دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

logo
Sakhtemoon
روش هایی ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری برای زیبا ماندن و عمر طولانی تر نیاز به تمیز کردن دارد که باید متناسب با نوع و جنس آن روش های مناسبی را برای تمیز سازی کاغذ دیواری انتخاب کرد.


اگر شما هم تجربه استفاده از کاغذ دیواری را داشته اید حتما می دانید کاغذ دیواری ها به دلیل جذب آلودگی به خود نیازمند تمیز کاری مستمر می باشند. شاید خیلی از افراد تصور کنند کاغذ دیواری ها به دلیل داشتن طرح و رنگ خیلی آلودگی را نشان نمی دهند و نیازی به پاک کردن آن ها نیست. اما این تصور غلط است و باید برای کاغذ دیواری ها هم به اندازه دیوار های رنگی نگران کثیفی و سیاهی بود. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روش هایی برای پاک کردن کاغذ دیواری ها و از بین بردن لکه ها و آلودگی ها پرداخته ایم.

6097

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

از هر روشی که بخواهید برای تمیز کردن کاغذ دیواری ها استفاده کنید بایستی چند مرحله را طی کنید که شیوه های مختلف انجام این مراحل خودش باعث ایجاد تنوع در روش های تمیز کردن می شود.

گرد گیری کاغذ دیواری

اولین مرحله در تمیز کردن کاغذ های دیواری گردگیری آن ها است. اگر ذرات گرد و غبار و خاک را از روی دیوار پاک نکنید تمیز کاری شما بی نتیجه خواهد بود و حتی باعث می شود دیوار کثیف تر شود زیرا خاک ها به دیوار می چسبند و آن قسمت را سیاه می کنند. پس پیش از هر کاری باید غبار روبی کنیم. برای این کار می توانید از روش های مختلف استفاده کنید.

اولین روش استفاده از جارو برقی است. برس مخصوص را روی آن نصب کنید و جارو برقی را روی دیوار بگیرید. مراقب باشید به دست تان فشار ندهید چرا که باعث خط افتادن روی کاغذ دیواری خواهید شد. به آرامی جارو برقی را از بالا به پایین بکشید و بگذارید خاک های دیوار خوب مکیده شود.

اگر استفاده از جارو برقی و دسته سنگین آن برایتان سخت است می توانید این کار را با یک جاروی معمولی که روی سرش پارچه بسته اید انجام دهید. دقت کنید که در این روش هم باید ارتفاع جارو به اندازه کافی بلند باشد.

اگر امکان استفاده از نردبان را دارید و از آن افرادی نیستید که از ارتفاع و بلندی می ترسند پس این روش را امتحان کنید که تسلط شما روی دیوار بیش تر است. به کمک یک دستمال خشک به آسانی ذرات گرد و غبار را از روی دیوار پاک کنید. در این روش واسطه ای برای دست شما و دیواری که می خواهید تمیز کنید وجود ندارد و می توانید خیلی بهتر خاک و گرد و غبار را پاک کنید.

6098

لکه گیری کاغذ دیواری

حالا نوبت تمیز کردن کاغذ دیواری می رسد. اگر قسمت هایی از کاغذ دیواری لکه دارد اول سر وقت لکه ها بروید و آن ها را پاک کنید تا بتوانید در مرحله بعدی دیوار را یکدست پاکیزه کنید. هر چقدر اهل تمیز کاری باشید وجود لکه هایی مثل اثر انگشت، چربی و... روی کاغذ دیواری اجتناب ناپذیر است پس نگران پاک کردن لکه ها نباشید.

اگر کاغذ دیواری قابل شست و شو باشد می توانید به راحتی با محلول آب و صابون و یا پودر تالک و سدیم پر‌کربنات و الباقی پاک کننده ها، لکه ها را نابود کنید. در غیر این صورت اگر جنس کاغذ دیواری به گونه ای باشد که امکان شست و شو نداشته باشد بایستی با روش های دیگر مثل استفاده از اتوی داغ و دستمال کاغذی و یا روش های دیگر لکه ها را از بین ببرید. خوشبختانه کاغذ دیواری هایی که امروز مورد استفاده قرار می گیرند و رایج هستند اغلب قابل شست و شو بوده و مشکلی در این باره نخواهید داشت.

6099

شستن کاغذ دیواری

بعد از لکه برداری دیگر نوبت تمیز کاری کلی کاغذ دیواری می شود. به اندازه دو قاشق مربا خوری مایع ظرفشویی را در یک سطل متوسط آب ولرم به خوبی حل کنید. ابتدا با یک اسفنج نرم روی قسمتی از کاغذ دیواری که در معرض دید نمی باشد محلول را امتحان کنید ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر آسیبی قابل رویت مشاهده نشد می توانید از آن برای سایر قسمت ها استفاده کنید.

به کمک اسفنج نرم که در محلول قرار داده شده و خوب آن را چلانده اید کاغذ دیواری را پاک کنید. نه همه دیوار، بلکه قسمتی از آن که در مقابل شما قرار دارد. حالا با یک اسفنج دیگر که به آب خالی آغشته شده و فقط نمناک است رد اسفنج قبلی را خوب پاک کنید. در مرحله آخر نوبت به خشک کردن دیواری رسد. باید با یک دستمال نرم و کاملا خشک اثر دو اسفنج قبلی را به خوبی پاک کنید. مراقب باشید که اسفنج مرحله اول و دوم نبایستی طوری خیس باشد که دیوار نمناک شود. فقط تا همان اندازه که رد آلودگی را پاک کند کافی است. اگر دیوار خیس شود و نتوانید با دستمال خشک سوم نم آن را بگیرید به کاغذ دیواری آسیب خواهد رسید. این چند مرحله را به سرعت و پشت سر هم انجام دهید. هر بار تکه ای از دیوار را نشانه بگیرید و سه مرحله را تکرار کنید.

برای نظافت و پاکیزگی منزل خود اگر قصد پیروی از اصول و قوانین را دارید می توانید به وبسایت ساختمون سری بزنید و از مقاله هایی که در این زمینه و با محوریت موضوع پاکیزگی منازل مثل تمیز کردن کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت)، تمیز کردن شومینه ها، شستن انواع پرده ها (پرده کرکره) و موراد دیگر تهیه شده است استفاده کنید. با پیروی از اصول ارائه شده در این مقالات که کاملا ساده ولی با اهمیت هستند، علاوه بر صرفه جویی در وقت به نتیجه بهتری نیز خواهید رسید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای