دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون حیاط های نقلی | باید ها و نباید های آن

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون حیاط های نقلی | باید ها و نباید های آن

حیاط های نقلی در این عصر آپارتمان نشینی برای خانه های امروزی حکم گنجینه ای نایاب دارند. که می توان با انتخاب المان های مناسب نمایی خاص به دکوراسیون آن داد.


در دنیای امروزی که خانه ها اکثرا آپارتمانی و بدون فضای باز هستند، داشتن یک حیاط نقلی و کوچک، می تواند غنیمتی برای صاحبان خانه باشد. از طرف دیگر برای بعضی ها داشتن حیاط کوچک می تواند کمی عذاب آور باشد؛ چون فکر می کنند که نمی توانند از این فضای کوچک استفاده کنند و یا دکوراسیون جالبی برای آن در نظر بگیرند. اما با در نظر داشتن نکات و ایده های مناسب، می توان این حیاط های کوچک و نقلی را به بهترین نحو به یکی از زیباترین فضای بیرونی در خانه تان تبدیل کنید و از این فضای جذاب لذت ببرید. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید نکات و ایده های کاربردی و مفید برای دکوراسیون حیاط نقلی خانه تان را مشاهده فرمایید.

4580

رنگ های مناسب دکوراسیون حیاط را انتخاب کنید

رنگ های روشن در دکوراسیون همیشه برای بزرگ تر نشان دادن فضا مورد استفاده قرار می گیرند. این قانون برای دکوراسیون خارجی حیاط های کوچک هم قابل اجرا است. سعی کنید دیوار ها و کف حیاط خانه تان با متریالی با رنگ روشن پوشانده شود تا محدودیت فضا از لحاظ بصری، به حداقل برسد. المان هایی مانند پنجره و درب ورودی حیاط را نیز از رنگ های روشن انتخاب کنید تا تضاد رنگ ها (تیرگی و روشنی) را به حداقل برسانید.

با المان های موجود برای دکوراسیون حیاط فضا سازی انجام دهید

می توانید با استفاده از عناصر و المان های موجود در حیاط خانه تان، با کمترین محدودیت و اشغال فضا، حیاط خانه تان را فضا سازی کنید. این المان ها می تواند مبلمان حیاط، گلدان های چند طبقه، دیوار سبز و عناصر الزامی و کاربردی در فضای موجود باشند. استفاده از این عنصر ها در عین ایجاد فضا سازی مناسب، از محدود سازی فضا با المان های غیر ضروری و یا دیوار های تقسیم کننده جلوگیری می کند. این بخش ها از دکوراسیون حیاط می تواند فضای بازی برای کودکان، محل نشستن و گفتگو و در صورت امکان، فضایی برای پخت و پز باشد.

وصل کردن حیاط خانه به محیط داخلی

این کار می تواند با استفاده از پنجره های سراسری (پنجره دوجداره UPVC) رو به حیاط، نورپردازی مشابه سقف خانه تا سقف حیاط، و امتداد دهی کامل مسیر عبوری به سمت در خروجی باشد. این روش های امتداد دهی با ایجاد خطای بصری، فضای محدود حیاط نقلی تان را ادامه دار نشان می دهد و به فضا سازی بصری شما کمک زیادی می کند. به کارگیری دکوراسیون متناسب و مشابه با فضای داخلی، به رسیدن به این هدف نیز کمک زیادی می کند.

کفپوش های مناسب برای حیاط کوچک

انتخاب کفپوش در حیاط کوچک، گزینه ای بسیار تاثیر گذار است. کفپوش ها می توانند فضای موجود را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. کفپوش هایی با طرح های ملایم و رنگ های روشن که امتداد طرح ها در راستای حیاط است، کمک زیادی به بزرگ تر نشان دادن فضا و زیبا تر کردن دکوراسیون حیاط خانه تان می کند.

4582

استفاده از وسایل کم جا و کاربردی در دکوراسیون حیاط

حیاط های کوچک فضای محدودی دارند. بنابراین استفاده بهینه از این فضای محدود، اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در انتخاب مبلمان حیاط تان از نمونه های کم جا استفاده کنید و در صورت امکان، مدل هایی را خریداری کنید که بتوانید بعدا آن ها را در  فضای داخلی هم قرار دهید و یا با کمترین فضای مورد نیاز، در گوشه از حیاط آن ها را جمع و جور کنید. این نکته در مورد میز، شومینه های فضای باز و حتی باربیکیو نیز صادق است. سعی کنید تنها کاربردی ترین المان های را در دکوراسیون حیاط به کار ببرید و از شلوغ کاری و پر کردن حیاط خانه تان جلوگیری کنید. در صورتی که در حیاط نقلی تان تمامی وسایل ممکن را قرار دهید، تنها این فضا را به یک انباری و فضای غیر قابل استفاده تبدیل کرده اید.

تناسب بین عناصر موجود دکوراسیون حیاط را رعایت کنید

این تناسب، به انتخاب اندازه مبلمان و عناصر موجود، نسبت چمن ها با کفپوش حیاط و هر عنصری که در این فضای کوچک موجود است بر می گردد. با رعایت تناسب بین موارد موجود، از نامتناسب به نظر رسیدن دکوراسیون حیاط جلوگیری می کنید و اندازه حیاط را کوچکتر نشان نمی دهید.

استفاده از گلدان های چند طبقه ای و یا دیوار سبز در دکوراسیون حیاط

مطمئنا داشتن گل و گیاه در حیاط خانه برای همه جذاب است، اما در صورتی که فضای حیاط محدود باشد، ممکن است با محدودیت شدید فضا مواجه شوید. راه حل، استفاده از گلدان های چند طبقه ای و دیوار های سبز است. با در نظر داشتن نور تابشی به هر طبقه و گیاه مناسب برای این نور، می توانید یک دیوار و یا چندین طبقه گیاه زیبا را با کمترین اشغال فضا داشته باشید و یا با انحصار فضایی به اندازه یک گلدان، چندین طبقه گیاه را در حیاط خانه تان پرورش دهید. حتی می توانید با گلدان های زیبا حیاط خود را پارتیشن بندی نمایید.

گلدان های آویزان از سقف را در نظر داشته باشید

اگر بخشی از حیاط کوچک خانه تان مسقف بوده و یا سقف کاذب دارد، می توانید گلدان های آویزی زیبا را از آن آویزان کنید و بدون کمترین نیاز به فضا، گل و گیاه را به حیاط خانه تان بیاورید و دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد کنید.

یکپارچه سازی و یکدست بودن دکوراسیون حیاط را فراموش نکنید

استفاده از پوشش گیاهی متناسب و نسبتا در یک طیف، فضای سبز موجود را یکدست و در نهایت حیاط خانه تان را بزرگتر نشان می دهد. تنوع غیر اصولی و خارج از حد گیاهان موجود، تنها فضا را شلوغ  و محدود نشان می دهد و ممکن است از زیبایی آن بکاهد.

4585

نورپردازی، جادویی بی نظیر در دکوراسیون حیاط نقلی

نورپردازی مناسب برای فضا های کوچک مانند جادو می ماند. چراغ های غیر متمرکز روی دیواری، بدون اینکه فضای زمین حیاط را اشغال کنند، به خوبی نقش خود را ایفا می کنند. سعی کنید نقطه تاریکی در فضای حیاط به وجود نیاید و با نورپردازی مناسب، تمرکز را به یک چشم انداز کوچک هدایت کنید. این چشم انداز می تواند گل هایی خاص، آب نمای کوچک و هر المان جذابی باشد که در دکوراسیون حیاط خانه تان وجود دارد.

ایجاد نقطه محوری در دکوراسیون حیاط نقلی

با استفاده از چیدمان، نورپزدازی و المان مناسب، نقطه کانونی ایجاد کنید. این المان می تواند یک گلدان خاص، آبنما، یک مجسمه منحصر به فرد و هر عنصری باشد که می توانید برای زیبا سازی مورد استفاده قرار دهید. ایجاد نقطه کانونی، تمرکز بصری را به سمت مورد نظر شما هدایت و کوچک بودن فضا را کمتر به چشم می آورد.

مشورت گرفتن و بررسی بیشتر را در نظر داشته باشید

در نهایت اگر قصد ایجاد دکوراسیون جدید و چیدمان متفاوت برای حیاط نقلی و کوچک خانه تان را دارید، قبل از هر اقدامی، تمام گزینه های مورد نظر و امکان پذیر را بررسی کنید و برای اجرا و پیاده سازی، حتما با متخصصان و ارائه دهندگان در این زمینه مشورت کنید. گزینه های زیادی وجود دارد که ممکن است از وجود و یا تاثیر آن بی خبر باشید و تنها با مشورت و نطر خواهی، می توانید از وجود آن ها با خبر شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای