دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نمای خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک

logo
Sakhtemoon
نمای خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک

سنگ آنتیک از قطعات سنگ های دیگر و مخلوط آن با رزین بدست می آید که مقاومت بالایی دارد. این سنگ هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای ساختمان به کار می رود.


سنگ آنتیک که تحت عنوان سنگ دکوراتیو نیز شناخته می شود، محصولی مصنوعی با نمای زیبا و طبیعی است. سنگ آنتیک که با نام های دیگری مانند گیوتین و قیچی نیز نام برده می شود، دارای نمای زیبایی است و در بین دیوارپوش های موجود، در دسته دیوارپوش هایی با نمای سه بعدی قرار می گیرد. این محصول منحصر به فرد، از چسباندن قطعات و خرده های بلا استفاده سنگ های تزیینی و پرکاربرد دیگری مانند تراورتن و یا مرمر ساخته می شود. این قطعات ریز و خرد شده با استفاده از موادی با پایه رزین، به مخلوطی یکنواخت تبدیل شد و پس از فرم دهی در قالب هایی با ابعاد مورد نظر، فرم گرفته و در نهایت محصول نهایی آماده می شود. داشتن محصولی با نمایی به زیبایی سنگ های گران قیمتی مانند مرمر، سنگ‌ آهک، دولومیت و تراورتن و در عین حال امکان چیدمان دلخواه قطعات در کنار هم برای داشتن نمای نهایی مورد نظر، از مواردی است که این سنگ مصنوعی و به نوعی بازیافتی را متمایز می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی سنگ آنتیک و موارد مصرفی آن در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

6404

سنگ آنتیک چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت سنگ آنتیک، ابتدا قطعات به اندازه های حدودا واحدی (تقریبا 2 سانتی متر) برش داده و شکسته می شوند و پس از تمیز سازی و شست و شو و خشک کردن، بر روی قالب مورد نظر و با موقعیت های دلخواه طراحان سنگ، چیده می شوند. در نهایت مواد چسبنده رزینی بر روی قالب ریخته شده و پس از قالب گیری و خشک شدن کامل آن، محصول قابل استفاده و ارائه خواهد بود.

با توجه به استفاده از قطعات مذکور برای ساخت سنگ دکوراتیو، این محصول میزان هدر رفت سنگ های دیگر در صنعت دکوراسیون را به حداقل می رساند و در عین حال، فاکتور های مورد نظر طراحان دکوراسیون داخلی را نیز برآورده می کند. قطعات نهایی و آماده شده این محصول دارای ابعادی مناسب و پر کاربرد است و در کنار این، برش پذیری این محصول سبب می شود که به کارگیری آن برای سطوح مختلف داخلی و خارجی با فرم های فضایی و زوایای و قوس های مختلف، کاری دشوار و طاقت فرسا نباشد.

6405

استفاده از سنگ دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

زیبایی منحصر به فرد این سنگ و نمای خیره کننده آن، این محصول را به گزینه ای ایده آل برای دیوار هایی با تمرکز بصری بیشتر کرده است. با به کارگیری سنگ آنتیک بر روی دیوار هایی مانند پشت تلویزیون، دیوار های اصلی و بزرگتر و یا دیوار های دکواتیو و کاذب موجود در اتاق مورد نظر، می تواند چشم انداز و نمایی خاص به دکوراسیون داخلی آن فضا بخشید.

ترکیب دیوار پوشانده شده با سنگ آنتیک با دیوار های پوشانده شده با مصالح دیگری مانند گچ و یا رنگ عادی، کاغذ دیواری و دیوارپوش های آجری ایده ای بسیار زیبا با نمایی خیره کننده است. این تنوع و زیبایی حاصله از هم نشینی سنگ آنتیک با دیگر دیوارپوش ها، آن را به گزینه ای مناسب برای اکثر فضا های داخلی تبدیل می کند.

نکته جالب در مورد به کارگیری سنگ آنتیک به عنوان دیوارپوش دیوار های فضا های داخلی این است که این گزینه هم برای دکوراسیون داخلی سنتی و هم برای دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی، قابل استفاده است. تنها رعایت تناسب رنگ و میزان حجم به کار رفته، موقعیت دیوار با پوشش سنگ آنتیک و موارد جانبی مانند نورپردازی اهمیت دارد.

بافت غیر صاف و متخلخل زیبای سنگ آنتیک، در صورت استفاده از نورپردازی سقفی مخفی، دارای جلوه ای دو چندان می شود و از این رو توصیه می شود حتما در کنار به کارگیری سنگ آنتیک در دکوراسیون، برای نورپردازی مناسب آن نیز اقدام کنید. نتیجه نهایی دیوار نورپردازی شده، نقطه کانونی و محوری است که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

تنها نکته در مورد نگه داری این محصول، نیاز به تمیز سازی متداوم آن به علت غیر مسطح و صاف بودن سطح آن است. شست و شوی مداوم و تمیز سازی آن، سطح سنگ را مانند روز اول براق و زیبا نگه داشته و نمای آن را حفظ می کند. تمیز سازی در بازه های زمانی 3 الی 4 ماهه و با استفاده از تمیز کننده های رقیق، از روتین های تمیز سازی و نگه داری سنگ آنتیک است.

6407

ویژگی های منحصر به فرد سنگ آنتیک

نمای زیبا و پرکاربرد سنگ آنتیک برای دکوراسیون های داخلی سنتی، کلاسیک، مدرن و امروزی قابل استفاده است و جلوه ای متفاوت و زیبا به همراه دارد.

این سنگ محصولی دوستدار طبیعت است چرا که از ضایعات سنگ های تزئینی دیگر ساخته شده و به نوعی میزان دور ریز این موارد را به حداقل می رساند و علاوه بر این، با عدم نیاز به استخراج از دل طبیعت، آسیب به محیط زیست را به حداقل می رساند.

دارا بودن فاکتور های مورد نظر از سنگ مانند مقاومت، نمای زیبای و کیفیت مناسب از دیگر ویژگی های سنگ آنتیک است.

قیمت نهایی مناسب به علت موجود بودن مصالح پایه محصول و عدم نیاز به استخراج محصول از دل طبیعت، از دیگر ویژگی های منحصر به فرد سنگ آنتیک است.

تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و چیدمان، سبب می شود این محصول به خوبی پاسخگوی نیاز ها و سلایق مختلف باشد و به بازار تقاضای موجود، به خوبی پاسخ دهد. این محصول در حال حاضر با بیش از 20 نمونه متنوع، در بازار ارائه می شود که می توان آن را در هر سبک از دکوراسیون داخلی به راحتی مورد استفاده قرار داد.

دارا بودن ویژگی های مورد انتظار از یک محصول سنگی مانند مقاومت بالا، طول عمر مفید و ضد اشتعال و ضد سایش بودن و در عین حال وزن کم آن، سنگ آنتیک را به گزینه ای متمایز مبدل کرده است.
اجرای آسان و راحت سنگ آنتیک بدون نیاز به مهارت ویژه برای نصاب ها، از موارد قابل توجه در به کارگیری این محصول است.

نمای زیبا و منحصر به فرد، متنوع و چشم نواز در کنار قیمت مقرون به صرفه آن به نسبت سنگ هایی مانند مرمر، محبوبیت سنگ آنتیک را بالا برده است.

6409

سنگ آنتیک را برای دیوار های داخلی و خارجی و نما دهی به آن ها می توان استفاده کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این، از آن به عنوان مصالحی برای محوطه سازی و تزئین فضا های بیرونی ماند المان های تزئینی باغ و حیاط نیز استفاده می شود.

امکان اجرا و به کارگیری سنگ آنتیک با دیوارپوش های متنوع، نما های بسیار جالب و دکوراسیون داخلی های متنوع و مختلفی را به وجود می آورد و خلاقیت طراحان داخلی را به چالش می کشد.

برجستگی های قطعات و بافت زیبای سنگ، به فضای مورد نظر عمق و روح می بخشد و آن را از حالت یکنواختی خارج می کند.

ساختار متشکل از مواد پایه رزینی، این محصول کامپوزیت سنگی را به گزینه ای مناسب برای فضا های خیس و یا مرطوب تبدیل کرده است و محدودیت های محیطی برای به کارگیری را به حداقل رسانده است.

سنگ آنتیک عایق حرارتی به شمار می رود و موجب کاهش هدر رفت انرژی صرف شده برای گرمایش محیطی می شود.

6411

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. به علاوه با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولان آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، کاشی و .....)، پرده های گوناگون (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول و.....)، شومینه های مختلف، انواع پارتیشن بندی ها و موارد دیگر نیز مشاهده فرمایید.

6413
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای