دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای انتخاب درب پارکینگ مناسب و خاص

logo
Sakhtemoon
راهنمای انتخاب درب پارکینگ مناسب و خاص

درب پارکینگ از جنس های چوب، فولاد و آلومینیوم ساخته می شود و انواع مختلفی از قبیل درب پارکینگ تاشو، کرکره ای و ریلی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.


برای انتخاب درب پارکینگ منزل دو موضوع اساسی وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. اول زیبایی آن است، چرا که درب پارکینگ جز نمای خارجی ساختمان به حساب می آید و هر چقدر که بهتر و شکیل تر انتخاب شود تاثیر زیادی روی زیبایی ساختمان خواهد گذاشت. دومین موضوع دوام و کیفیت آن است. درب پارکینگ در فضای خارجی ساختمان قرار دارد، در معرض سرما، گرما، باران و پدیده های طبیعی قرار گرفته و اگر دوام و کیفیت مناسبی نداشته باشد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی بایستی به فکر تعویض آن باشیم. به همین دلیل از همان ابتدا انتخاب یک درب مناسب که طول عمر بالایی دارد از نظر اقتصادی، به صرفه تر خواهد بود. درب های پارکینگی همچون بعضی از المان ها مثل شومینه، مبلمان، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و موارد دیگر که در دکوراسیون داخلی نقش مهمی را ایفا می کنند، در زیبا سازی نمای ساختمان نیز تاثیر بسزایی دارند. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع انواع مدل های درب های پارکینگ و مزایا و معایب هر کدام از آن ها می پردازیم.

5161

انواع درب پارکینگ از لحاظ نحوه باز و بسته شدن

درب های پارکینگ از این حیث به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی اجمالی برخی از انواع پر استفاده آن ها و مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند خواهیم پرداخت.

درب پارکینگ تاشو

این درب ها برای همه جور خانه ای مناسب هستند. از قدیمی ها گرفته تا خانه های جدید که البته بیشتر در خانه های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه باز و بسته شدن این درب ها به دو صورت است. یا از سمت راست و چپ باز و بسته می شوند و یا به سمت بالا تا می شوند. مشکل استفاده از این درب ها این است که برای نصب به فضای زیادی احتیاج دارند که ممکن است در همه خانه ها فراهم نباشد.

5163

درب پارکینگ کرکره ای

در خانه های جدید که مشکل فضا یک مشکل اساسی به حساب می آید دیگر استفاده از درب های تاشو رونق چندانی ندارد. به همین دلیل نسل جدیدی از این درب ها به نام درب های پارکینگ کرکره ای روانه بازار شد. جمع شدن این درب ها به این صورت است که روی یک وسیله ای شبیه به غلتک به سمت بالا می پیچند و جمع می شوند. اگر خاطر تان باشد، درب های مغازه های قدیمی اغلب به این شکل بود.

5165

درب پارکینگ ریلی

این نوع درب پارکینگ هم هنگام باز و بسته شدن به فضای زیادی نیاز ندارد و فضا برای اتومبیل بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر دوام آن هم قابل قبول است. هزینه تعمیرات و نگهداری کم و امنیت بالا خیلی از مردم را به سمت انتخاب این نوع درب ها هدایت می کند.

انواع مدل های درب پارکینگ از لحاظ جنس

علاوه بر نحوه باز و بسته شدن درب، جنس و متریال مورد استفاده برای ساخت آن هم از موضوعاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. به همین منظور در ادامه به بررسی این پارامتر می پردازیم. درب های پارکینگ از حیث جنسی که دارند هم در گروه های مختلفی از قبیل درب پارکینگ چوبی، درب پارکینگ فولادی، درب پارکینگ آلومینیومی و درب پارکینگ فایبر گلاس قرار می گیرند.

5167

درب پارکینگ چوبی

چوب زیبایی منحصر به فردی دارد و به دلیل رنگ خاص آن و همین زیبایی به راحتی با نمای ساختمان هماهنگ می شود و می توان با استفاده از آن طرح های زیبا و خلاقانه ای را ایجاد کرد. اما مشکل اصلی درب های چوبی دوام پایین آن ها نسبت به انواع دیگر است. برای داخل منزل شاید پارتیشن ها و درب های چوبی سال های سال دوام بیاورند اما در محیط باز و فضایی که در معرض تغییر دما و باران قرار می گیرند به زودی از رده خارج می شوند و هزینه نگهداری و تعمیرات بالایی دارند. به همین دلیل فقط زمانی که نما و زیبایی ساختمان مهم ترین پارامتر می باشد باید به سراغ درب های چوبی برویم.

5169

درب پارکینگ آلومینیومی

این درب ها هم به دلیل تنوع بالا و طرح های زیادی که دارند برای کسانی که به زیبایی اهمیت می دهند می توانند مورد استفاده قرار گیرند. یک مزیت اصلی و مهم درب های آلومینیومی عدم زنگ زدگی آن هاست. هم چنین دارای وزن سبکی هستند و از لحاظ اقتصادی هم انتخاب این درب ها مقرون به صرفه خواهد بود. برای طراحی برخی از درب های آلومینیومی از ترکیب شیشه با آن استفاده شده که طرح های متنوعی را ایجاد کرده است.

5171

درب پارکینگ فایبر گلاس

درب های فایبر گلاس که یک ویژگی مهم آن ها مقاوت بالایشان است به این صورت مورد استفاده قرار می گیرند که در قاب های آلومینیومی قرار داده می شوند و جنس تمام قسمت های در فایبر گلاس نیست. این درب ها هم مانند نوع آلومینیومی سبک وزن هستند.

5173

درب پارکینگ فولادی

درب های فولادی دوام و امنیت بسیار بالایی نسبت به درب های چوبی، آلومینیومی و فایبر گلاس دارند علاوه بر این که هزینه نگهداری آن ها هم بسیار پایین است و قیمت تمام شده مناسبی هم دارند. برای خرید درب های فولادی هم می توانید به سراغ طرح های آماده در بازار بروید و هم این که درب مورد نظر خود را برای ساخت سفارش دهید. جنس فولادی که برای ساخت این درب ها مورد استفاده قرار می گیرد اهمیت بالایی دارد و حتما باید هنگام خرید به آن توجه شود. این درب ها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و نسبت به جنس های دیگر کمتر دچار فرورفتگی و یا کج شدگی می شوند.

5175
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای