دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با درب ضد سرقت و مزایا و معایب آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با درب ضد سرقت و مزایا و معایب آن

درب ضد سرقت به جز استحکام و امنیت چشم گیری که دارد، دارای ظاهری زیبا و خاص است که آن را به انتخابی عالی برای فضا های مختلف تبدیل می نماید.


درب ضد سرقت یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن امنیت منازل و ساختمان های دیگر می باشد. از آن جایی حفظ امنیت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که هر کسی آن را در گوشه ای از ذهن خود دارد و سعی می کند که حتما با ابزار لازم امنیت را به بهترین شکل ممکن فراهم کند، استفاده از این درب ها می تواند به راحتی ما را به مقصود مورد نظر برساند. امروزه خبری از خانه های قدیمی و درب های باز شان نیست. همان موقعی که همسایه ها به راحتی به خانه هم رفت و آمد داشتند و یا حریم ورودی خانه در طول روز تنها یک پرده آویخته بود. به همین علت حفظ امنیت از نکات مهم و ضروری است که هر کسی باید آن را بداند. به دلیل اهمیت این موضوع، ابزار های متفاوتی به بازار ارائه شده است. امنیت آپارتمان ها طبق مواردی که در بالا اشاره شد از این قاعده مستثنی نیست و باید برآورده شود. همانطور که بیان کردیم درب ضد سرقت از جمله ابزار هایی است که امنیت لازم را در حد قابل قبولی فراهم می کند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی در ضد سرقت و مزایا و البته معایب آن پرداخته ایم.

7227

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت نوعی درب است که از لحاظ امنیتی در رده بالا تری از درب های معمولی قرار می گیرد. چرا که این درب ها دارای قفل های تقویت شده و مقاومی می باشند که به آسانی قابل باز کردن نیستند. ویژگی مهم درب ضد سرقت این است که خانه را از خطر سرقت محافظت می کند. اما علاوه بر این عایق خوبی برای سرما، گرما، رطوبت و سر و صدا های مزاحم می باشد. همگی درب ضد سرقت را به قفل های شان می شناسند و در واقع هم، همین قفل ها مهم ترین جز درب های ضد سرقت به حساب می آیند. به همین دلیل باید حتما هنگام خریدن درب ضد سرقت به قفل های آن توجه کنید.

باید ضخامت لایه های فولادی تشکیل دهنده درب ضد سرقت را بسته به محلی که می خواهیم درب را استفاده کنیم، انتخاب نماییم. به طور مثال در فضای داخلی آپارتمان های شهری امکان باز کردن و شکستن آن با تولید صدای خیلی زیاد وجود ندارد. پس استفاده از درب های ساده با دو لایه ورق سخت با ضخامت 1 میلی متری کفایت می کند. اما تصور کنید که این درب ها در فضا های خارج از شهر نصب شده باشند. مثلا ادارات و کارخانه هایی که از شهر دور هستند و محدودیت تولید صدا هم برای سارقین وجود نخواهد داشت. در چنین حالتی استفاده از درب های خاص توصیه می شود. درب هایی که به آسانی امکان تخریب آن ها وجود نداشته باشد. درب های مورد استفاده برای این کار باید ضخامت لایه های فولادی دو طرف شان 2 میلی متری باشد و علاوه بر این لایه میانی هم با تزریق مواد مخصوص، مقاوم تر شده باشد.

7229

مزایای درب ضد سرقت

لولا های درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت دارای لولا های پنهان هستند. بنابراین نمی شود با دستکاری کردن لولا ها درب را باز کرد. این ویژگی هم امنیت درب ضد سرقت را تا اندازه زیادی بالا برده و هم شکل ظاهری آن را بهتر کرده است. پنهان بودن لولا ها در درب های ضد سرقت باعث شده که ظاهر زیباتر و یک دست تری داشته باشند.

جنس درب ضد سرقت

جنس اصلی در ضد سرقت فولادی می باشد که آن را بسیار مقاوم کرده است. البته لایه های فولادی به وسیله روکش های ام دی اف، اچ دی اف، شیشه و یا ... پوشیده می شوند تا ظاهر درب زیبا باشد. پشم شیشه ای که در فضای خالی داخلی درب ضد سرقت قرار می گیرد از آن عایق خوبی برای صدا های مزاحم و حرارت ساخته است. نکته مهم دیگری که در مورد در ضد سرقت وجود دارد این است که عایق خوبی برای ورود گرد و غبار و ذرات آلوده به خانه هم هستند. حتی برخی از درب های ضد سرقت امکانات و تجهیزات اضافی دیگر نظیر زنجیر و چشمی هم دارند.

7231

دوام درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت دارای عمر طولانی می باشند و نسبت به درب های معمولی کیفیت شان را در طول زمان خیلی بیشتر حفظ می کنند. شاید خریدن درب های ضد سرقت در ابتدا نیازمند صرف هزینه ای بیشتر نسبت به درب های معمولی باشد ولی این اختلاف هزینه شما را تا سال های زیادی از هزینه های نگهداری و تعمیرات معاف خواهد کرد و می توان گفت که استفاده از در ضد سرقت مقرون به صرفه و اقتصادی است.

معایب درب ضد سرقت

خوشبختانه ایرادی که در مورد استفاده از در ضد سرقت وجود دارد قابل پیشگیری است. اگر قفل های به کار رفته در درب های ضد سرقت استاندارد نباشند در هنگام آتش سوزی گیر کرده و مانع باز شدن درب خواهند شد. در چنین حالتی نمی توان درب را به راحتی باز کرد و ممکن است خطرات جدی به دنبال داشته باشد. درب هایی که دارای قفل های استاندارد باشند معمولا دچار چنین مشکلی نمی شوند. پس ضروری است که حتما هنگام خریدن این درب ها از استاندارد بودن قفل های شان اطمینان حاصل کنید. چرا که این موضوع اهمیت خیلی زیادی دارد و نباید آن را نادیده گرفت و یا ساده از کنارش گذشت.

7233

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات آن از قبیل انواع شومینه ها، پارتیشن بندی های گوناگون، کرکره های برقی، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای