دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده هایی زیبا و خاص برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

logo
Sakhtemoon
ایده هایی زیبا و خاص برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر از دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود خسته شده اید می توانید با ایده هایی ساده و کاربردی زیبایی خاص و چشم گیری را به فضای اتاق خود بدهید.


اتاق خواب محل آرامش افراد است. به همین دلیل باید برای طراحی دکوراسیون داخلی آن نهایت دقت را داشته باشیم و تا جایی که می توانیم آن جا را مطابق سلیقه مان طراحی کنیم تا از فضای آن نهایت لذت را ببریم. ممکن است تصور کنید که طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب خوب و زیبا به دانش خاصی احتیاج دارد و یا ابزار و وسایل خاص اما این طور نیست شما می توانید با کمی بررسی به بهترین نتیجه برسید. فقط مراقب باشید که همه ایده ها را به طور هم زمان اجرا نکنید و تمرکزتان را روی یک موضوع خاص معطوف کنید و حول آن اتاق را بچینید. یادتان باشد به چیز های مورد علاقه تان توجه کنید. چون رنگ ها و وسایلی که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند روی روحیه شما و آرامش تان تاثیر زیادی دارند. یک راه طراحی دکوراسیون داخلی اتاق تان این است که یک وسیله را انتخاب کنید و سپس مطابق با آن اتاق را بچینید. در این مقاله وبسایت ساختمون به ایده هایی زیبا و خاص برای زیبا تر ساختن دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها می پردازیم.

7676

دکوراسیون داخلی جذاب با رختخواب منحصر به فرد

مثلا فرض کنید که می خواهیم با رختخواب طراحی را شروع کنیم. لحافی که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد نمای زیادی به اتاق شما خواهد بخشید. بهتر است رنگ و طرح آن را کاملا مطابق با سلیقه تان انتخاب کنید. البته اگر لحاف اتاق در نظر شما چندان اهمیتی ندارد و المان های مهم تری هستند می توانید آن را با وسواس کمتری انتخاب کرده و به سراغ وسایل دیگر بروید.

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

مبلمان فضای زیادی از دکوراسیون داخلی اتاق خواب را اشغال می کنند. حتما آن ها را در اندازه های مناسب با متراژ اتاق انتخاب کنید. اما در مورد رنگ شان بهتر است که از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید. چون این رنگ ها را می توان به آسانی با وسایل دیگر رنگی، هماهنگ کرد. رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری. علاوه بر هماهنگی، مزیت دیگر این مبل ها این است که می توانید از کوسن های رنگی هم برای تزیین شان استفاده کنید و حتی بعدا به قسمت های دیگر منتقل شان کنید. البته اجباری برای انتخاب رنگ خنثی وجود ندارد ولی اگر رنگ مشخصی را انتخاب کردید مثلا رنگ بنفش مطمئن باشید که چند سال بعد هم آن را دوست دارید.

7677

استفاده از بالش و پارچه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر رختخواب را به عنوان موضوع محوری طراحی انتخاب کرده باشید در این صورت بایستی بالش های هماهنگ با آن را هم در دسترس داشته باشید. بالش ها و پارچه های زیبا که به خوبی با رختخواب هارمونی دارند موجب زیبا تر شدن فضا خواهند شد. استفاده از بالش ها به صورت جفت و قرینه هم ایده خوبی است که تخت خواب را خیلی زیبا تر می کند. اجازه بدهید یک مثال بزنم، مثلا فرض کنید که از یک رختخواب با زمینه سفید و گل های آبی استفاده کرده اید. در این صورت تزیین آن با بالش های آبی و سفید رنگ بسیار نتیجه خوبی خواهد داد. لزومی ندارد که بالش ها هم دارای طرح گل باشند و بلکه مثلا نمونه های راه راه هم می توانید استفاده کنید.

دیوار های اتاق خواب چه ویژگی هایی باید داشته باشند

اجباری نیست که اول دیوار های اتاق را رنگ کنید. کاری که خیلی از افراد انجام می دهند و بعد کار شان سخت می شود.  باور کنید اگر شما رختخواب و ملزومات آن و بالش و پارچه ها را به رنگ دلخواه تان انتخاب کردید به آسانی می توانید در بین طیف وسیعی که از کاغذ دیواری های گوناگون با رنگ های متنوع وجود دارد بهترین انتخاب را داشته باشید. پس برای انتخاب رنگ دیوار ها عجله نکنید و این کار را در همین مرحله زمانی انجام دهید. یادتان باشد خیلی هم نیاز نیست وسواس زیادی برای انتخاب رنگ مناسب به خرج دهید. اولا این که می توانید از رنگ های دیگر غیر از آن رنگ رختخواب، مثلا رنگ های مکمل آن استفاده کنید. اگر هم به سراغ همان رنگ می روید چند درجه تفاوت به زیبا تر شدن کمک خواهد کرد.

7678

استفاده از برخی فلزات در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

فلزات در کنار متریال چوب و نمونه های رنگی باعث زیب اتر شدن و البته جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی اتاق خواهند شد. می توانید از آباژور ها و چراغ هایی با این متریال استفاده کنید. مثلا به صورت ایستاده در کنار تخت و یا گوشه اتاق و یا نمونه های دیواری که در بالای تخت خواب نصب می شوند.

نقش لوازم جانبی در زیبایی اتاق خواب

باید به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست همه وسایل را به طور هم زمان و در یک روز مشخص برای اتاق خواب تان تهیه کنید. کافیست شما بدانید نیاز های اتاق تان برای بهتر شدن چیست. مثلا فرض بگیریم شما به یک تابلوی هنری احتیاج دارید، صبر کنید تا آن تابلوی مشخص را در زمان مناسب تهیه کنید. یعنی تابلویی که در یک جایی می بینید و با خودتان می گویید این همانی است که دنبالش بودم. اگر دیوار اتاق خالی بماند هیچ اشکالی ندارد. مهم این است شما فهرست نیاز هایتان را تهیه کرده باشید و هر وقت پاسخ مناسبی برای آن ها یافتید اقدام به خرید آن وسیله کنید.

7679

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، پنجره دو جداره UPVC، پله گرد ها، کفپوش های گوناگون و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای