دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کفپوش بتنی نوع جدیدی از انواع کفپوش های مدرن

logo
Sakhtemoon
کفپوش بتنی نوع جدیدی از انواع کفپوش های مدرن

کفپوش بتنی پیش ساخته و انواع رنگی کفپوش بتنی جایگزین مناسبی برای موزاییک به عنوان کفپوش پیاده رو و فضای سبز هستند.


بتن یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت ساختمان های اداری، غیر اداری و سایر ساخت و سازها محسوب می شود. عمده ترین نقش بتن در این موارد برای ساخت پیکره بنا، زیرساخت های اصلی و زیرسازی های مختلف بوده است. اما امروزه از بتن نه تنها در ساخت بدنه بنا، بلکه در زمینه دکوراسیون داخلی و خارجی بنا نیز استفاده می شود. یکی از این موارد، استفاده از بتن به عنوان کفپوش در دکوراسیون داخلی است. بتن های سبک تحت نام های مختلفی مانند هبلکس، سیپورکس و پرلکس ارائه می شوند و نقش بسیار پر رنگی در کاهش وزن کلی ساختمان در صورت استفاده از بتن به عنوان کفپوش دارند. در این مقاله ساختمون در مورد انواع کفپوش های بتنی و موضاعات پیرامون آن صحبت می کنیم.

آیا کفپوش بتنی گزینه مناسبی است؟

شاید در ابتدا سطح خشن و بی روح بتن در ذهنتان تداعی شود و به کار گیری بتن به عنوان کفپوش را گزینه مناسبی ندانید، اما این کفپوش منحصر به فرد، امروزه در سبک های مختلف معماری و طراحی مانند سبک های صنعتی و مدرن و حتی تم روستایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. کفپوش های بتنی به علت ویژگی های منحصر به فرد بتن، گزینه ای بسیار متمایز و منحصر به فرد نسبت به کفپوش های دیگر هستند، علاوه بر این، نمای ظاهری منحصر به فرد کفپوش های بتنی سبب شده که به سرعت محبوبیت بالایی در بین طراحان دکوراسیون های مدرن و مینیمال به دست آورند و از کفپوش های بتنی چه به صورت مخلوط یکدست و چه به صورت کاشی های بتنی از پیش آماده در سطح کف فضای مورد نظر استفاده شود. این نوع کفپوش مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن، شرایط محیطی و موارد مختلف دارد. طول عمر بالای این محصول و امکان به کار گیری آن در هر فضایی از خانه و ساختمان، از دیگر ویژگی های این کفپوش منحصر به فرد است.

4819

کفپوش بتنی رنگی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

از کفپوش های بتنی در اکثر فضاهای داخلی مانند اتاق های نشمین و خواب، سرویس های بهداشتی و حمام، راهروهای ورودی و سالن های خانگی و عمومی ( مانند سالن های غذاخوری و ورزشی) آشپزخانه و هر فضای دیگری استفاده می شود. علاوه بر این کفپوش بتنی با اکثر متریال های به کار گرفته شده در هر دکوراسیون داخلی نظیر چوب، فلز، کاشی، شیشه، پارچه (مبلمان و پرده ها از قبیل پرده زبرا، پرده کرکره)، بافت های مختلف و موارد دیگر هماهنگی و هارمونی زیبایی پدید می آورد.

رنگ اصلی بتن با کمترین قیمت ممکن خاکستری مات است ولی این رنگ واحد و خنثی، به راحتی با هر رنگ غالب در دکوراسیون فضای داخلی هماهنگ می شود و نتیجه مطلوبی می دهد. با وجود این، امروزه با استفاده از رنگ های اسیدی و اکرلیک، کفپوش های بتنی در رنگ های متنوعی ارائه می شوند که می توانند پاسخگوی هر نوع سلیقه و سبکی باشند. رنگ های اکلریک بر روی بتن سطحی یکنواخت و براق و شفاف ایجاد می کنند و محدودیت رنگ کمتری دارند، در صورتی که رنگ های اسیدی به علت نفوذ در بافت بتن و واکنش با آن، جزئی از بتن شده و ظاهری مات به محصول می دهند. براقیت ایجاد شده از رنگ های اشاره شده بر روی سطح کفپوش بتنی، نمایی شفاف و براق ایجاد می کند و سطحی مشابه با رزین ایجاد می کند. کفپوش های بتنی که از لحاظ قیمت نسب به انواع دیگر این محصول گران تر هستند، ظاهر و پرداخت های متفاوتی دارند، خرده سنگ های داخل ترکیب بتن نیز پس از خشک شدن قابل مشاهده است و نمای منحصر به فردی به فضا می دهد. علاوه بر این می توان از خرده سنگ های متفاوت تر و دارای نمای منحصر به فرد در ترکیب مخلوط بتن استفاده کرد و کفپوشی متفاوت و زیبا ایجاد کرد.

4821

مزایای کفپوش بتنی

مزیت های کفپوش بتنی بسیار گسترده است و به صورت خلاصه شامل موارد زیر است.

  • سرعت اجرای بالا
  • طول عمر مفید بالا و مراقبت آسان
  • راحتی تمیز کردن کفپوش بتنی با استفاده از تی مرطوب و شوینده های عادی
  • مقاومت بالا در برابر وزن، خراشیدگی و آسیب های محیطی
  • تنوع رنگ و بافت در سطح کفپوش بتنی
  • ایفا کننده نقش عایق کف حرارتی به علت خاصیت جذب گرما
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و حوادث طبیعی
  • قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کاشی و یا چوب
  • هزینه پایین نگه داری، تعمیر و تمیز سازی
  • سازگار با محیط زیست
  • امکان ایجاد کفپوشی یکدست با نمایی منسجم
  • امکان ایجاد بافت های مختلف بر اثر به کار گیری متریال مختلف مخلوط
  • امکان رنگ آمیزی بر روی سطح آن و ایجاد سطحی با شفافیت و یا ماتی دلخواه و بافت های مختلف مشابه با مرمر، سنگ، چوب و یا موارد دیگر
4823

اجرای کفپوش بتنی و ملاحظات آن

اگر تمایل به استفاده از کفپوش بتنی دارید، می توان این متریال را بر روی سطح مورد نظر به کار برد و یا در صورتی که کف زیرساز ساختمان و فضا از بتن باشد، با ترمیم و صاف سازی، این کفپوش زیبا و جذاب را در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. نکته مهمی که در مورد کفپوش بتنی وجود دارد این است که  اگر تصمیم به اضافه کردن و به کارگیری کفپوش سیمانی در سطح مورد نظر دارید، باید در همان ابتدای کار در مورد تمامی ویژگی های این کفپوش مانند رنگ، تراکم، بافت و موارد دیگر به توافق برسید چون امکان اصلاح و تغییر بعد از اجرا وجود ندارد. البته بعد از اجرا امکان رنگ کردن سطح کار وجود دارد که مسلما با حالتی که رنگ با بتن ترکیب شده باشد دارای تفاوت هایی خواهد بود. در صورتی که از کف بتنی موجود می خواهید استفاده کنید، باید سطح موجود را تا رسیدن به یکدستی و نمای دلخواه صیقل داده و در نهایت پولیش دهید. کفپوش های بتنی پولیش خورده می توانند نمای کف را بسیار منحصر به فرد و زیبا کنند.

اما کفپوش های بتنی مانند هر کفپوش دیگری دارای معایبی نیز هستند. از معایب این کفپوش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان جذب رطوبت در صورت عدم زیرسازی مناسب
  • سطح بیش از حد سخت و امکان آسیب دیدن افراد و اشیا در صورت افتادن بر روی آن
  • امکان کپک و قارچ زدن کفپوش در صورت مجاورت با رطوبت
  • نیاز به سیستم گرمایش از کف برای گرم نگه داشتن کف بتنی

در نهایت با در نظر داشتن مزایا و معایب و ویژگی های دکوراسیون و ویژگی های محیطی فضای موجود می توانید در نظر بگیرید که مایل هستید که این کفپوش در فضای داخلی خانه تان به کار بگیرید و یا محصول دیگری (مثل کفپوش اپوکسی) را جایگزین کفپوش بتنی نمایید.

4825
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای