دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با دیوارپوش پی وی سی و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با دیوارپوش پی وی سی و مزایای استفاده از آن

دیوارپوش پی وی سی (PVC)، دیوارپوشی زیبا، قابل شستشو و با سرعت اجرای بالا است که این ویژگی ها آن را به گزینه ای عالی برای فضا های متفاوت تبدیل می کند.


دیوارپوش پی وی سی (PVC) پوششی جذاب برای دیوار هاست. این دیوارکوب طرح ها و رنگ های گوناگونی دارد و در فضا های گوناگون نیز قابل استفاده است. وقتی که وارد خانه می شویم دیوار ها یکی از المان های تاثیر گذار روی نظر ما نسبت به زیبایی آن خانه هستند. یک دلیل آن این است که دیوار ها بخش اعظم و قابل توجهی از خانه را به خود اختصاص داده اند و نا خود آگاه روی نظر ما هم تاثیر می گذارند. حالا که نقش دیوار ها تا این اندازه در زیبایی خانه پر رنگ است پس انتخاب مناسب رنگ آن ها و یا بکارگیری متریال مناسب برای طراحی شان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتما بایستی به آن توجه کنیم. دیوارپوش ها به دلیل تنوع بالایی که دارند امروزه بیش تر از قبل برای طراحی دکوراسیون به کار می روند. یکی از انواع پر طرفدار آن ها، دیوارپوش پی وی سی می باشد که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این محصول و مزایای استفاده از آن پرداخته ایم.

6240

دیوارپوش پی وی سی

متریال این دیوارپوش ها پلاستیک فشرده است که از نظر اقتصادی استفاده از آن ها بسیار مقرون و به صرفه است. با استفاده از این متریال می توان دیوارپوش های زیادی درطرح ها و رنگ های متنوع ساخت. از لحاظ مقاومت و کیفیت هم دیوارپوش های پی وی سی قابل قبول هستند و استفاده از آن ها در واقع ما را در تحقق اهداف زیبایی و کیفیت کمک زیادی می کند.

انواع مدل های دیوارپوش پی وی سی

این دیوارپوش ها در 3 نوع اصلی ساده، چاپی و روکش دار در بازار موجود می باشند.

استفاده از دیوارپوش پی وی سی چه مزایایی دارد؟

در مورد دیوار های خانه همیشه امکان رنگ آمیزی وجود ندارد. نقاشی ساختمان علاوه بر صرف هزینه به زمان زیادی هم نیاز دارد. اما در استفاده از دیوارپوش پی وی سی به زمان کمتری برای اجرا نیاز است. علاوه بر این که استفاده از این دیوارپوش ها بسیار مقرون به صرفه می باشد، دیوارپوش های پی وی سی عایق خوبی برای نور و صدا هستند و برای کسانی که به این مسائل اهمیت می دهند یک گزینه خوب می باشند. به جز صدا و نور این دیوارپوش ها عایق سرما و گرما هم هستند و در نتیجه از اتلاف انرژی تا اندازه زیادی جلوگیری می کنند.

دیوارپوش پی وی سی علی رغم این که به سرعت نصب و اجرا می شود طول عمر و استحکام بالایی هم دارد. تنوعی که در طرح ها و رنگ های مختلف دیوارپوش های پی وی سی وجود دارد هر نوع سلیقه ای را پاسخ می دهد. دیوارپوش های پی وی سی ضد خش هستند و علاوه بر داشتن خاصیت آنتی باکتریالی در برابر نفوذ حشرات موذی هم مقاومت بالایی دارند و در نتیجه می توانند امنیت پاکیزگی خانه را تا اندازه زیادی برآورده کنند. این دیوارپوش ها را می توانید برای قسمت های مختلف خانه استفاده کنید. از اتاق های خواب گرفته تا پذیرایی محدودیتی در بکارگیری دیوارپوش های پی وی سی نخواهید داشت. طرح های نوینی که با بکارگیری دیوارپوش های پی وی سی ایجاد شده است توجه خیلی ها را به خود جلب کرده و در نتیجه این دیوارپوش ها می توانند نظر خیلی از افراد سخت گیر و حساس را به خود جلب کنند.

دیوارپوش های پی وی سی یک قابلیت مهمی که دارند مقاومت آن ها در برابر آب است. یکی از نیاز های مهم هنگام نصب دیوارپوش، قابل شست و شو بودن آن است چرا که پس از گذشت مدتی که دیوارپوش ها آلوده می شوند باید بتوان آن ها را تمیز کرد تا دوباره زیبایی قبل را داشته باشند. مقاومت بالای دیوارپوش پی وی سی نسبت به آب باعث شده خیلی ها این متریال را برای پوشاندن دیوار های خود انتخاب کنند تا به راحتی بتوانند آن را تمیز کاری کنند.

این دیوارپوش ها در مقایسه با انواع ام دی اف دارای هزینه تمام شده کمتری هستند. دیوارپوش های پی وی سی نسبت به دیوارپوش های ام دی اف سبک تر هستند و جالب این جاست بدانید برای مکان های مرطوب این نوع مناسب تر خواهد بود.

6241

موارد استفاده از دیوارپوش PVC

اگرچه ابتدا از این نوع دیوارپوش ها برای سالن های کنفرانس و اتاق های انتظار ادارات استفاده می شد اما حالا این متریال یکی از انواع پر طرفدار است که در خانه های مسکونی نیز به کرات به کار گرفته می شود. با استفاده صحیح و به جا از دیوارپوش های پی وی سی می توان دکوراسیون خانه را بسیار خلاقانه و زیبا طراحی کرد و نظر هر بیننده ای را به آن جلب کرد. علاوه بر خاصیت زیبایی، همین موضوع که استفاده از دیوارپوش پی وی سی از اتلاف بی رویه انرژی جلوگیری می کند هم بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است و آن را بیش تر از قبل پر طرفدار کرده است.

6242

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع مدل های پارتیشن ها، نمونه های مختلف سقف کاذب، شومینه های مدرن و مختلف، انواع مدل های پرده، کفپوش های مختلف و موارد دیگر و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6243
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای