دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های جذاب و خاص برای درب کمد دیواری

logo
Sakhtemoon
ایده های جذاب و خاص برای درب کمد دیواری

درب کمد دیواری انوع مختلفی از قبیل درب کشویی، تاشو، ریلی و شیشه ای دارد که علاوه بر بالا بردن امنیت کمد ها تاثیر چشم گیری نیز بر زیبایی دکوراسیون فضا دارد.


کمد ها در اتاق خواب ها نقش مهمی ایجاد می کنند. مدل های دیواری و یا مجزای کمد ها، فضای بسیار مناسبی برای نگه داری وسایل و لباس ها و سازماندهی فضای اتاق است. حجم زیاد کمد و به خصوص سطح درب آن، تاثیر زیادی در نمای نهایی اتاق دارد. از این رو، درب های کمد با تزیینات و یا ویژگی های خاص، تم و دکوراسیون اتاق را به خوب تحت تاثیر قرار می دهند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید پیشنهادات جالب و ایده های متنوعی را برای تزیین و یا انتخاب درب کمد دیواری اتاق خواب تان مشاهده کنید.

5456

درب کمد دیواری آینه ای

اولین و کاربردی ترین پیشنهاد برای درب کمد دیواری نصب آینه بر روی آن و یا خریداری نمونه های آینه ای آن است. این ویژگی سبب می شود شما حجم زیادی از آینه قدی را بدون نیاز به فضایی برای قرار دادن پایه و یا سطح دیواری برای نصب داشته باشید. با استفاده از درب های آینه ای به خوبی می توانید با ایجاد خطای بصری، فضای اتاق تان را بزرگتر نشان دهید و در عین حال، نور محیطی را تقویت کنید.

درب کشویی برای کمد دیواری

درب های کشویی بهترین حالت برای اتاق هایی می باشند که در جلوی کمد با محدودیت فضا مواجه هستند. این نوع درب ها می توانند به خوبی و بدون نیاز به کمترین فضا برای جلوی درب، باز و بسته شوند و محتویات داخل کمد را محفوظ و مخفی نگه دارند. در مورد درب های کشویی هنگامی که نیاز باشد کمد کاملا باز و تماما در دسترس قرار گیرد، لازم است که در طرفین کمد فضای کافی برای انتقال درب در صورت باز شدن وجود داشته باشد. در غیر این صورت نمونه های چند بخشی کشویی در هم رونده می توانند به خوبی این مشکل را بر طرف کنند. درب های کشویی کمد های اتاق خواب امروزه در ترکیب با نمونه های دیگر، بسیار متنوع شده اند و کارایی و زیبایی و کم جا بودن را با هم ارائه می دهند.

درب تاشوی کم جا انتخابی جالب برای کمد دیواری

درب های تاشو بر خلاف درب های کشویی کوچک، نیاز به وجود فضایی در اطراف درب برای باز و بسته شدن ندارند. فرم آکاردئونی این درب برای باز و بسته شدن، به حداقل فضا در جلو و طرفین کمد نیاز دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق هایی با محدودیت فضای قابل توجه است. طرح های متنوعی از این درب کمد دیواری با تم های سنتی و مدرن ارائه شده اند که می توانند به خوبی با هر نوع دکوراسیون و سبکی تطبیق پیدا کنند.

5457

درب شیشه ای مات ایده ای خاص برای کمد دیواری

این نوع درب کمد دیواری انتخابی بسیار جالب و هوشمندانه است. چرا که مات بودن سطح شیشه مانع از معلوم شدن محتوای داخل کمد می شود. این مزیت باعث می شود اتاق شما شلوغ نشان داده نشود و در عین حال، کمدی با درب شیشه ای داشته باشید. ویژگی جذاب دیگر این نوع درب کمد این است که شما می توانید در داخل کمد تان لامپ های کوچک تعبیه کنید و هم برای روشنایی درون کمد از آن استفاده کنید و در عین حال، وقتی که درب بسته است، از این نورپردازی ملایم و پشت شیشه لذت ببرید. این نوع درب می تواند نمای ویژه ای به اتاق خواب شما ببخشد.

درب کمد دیواری با نمای خاص

اگر در دکوراسیون اتاق خواب تان نقطه کانونی و یا المان چشم گیری ندارید، می توانید با انتخاب درب کمدی خیره کننده، این کمبود را جبران کنید. استفاده از دستگیره های منحصر به فرد، نورپردازی مخفی و درب هایی که از ترکیب چند متریال ساخته شده اند، می توانند گزینه های جالبی باشند. در نظر داشته باشید درب های کمد حجم قابل توجهی از نمای دکوراسیون اتاق خواب را تشکیل می دهند، از این رو این تغییرات تاثیر زیادی در دکوراسیون شما خواهند داشت.

درب کمد دیواری با ظاهری شبیه دیوارپوش

اگر قصد دارید کمد شما هماهنگی بالایی با فضای داخلی و دکوراسیون اتاق تان داشته باشد، می توانید رویه و نمای درب کمد را مشابه با دیوارپوش مورد استفاده و یا نمونه ای متناسب با دیوارهای اتاق خواب تان انتخاب کنید. این کار به نوعی اتاق شما را خلوت تر نشان می دهد و در عین حال، نمای زیبایی از درب کمد را به نمایش می گذارد. استفاده از روکش های شبیه دیوارپوش های پارچه ای و یا چرمی برای درب کمد، نمایی لوکس و استثنایی برای اتاق شما ایجاد خواهد کرد.

5458

درب کمد یا دیواری برای صفحه ال ای دی

این انتخاب جسورانه و چند کاربردی، برای شما اتاقی استثنایی و کاربردی ایجاد خواهد کرد. اگر علاقه دارید که در اتاق خواب تان تلویزیون داشته باشید و در عین حال فضای زیادی برای قرار دادن میز تلویزیون ندارید، درب کمد دیواری راه حل جالبی خواهد بود. می توانید با یک نصاب متخصص مشورت کنید و بر روی درب کمد دیواری، فضایی برای تعبیه و قرار دادن تلویزیون های صفحه ای کم وزن تعبیه کنید. با این کار بدون اشغال فضای اضافی، از سطح روی درب بیشترین استفاده را کرده اید.

درب کمد دیواری چند تکه

اگر فضای بزرگی به عنوان کمد دیواری دارید، می توانید فضا سازی و پارتیشن بندی های مورد نظر تان را اعمال کنید و به جای دو درب معمولی و بزرگ، از نمونه های کوچکتر و با نصف ارتفاع عادی استفاده کنید. با این کار می توانید در صورت نیاز به دسترسی به بخش خاصی، فقط درب مخصوص آن بخش را باز کنید. این کار باعث می شود شلوغی داخل کمد دیواری کمتر به نمایش گذاشته شود و ساماندهی بهتری داشته باشید. همچنین می توانید از درب های کشویی باریک استفاده کنید و فضای کمد را از طریق بخش بندی های عمودی، در دسترس قرار دهید.

درب کمد و جایی برای آویز کردن

سطح بیرونی درب کمد دیواری می تواند محل مناسبی برای نصب کردن آویز های لباس باشد. امروزه آویز های دیواری جالب و جذابی وجود دارد که نمای متفاوت و زیبایی ایجاد می کنند. می توانید با توجه به تم اتاق و سبک دکوراسیون آن، آویز مناسب را انتخاب و بر روی درب کمد دیواری نصب کنید.

5459

درب کمد دیواری از جنس های گلاس

این نوع درب کمد دیواری می تواند نمایی لوکس و براق به اتاق شما بدهد و با انعکاس نور بر روی سطح درب، جلوه بصری جالبی ایجاد کند. درب های "های گلاس" در رنگ ها و طرح های متنوعی ارائه می شود و می تواند به خوبی پاسخ گوی نیاز شما باشد. بهتر است در صورت تمایل به داشتن این سبک درب ها، در مورد تمیز نگه داشتن و میزان لکه گیری آن مشورت داشته باشید. این مدل درب برای اتاق های کودکان که امکان دست زدن به درب زیاد است، گزینه مناسبی نخواهد بود.

استفاده از پرده به عنوان درب کمد دیواری

پرده های (پرده زبرا، پرده کرکره) سراسری قرار گرفته شده در چارچوب کمد دیواری و یا نصب شده در بالای سطح کمد، پیشنهاد جالب دیگری است که می توانید به جای درب برای کمد دیواری به کار ببرید. این کار امکان تبادل هوا را برای فضای داخل کمد بسیار بالا می برد، ولی ممکن است از نظر امنیتی و نیاز به قفل کردن کمد برای دور از دسترس بودن برخی موارد، گزینه مناسبی نباشد.

5460
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای