دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انتخاب کفپوش اتاق کودک

logo
Sakhtemoon
انتخاب کفپوش اتاق کودک

مهمترین ویژگی کفپو ش اتاق کودک این است که نرم و راحت باشد و بسیار آسان و سریع نظافت شود.


چوب
کفپوش های چوبی دارای 2 نوع چوب نرم و چوب سخت هستند. چوب نرم، کفپوشی است که از چوب هایی با مرغوبیت کمتر ساخته می شود در حالی که چوب های سخت از چوب های مرغوب درختانی از قبیل سدر، گردو و... تولید می شوند. میزان مرغوبیت کفپوش های چوبی با توجه به رنگ و تعداد گره های آن ها بررسی و تعیین می شود. رنگ چوب کفپوش های طبیعی از روشن شروع شده و به چوب های تیره ختم می شود. کفپوش های چوبی با رنگ روشن، جلوه ای اسپورت و غیررسمی به فضا می دهند و کفپوش های چوبی تیره جلوه دکوراسیون را شیک و کلاسیک می کنند. کفپوش های روشن همچنین سبب می شوند فضا بزرگتر وبازتر به نظر برسد در حالی که کفپوش چوبی تیره، می تواند فضاهای بزرگ را گرم و صمیمی جلوه دهد.

نگهداری و نظافت آن نیز بسیار ساده است و کافیست به صورت منظم روی آن را جاروبرقی کشیده و گرد و غبار سطح آن را بگیرید. آب و چوب چندان با هم سازگار نیستند، بنابراین از تماس طولانی آنها با هم جلوگیری کنید. سطح سخت و گاهی سرد کفپوش های چوبی را می توانید با استفاده از یک قالیچه زیبا تلطیف و ملایم کنید و زیبایی و شکوه این نوع کفپوش را تکمیل و چندین برابر سازید.

لمینیت
لمینیت یکی دیگر از انواع کفپوش هاست که جلوه ای نزدیک و مشابه با کفپوش های چوبی دارد و یکی از مناسب ترین انواع کفپوش برای اتاق خواب کودک است؛ زیرا بسیار مقاوم و ضد خش است و نظافت آن بسیار سریع و آسان صورت می گیرد. در حقیقت می تواند به مدت 15 سال عمر کند و برای نظافت تنها کافیست روی آن را جاروبرقی و سپس یک دستمال مرطوب بکشید. این نوع کفپوش هرگز نیاز به واکس ندارد.

قالیچه و موکت
فرش ها و موکت ها دارای تنوع فوق العاده ای از لحاظ رنگ بندی، سبک، بافت و الگو هستند. قالیچه ها و موکت های پشمی، بیشترین دوام و نیز قیمت را دارند. یکی از مهم ترین ویژگی موکت ها و قالیچه های پشمی این است که به طور طبیعی ضد حریق هستند. موکت ها و قالیچه هایی با الیاف مصنوعی نیز تنوع گسترده و وسیعی از لحاظ رنگ، طرح و سبک دارند و امروزه بسیار پرطرفدار و در دسترس هستند. انواع قالیچه ها و موکت هایی که ترکیبی از پشم و الیاف مصنوعی هستند، از مناسب ترین و ایده آل ترین انواع قالیچه محسوب می شوند زیرا هم دوام و ویژگی های خوب پشم را دارند و هم از قیمت مناسب تری برخوردارند.

نوع الیاف قالیچه و موکت، ارتفاع بلندی پرزها، تراکم و ضخامت کلی آن، می تواند تعیین کننده کیفیت و جلوه و سبک قالیچه و موکت باشد که البته این ویژگی ها بر قیمت قالیچه و موکت نیز بسیار موثر است. شما می توانید قسمت های مختلف اتاق کودک خود را اعم از فضای بازی و فضای خواب، با استفاده از دو قالیچه مختلف، از یکدیگر مجزا سازید. استفاده از قالیچه یا موکت به عنوان کفپوش، همچنین این امکان را به شما می دهد تا رنگهای متعددی را به همراه بافتی راحت و نرم و گرمایی خوشایند به دکوراسیون اتاق فرزندتان وارد سازید.

نظافت این نوع کف پوش بسیار راحت است و تنها کافیست طبق برنامه ای منظم، هفته ای 2 تا 3 بار آن را جاروبرقی بکشید و از آنجایی که فرزند شما زمان زیادی را روی آن به بازی مشغول می شود، بهتر است هرچند وقت یک بار آن را با یک اسفنج و شامپو فرش کاملا تمیز سازید. موکت کردن کل کف اتاق فضایی امن و راحت خلق می کند. موکت ها امروزه دارای تنوع بی شماری در رنگ بندی، قیمت و سبک هستند. با استفاده از یک قالیچه کوچک و طرحدار روی موکت، می توانید به رنگ ساده موکت جان دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای