دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک اسکاندیناوی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
 آشنایی با سبک اسکاندیناوی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی، سبکی مینیمال و ساده است که در دکوراسیون داخلی آن رنگ سفید، خطوط شارپ و متریال های طبیعی جایگاه ویژه ای دارند.


دکوراسیون داخلی دارای سبک های متفاوتی می باشد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. سبک اسکاندیناوی یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی می باشد. دکوراسیون اسکاندیناوی در سال 1950 در پنج کشور اروپایی نروژ، سوئد، ایسلند، دانمارک و فنلاند به وجود آمد. این سبک دکوراسیون داخلی عمدتا بر پایه ساده بودن طراحی شده است. در واقع ایده اصلی این سبک دکوراسیون داخلی از وسایل زیبا و پر کاربرد که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند، شکل گرفته است. این سبک دکوراسیون داخلی به گونه ای طراحی شده که مختص به قشر خاصی از مردم مثل ثروتمند ها نباشد بلکه برای همگان به راحتی قابل دسترس و مقرون به صرفه باشد. سبک اسکاندیناوی به سادگی و مینیمال بودن معروف می باشد و مهم ترین ویژگی این سبک را می توان استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی آن بیان کرد. همچنین سقف ها و کف های سفید با مبل ها و یا قفسه های چوبی که رنگ روشنی داشته باشند، از اصول دیگر سبک اسکاندیناوی به شمار می آیند. در این دکوراسیون داخلی به طور معمول از متریال های طبیعی مانند چوب، چرم و مواد دیگر استفاده می گردد که متریال های بیان شده به دلیل طبیعی بودن و سادگی، زیبایی خاص و چشم نوازی به فضای می دهند. در این سبک مواردی که علاوه بر سادگی مهم است کارایی و عملکرد بالای آن است؛ به همین علت طراحان تلاش می کنند در حین اجرای این سبک به تمامی جزئیات و گزینه ها دقت بالایی داشته باشند تا اصول دکوراسیون اسکاندیناوی به طور کامل اجرا گردد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع سبک اسکاندیناوی و مسائل پیرامون آن در طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم.

4659

سبک اسکاندیناوی، انتخابی عالی برای دکوراسیون داخلی فضا های مختلف

از سبک اسکاندیناوی می توان برای دکوراسیون داخلی فضا های از قبیل خانه ها، هتل ها، دفاتر کار، رستوران ها و مکان های دیگر استفاده نمود. ویژگی دیگر سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی، استفاده از خط های شارپ و شکننده می باشد که زیبایی، راحتی و وضوح خاصی به نمای آن می دهند. ترکیب رنگ های سفید و طوسی در این سبک تمی منحصر به فرد ایجاد می کند و برای فضای مورد نظر آرامش و جلوه ظاهری خارق العاده ای ایجاد می کند. خانه های با دکوراسیون اسکاندیناوی درعین سادگی، بسیار مجلل و مدرن هستند که در آن ها ایده های کاربردی با استفاده از رنگ و متریال های مختلف ظاهری گرم و گیرا به وجود می آورند. در این سبک می توان رنگ کفپوش ها را منطبق با سفید و یا سایر اجزای دکوراسیون در نظر گرفت. همچنین استفاده از تابلو ها و آثار هنری حس و حالی هنرمندانه به فضای مورد نظر می دهد و برای داشتن فضایی شاداب تر در این سبک می توان از انواع گل ها و گیاهان زینتی استفاده کرد. به علاوه اگر بخواهیم به نمای این سبک گرمای خاصی اضافه کنیم، می توانیم از وسایلی با متریال پشمی مثل انواع باشتک ها، کوسن ها و موارد دیگر استفاده نماییم. طراحی مینیمالیستی در دکوراسیون اسکاندیناوی از بارز ترین خاصیت های آن می باشد که اجازه استفاده از رنگ های خنثی را در فضای مختلف به طراحان می دهد و البته هارمونی و هماهنگی رنگ ها در سایر قسمت های فضا نیز باید رعایت گردد.

4661

سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی برای خانه ها

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی برای خانه ها نیز قابل استفاده می باشد. این شیوه با رنگ های روشن عجین شده است که تم های رنگی سفید، خاکستری، طیف تیره و روشن صورتی و آبی پاستلی در جوار متریال های چوبی و طبیعی نمایانگر ویژگی ها و طراحی های مربوط به این سبک در خانه ها می باشد. تم دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی به خاطر ویژگی ها و عوامل بکار رفته در آن جذابیتی بیش از حد انتظار و شگفت انگیز به خانه ها می دهد. تطابق المان در خانه ها مانند هماهنگ کردن طرح فرش ها با تابلو ها و المان های دیگر مثل پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) و یا ایجاد هارومونی رنگی زیبا و زنده بین اجزای دکوراسیون داخلی به چشم نوازی و گیرایی خانه ها کمک شایانی می کند که این خاصیت جذاب روش اسکاندیناوی می باشد. طراحی به شیوه اسکاندیناوی انتخابی در راستای رسیدن به ظاهری مناسب و کارایی بیشتر است و این موضوع می تواند برای دکوراسیون خانه های نقلی گزینه خوبی باشد. انتخاب لوستر در این سبک دکوراسیون داخلی آزاد است ولی لوستر باید شرایطی مطابق با قوانین دکوراسیون اسکاندیناوی داشته باشد. همچنین در این شیوه می توانید با استفاده از انواع عناصر جدا کننده و پارتیشن بندی ها در طراحی فضا هایی مانند غذا خوری، سالن و اتاق مطالعه را به راحتی جدا کنید و دکوراسیونی هوشمندانه و صمیمی برای خود و عزیزان تان به وجود بیاورید.

4663

دکوراسیون داخلی آشپزخانه در سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون داخلی آشپزخانه در شیوه اسکاندیناوی باید سفید، روشن و در عین حال صمیمی و دوستانه باشد. در این روش می توانید قفسه های چوبی و یا کابینت ها را با رنگ های خنثی و یا طرح های چوب انتخاب نموده و هارمونی بین رنگ های اجزای موجود در آشپزخانه نیز باید رعایت گردد. 

4665

دکوراسیون داخلی اتاق خواب در سبک اسکاندیناوی

اصل مهم در این شیوه دکوراسیون سادگی آن می باشد از این رو می توانید اتاق خواب بزرگ تر را برای فرزند خود انتخاب نمایید، تا فضای کافی برای قرار دادن وسایل و اسباب بازی هایش داشته باشد یا بتواند وسایلش را در جعبه هایی زیر تخت قرار دهد. این کار امکان شلوغی و بهم ریختگی اتاق فرزندان را تا حد زیادی کاهش می دهد  آن را ساده و مرتب نگه می دارد و اصول دکوراسیون اسکاندیناوی را زیر سوال نمی برد. همچنین رنگ های روشن و ملایم را به صورت ترکیبی با رنگ سفید برای اتاق خواب ها می توان مورد استفاده قرار داد که زیبایی و نمایی جالبی به فضای اتاق می دهد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای