دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چه کارهایی از پوشش کف بر می آید؟

logo
Sakhtemoon
چه کارهایی از پوشش کف بر می آید؟

زمانی که طراحی یک فضا را آغاز می کنیم، به مبلمان، پرده ها، اکسسوری ها و ... می اندیشیم و به فکر پوشش کف نیستیم. در واقع آن اندازه که باید به رنگ و طرح پوشش کف اهمیتی نمی دهیم. غافل از آنکه این عنصر به ظاهر ساده چه تاثیراتی بزرگی بر دکوراسیون دارد.


اگر فضای کوچک تری بخواهیم!
به کار بردن کف پوش هایی با طرح های بزرگ، یا استفاده از پوشش های متفاوت برای کف در یک فضا، استفاده از قالی و قالیچه، مخصوصا با رنگ ها و طرح های متفاوت فضا را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهد.

پوشش کف و ارتباط آن با ارتفاع فضا 
به کار بردن کف پوشی با بافت درشت یا پرز بلند، سبب می شود این پوشش در چشم بیننده نزدیک تر دیده شود. همین تاثیر سبب می شود تا فاصله کف تا سقف هم کمتر به نظر آید.

کف پوش تیره تر از دیوارها
اگر رنگی که برای پوشش کف انتخاب می شود، رنگی ساده، هماهنگ و تیره تر از دیوارها باشد، فضا را گرم و صمیمی، خانگی و دلچسب می نماید.

کف پوش روشن تر از دیوارها
به کار بردن رنگ روشن برای کف، سبب می شود تا کف نوارانی و درخشان بنماید. انتخاب رنگی ساده، هماهنگ و روشن تر از دیوارها به کامل شدن این حس کمک می کند.

اگر بخواهیم فضا بزرگ تر دیده شود.
انتخاب پوششی یک دست و با رنگی ساده، بدون طرح با بافتی نرم سبب می شود تا فضا بزرگ تر به نظر آید.

تقسیم بندی فضاها
اگر فضایی که در اختیار دارید بسیار بزرگ و وسیع است، بهترین کار برای تقسیم بندی فضا استفاده از پوشش های متنوع در کف است. می توانید از انواع قالی و قالیچه برای مشخص کردن قسمت نشیمن، غذا خوری و دیگر فضا ها استفاده کنید.

کاربری کف پوش بنابر نوع فعالیت
یک فضا می تواند برای فعالیت های گوناگونی استفاده شود : از پذیرایی از میهمانان رسمی تا خوردن غذا، خوابیدن، تفریحات و سرگرمی هایی مانند نقاشی، موسیقی و ... بنابراین بهتر است تا پوشش کف هر فضا را بنابر نوع فعالیتی که در آن انجام می شود انتخاب کنید. به عنوان نمونه، پوششی که برای قسمت غذا خوری انتخاب می کنید بهتر است قابلیت شست و شوی مناسب داشته باشد.

اما نکته مهمی که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، هماهنگ کردن این پوشش ها از نظر رنگی است؛ چرا که قاعدتا جنس پوشش ها با هم متفاوت خواهد بود.

همچنین می توان کفپوش ها را برای محافظت از سرما در مناطق سردسیر، محافظت از گرما در مناطق گرمسیر و جلوگیری از انتشار صدا انتخاب کرد.

هماهنگ کردن فضا بر اساس پوشش
یک فرش زیبای ایرانی با رنگ های متنوع، زمینه مناسبی برای انتخاب دیگر رنگ هاست. معمولا بهتر است تا سه رنگ غالب از رنگ های فرش را برای مبلمان، پرده ها و ... انتخاب کنید.
نخستین رنگ غالب در فرش را در نظر بگیرید و ترکیب آن رنگ را با رنگ سفید(Tint)، برای دیوارها به کار ببرید.
دومین رنگی را که در فرش نمود دارد، برای پرده ها و روکش مبلمان استفاده کنید.
براق ترین رنگ موجود در فرش را برای اکسسوری ها (کوسن ها، گلدان ها، شمع ها، تابلو ها و ... ) مورد استفاده قرار دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای