دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کفپوش های مناسب برای کف بالکن ها (تراس ها)

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کفپوش های مناسب برای کف بالکن ها (تراس ها)

کفپوش تراس در برابر رطوبت، نور خورشید و عوامل محیطی قرار دارد به همین خاطر باید از کفپوش های مقاوم و با کیفیت عالی برای کف سازی بالکن ها استفاده کرد.


بالکن های خانه محل مورد استفاده افراد با ذوق خانه خواهد بود اگر که برای ساخت و تزیینات آن زمان گذاشته شود و طرحی زیبا پیاده کنیم. در غیر این صورت بالکن خانه به انباری دوم بدل خواهد شد که محل قرار گرفتن ظروف اضافی آشپزخانه است. اگر در طراحی دکوراسیون بالکن سلیقه به خرج دهیم این فضا جای مناسبی برای استفاده از هوای زیبای عصر های پاییزی و بهاری است. خیلی از افرادی که در خانه های کوچک شان خبری از بالکن نیست قدر این فضای دنج را بیش تر می دانند. پس اگر بالکن دارید حتما برنامه ای بچینید و با پیاده کردن یک طراحی درست و حسابی، فضایی راحت و زیبا بسازید. در طراحی دکوراسیون بالکن ها یکی از قسمت هایی که بسیار مهم است کف آن جاست. بالکن ها در معرض هوای آزاد قرار دارند و بایستی دارای کفپوشی باشند که در فصل های سرد و گرم سال مقاومت بالایی داشته باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی انواع مختلف کفپوش ها که برای پوشاندن کف بالکن مناسب هستند می پردازیم.

7018

کفپوش های چوبی

این کفپوش ها در هر فضایی که مورد استفاده قرار بگیرند زیبایی خاص و منحصر به فردی ایجاد می کنند که کمتر کسی پیدا می شود آن را نپسندد. کفپوش های چوبی از جمله پر طرفدار ترین کف پوش هایی هستند که در قسمت های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. شاید تصور کنید که چوب ها مقاومت کمی در برابر رطوبت و آب و هوای خاص دارند و در نتیجه امکان استفاده از آن ها در فضای بالکن خانه نیست. در صورتی که با به کارگیری لایه های محافظ روی چوب مقاوت آن در برابر رطوبت هم بالا می رود و محدودیتی برای استفاده نخواهد داشت. پس اگر به این متریال علاقه دارید می توانید به راحتی و با انتخاب انواع مناسب به این هدف تان برسید.

استفاده از کاشی برای پوشاندن کف

کاشی ها دارای طرح های خاص و متنوعی هستند. برای کسانی که به زیبایی و ایجاد طرح های خاص اهمیت می دهند کاشی ها گزینه خوبی خواهند بود. علاوه بر این کاشی ها هم در برابر شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. با کمک طرح های کاشی ها می توان در نشان دادن ابعاد فضا نغییراتی ایجاد کرد. مثلا اگر بالکن کوچکی دارید می توانید با استفاده از کاشی  های مناسب فضا را بزرگ تر نشان دهید.

7019

کفپوش های پلاستیکی و پلیمری

طرز استفاده از کفپوش های پلاستیکی به دو صورت است. این کفپوش ها هم می توانند به صورت یکپارچه و هم به صورت قطعه قطعه مانند کاشی ها نصب شوند. کفپوش های پلاستیکی رنگ های متنوعی دارند و به آسانی با سایر وسایل هماهنگ می شوند. یک مزیت دیگر کفپوش های پلاستیکی این است که اغلب قابلیت اعمال بر روی کفپوشی که در حال حاضر هست را دارند.

کفپوش های سنگی

این نوع کفپوش ها از قدیم الایام تا به الان مورد توجه همگان قرار داشته اند. بنابراین برای استفاده در بالکن هم گزینه مناسبی خواهند بود. زیرا سنگ ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارند. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که در خانه های ویلایی برای پوشاندن بالکن ها از سنگ های طبیعی و در خانه های آپارتمانی از سنگ های مصنوعی استفاده کنید. مشکلی که در زمینه استفاده از کفپوش های سنگی ممکن است وجود داشته باشد قیمت بالای سنگ است.

7020

کفپوشی خاص، ترکیبی از شن و ماسه و سنگریزه

اگر بالکن تان به اندازه کافی بزرگ باشد که فضایی را به عنوان باغچه به آن اختصاص داده باشید می توانید بقیه فضای بالکن را با شن و سنگریزه بپوشانید. قدم زدن روی شن ها و سنگریزه ها جذابیت خاص خودش را دارد و در کمتر خانه ای این امکانات وجود دارد. پاشیدن آب روی سنگ ها باعث ایجاد بوی مطبوعی خواهد شد که برای هر کسی خوشایند است. به طور کلی استفاده از شن و سنگریزه ایده ای خاص است که همه کسی به سراغ آن نمی رود، مگر صرفا خاص پسند ها از این ایده جذاب استفاده نمایند. پس اگر شما طرفدار ایجاد تفاوت هستید بد نیست آن را امتحان کنید.

استفاده از بتن (کفپوش بتنی)

بتن هم ماده ای مقام در برابر شرایط آب و هوایی خاص است. که این ویژگی بتن را هم به یکی از متریال های موجود برای پوشاندن کف بالکن تبدیل کرده است. خیلی ها روی بتن را با انواع کفپوش های متفاوت می پوشانند. ولی اگر در حال حاضر بودجه کافی برای پوشاندن آن و استفاده از متریال های گفته شده ندارید می توانید به آسانی با تمیز کاری و نازک کاری، سطحی زیبا و یک دست ایجاد کنید که نیازی به استفاده از کفپوش های دیگر نداشته باشد.

هر کدام از متریال ذکر شده زیبایی خاص خودش را دارد ولی در مجموع استفاده از کفپوش های مختلف کاملا سلیقه ای است و این انتخاب تا اندازه زیادی به علایق افراد خانه بستگی دارد.

7021

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول و...)، کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، کاشی و...)، پارتیشن بندی های گوناگون، کرکره های برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7022
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای