دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ترمووود متریالی جذاب برای اجرای ایده هایی خاص و منحصر به فرد

logo
Sakhtemoon
ترمووود متریالی جذاب برای اجرای ایده هایی خاص و منحصر به فرد

ترمووود ها چوب هایی هستند که طی مراحلی فرآوری شده اند. ترمووود ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و به عنوان کفپوش گزینه مناسبی هستند.


اگر از شما بپرسند از ترمووود در ساختمان سازی چه استفاده ای می شود حتما به اولین چیزی که فکر می کنید نما های ساخته شده با ترمووود است. در صورتی که دامنه کاربرد این متریال زیبا تنها به نماسازی محدود نمی شود و امروزه کاربرد های خیلی زیادی پیدا کرده است. علت این کاربرد گسترده زیبایی و ویژگی های خاص این متریال در کنار دوام بالای آن می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به استفاده های گوناگون از ترمووود در ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی می پردازیم. اگر شما هم از طرفداران چوب و طراحی با آن هستید حتما می توانید استفاده های زیادی از ترمووود داشته باشید. اما پیش از هر چیزی باید بدانیم که ترمووود چیست.

7346

ترمووود چیست؟

ترمووود در حقیقت گونه ای از چوب است که حرارت دیده و به همین دلیل هم دارای استحکام و دوام بیشتری نسبت به سایر چوب ها می باشد. در تولید ترمووود از محصولات شیمیایی استفاده ای نمی شود. ترمووود هم چنین مقاومت خیلی خوبی در برابر حشرات، کپک، موریانه و... دارد.

ترمووود چه کاربرد هایی دارد؟

از کاربرد های ترمووود می توان به ساخت پاراوان ها و پارتیشن هایی از جنس آن برای جدا سازی فضا های مختلف اشاره نمود.

تقسیم بندی کردن فضا های نسبتا بزرگ در خانه های امروزی رواج زیادی دارد. مثلا این که بخواهید سالن خانه را به دو بخش پذیرایی و نشیمن تقسیم بندی کنید. در این حالت اگر بخواهید با چیدن دیوار به این هدف برسید باید بدانید این کار نیازمند صرف هزینه خیلی زیادی خواهد بود و هم چنین وقت زیادی هم احتیاج دارد. پارتیشن ها در این موارد به کمک ما می آیند و فضا را به بخش های مختلف برای اهداف مختلف تقسیم می کنند. حتی در اتاق ها هم استفاده از پاراوان ها کاربرد دارد. ترمووود یک متریال مناسب برای ساختن این دیوار های موقت می باشد که زیبایی فوق العاده ای به فضای خانه خواهد بخشید خصوصا اگر با گل و گیاه روی آن را تزیین کنید.

7347

ساختن نرده های باغ از جنس ترمووود

نرده های چوبی اطراف باغ و یا باغچه خانه زیبایی خاصی به فضای سبز خانه می دهند. این نرده ها رویایی بوده و هر کسی از دیدن شان لذت می برد. چون ما را به یاد خانه های کارتون های کودکی مان می اندازد. اگر شما هم به نرده های چوبی علاقه دارید می توانید به راحتی از جنس ترمووود آن ها را بسازید و در اطراف باغ و باغچه خود نصب کنید. چون ترمووود ماندگاری و مقاومت بالایی دارد بهترین نوع چوب برای استفاده در فضای باز است. این نرده ها را هم می توانید با گیاهان تزیین کنید تا زیبایی را چندین برابر بیشتر از قبل کنید.

گلدان هایی از جنس ترمووود

زیبایی گلدان ها تاثیر خیلی زیادی در زیباتر شدن گل خواهد داشت. پس انتخاب گلدان مناسب اهمیت زیادی دارد. می توانید با ساختن جعبه های چوبی از جنس ترمووود گلدان هایی خاص و منحصر به فرد داشته باشید و در فضای دکوراسیون داخلی منزل و در قسمت های مختلف از آن ها استفاده کنید.

7348

میز وسط و کنار مبلمان

میز های چوبی در هر فضایی که باشند زیبایی به همراه دارند. برای طیف وسیعی از مبلمان ها استفاده از مبل های چوبی کاربرد دارد. پس چه بهتر که از ترمووود استفاده کنیم تا میز هایی با دوام بالاتر داشته باشیم. ترمووود زیبایی خاص خودش را هم دارد که در زیباتر کردن فضا بی تاثیر نخواهد بود.

فرش های چوبی

حتما شما هم نمونه هایی از فرش های چوبی را در دکوراسیون هایی که برگرفته از طبیعت هستند دیده اید. هر چه چوب بیشتر در فضای خانه باشد، محیط را گرم تر نشان می دهد. فرش های چوبی امروزه در بسیاری از طراحی های منزل مورد استفاده قرار می گیرند. ساختن فرش های چوبی یکی دیگر از کاربرد های ترمووود است.

7349

کفپوش ترمووود (کفسازی با استفاده از ترمووود)

اگر بخواهید کف فضای بیرونی خانه را با چوب بپوشانید عموما محدودیت هایی خواهید داشت. اولین مورد دوام پایین آن در برابر عوامل محیطی خواهد بود. ترمووود به ما این امکان را می دهد که تایل های چوبی بسازیم و با کمک آن فضای کف تراس خانه و حیاط خلوت را با طرح زیبای چوب بپوشانیم. خوبی استفاده از این تایل ها این است که به آسانی قابل جا به جایی هم می باشند.

استفاده از ترمووود برای ساختن لانه سگ و گربه

لانه ای که برای حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه ساخته می شود علاوه بر زیبایی باید دارای برخی ویژگی ها هم باشد. مثلا این که در برابر رطوبت مقاومت قابل قبولی داشته باشد و یا حشرات موذی و مزاحم نتوانند به آن آسیب بزنند. اگر این لانه ها را بخواهیم در فضای بیرونی ساختمان قرار دهیم پس باید از چوب خاصی استفاده شود که دوام و ماندگاری بالا در برابر شرایط محیطی دارد. خب در این جا است که این محصول به عنوان بهترین گزینه برای ساختن این لانه ها مطرح می شود.

7350

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، لمینت، سرامیک ها و ...)، شومینه های مدرن و زیبا، سقف های کاذب مختلف، کرکره های برقی، پرده های گوناگون، ساندویچ پنل ها، پنجره های دو جداره و سه جداره، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7351
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای