دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کاغذ دیواری ضد آب و کاربرد های آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کاغذ دیواری ضد آب و کاربرد های آن

کاغذ دیواری ضد آب (وینیل) به خاطر داشتن لایه ای محافظ برای استفاده در فضا هایی که رطوبت بالایی دارند گزینه ای مناسبی می باشد.


امروزه استفاده از کاغذ دیواری ها در طراحی دکوراسیون داخلی رواج زیادی پیدا کرده است. به دلیل تنوع بالا و نقش ها و طرح های زیبایی که برای کاغذ های دیواری وجود دارد، بی دلیل نیست که تا حد زیادی این المان، جایگزین رنگ آمیزی قدیمی شده است. اما کاغذ دیواری همان طور که از نامش پیداست یک پوشش دیواری کاغذی است و کاغذ هم در برابر آب مقاومت ندارد. پس شاید فکر کنید که همین موضوع باعث می شود نتوان از این متریال خاص و جذاب برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند و یا قسمت هایی از خانه که رطوبت بالا دارند استفاده کرد. اما برای این مشکل هم راه حل آورده شده و نسل جدیدی از کاغذ های دیواری به بازار عرضه شده اند که ضد آب می باشند. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی کاغذ های دیواری ضد آب، کاربرد های آن ها و همچنین مزایای استفاده از آن ها می پردازیم.

7357

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

کاغذ های دیواری ضد آب به دلیل داشتن پوششی از جنس وینیل در ساختار خود مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند و البته قابل شست و شو می باشند. به دلیل همین ویژگی منحصر به فرد می توانید به راحتی از این عناصر طراحی در سرویس بهداشتی منزل و یا حتی حمام استفاده و طرح های خلاقانه ای ایجاد کنید. حتی در آشپزخانه ها هم اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار ها دارید، می توانید فضای پشت سینک را با این کاغذ دیواری ها بپوشانید. برخی از این کاغذ های دیواری ضد آب که در بازار وجود دارد دارای طرح کاشی می باشند. پس اگر علاقه دارید طرح کاشی در حمام و سرویس بهداشتی باشد می توانید با چنین ایده ای، به آسانی و در مدت زمانی کوتاه آن را اجرا کنید.

7358

انواع مختلف کاغذ دیواری های ضد آب کدامند؟

کاغذ های دیواری ضد آب به دو دسته کاغذ های دیواری دارای پوشش وینیل و کاغذ های دیواری پشت چسب دار تقسیم می شوند.

کاغذ دیواری هایی که روکش وینیل دارند

این نوع کاغذ های دیواری مزایای زیادی دارند که عبارتند از مقاومت بالا در مقابل رطوبت و ثابت بودن کیفیت رنگ های شان، معمولا ضد حساسیت و کثیفی هستند و در برابر لکه ها هم مقاومت خوبی دارند. کاغذ های دیواری دارای پوشش وینیل طرح ها و رنگ های زیادی دارند که دست خریداران را حسابی برای انتخاب مدل مناسب باز می گذارد. این نوع کاغذ های دیواری خود به دو دسته تقسیم می شوند، در یکی از مدل ها، روکش وینیل مثل لایه ای از جنس پلاستیک روی کاغذ دیواری اعمال شده است که موجب شده مقاومت آن را در برابر رطوبت، خیلی بالا ببرد. به راحتی می توانید از این کاغذ های دیواری برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید. نوع دیگری از این کاغذ دیواری ها وجود دارد که پشت کاغذ دیواری روکش وینیل دارد. این مدل از کاغذ دیواری های دارای روکش وینیل به آسانی از دیوار جدا می شوند.

کاغذ دیواری های پشت چسب دار

این گونه از کاغذ دیواری ها که از پلاستیک ساخته می شوند علاوه بر مقاوم بودن در برابر رطوبت، مقاومت بالایی هم در مقابل گرما و سرما دارند. این کاغذ دیواری ها را می توان به آسانی و با سرعت زیادی نصب کرد و این موضوع یکی از مزیت های آن هاست که از مدل های دیگر متمایزش می کند. این کاغذ دیواری ها قابلیت نصب روی دیوار هایی از جنس گچ، فلز و چوب و... را دارند. و برای چنین سطوحی هم نیاز به نصاب حرفه ای نمی باشد.

7359

استفاده از کاغذ دیواری های ضد آب چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت استفاده از کاغذ دیواری های ضد آب زیبایی خاصی است که به فضای خانه می دهند. معمولا برای فضا هایی چون سرویس بهداشتی و حمام که نمی توان دکوراسیون خیلی خاصی پیاده کرد استفاده از این کاغذ دیواری ها می تواند ایده خیلی خوبی باشد.

کاغذ دیواری های ضد آب، با ایجاد پوششی روی دیوار آن را در برابر عواملی مثل خراشیدگی، رطوبت و آلودگی حفظ می کنند و از ایجاد لکه بر روی دیوار ممانعت به عمل می آورند.

نصب کاغذ دیواری های ضد آب کار سختی نیست و به مدت زمان کوتاهی هم احتیاج دارد. تصور کنید از کاشی های سرویس بهداشتی و حمام خانه خسته شده اید و می خواهید آن ها را تعویض کنید. این کار علاوه بر این که به زمان خیلی زیادی نیاز دارد هم فضای خانه را کثیف خواهد کرد و هم هزینه ای زیاد را به دنبال خواهد داشت. اما در صورت استفاده از کاغذ دیواری های ضد آب برای سرویس بهداشتی و حمام دیگر تغییر دکوراسیون و رنگ و تم آن جا اصلا کار سختی نیست و می توانید پس از گذشت چند سال طرح ها و رنگ های جدید را جایگزین طرح های قدیمی کنید. به همین دلیل است که امروزه استفاده از این کاغذ دیواری ها رونق زیادی پیدا کرده است.

7360

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول، کتیبه ای و...)، کفپوش های مختلف، پارتیشن بندی های متفاوت، کرکره های برقی، پنجره های دوجداره و سه جداره، ساندویچ پنل ها، سازه های پیش ساخته، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای