دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با شرایط و ویژگی های کمد دیواری مناسب

logo
Sakhtemoon
آشنایی با شرایط و ویژگی های کمد دیواری مناسب

کمد دیواری دارای مدل های ریلی، کشویی و کلاسیک است. این المان علاوه بر نگه داشتن وسایل مختلف و سامان دهی آن ها در زیبایی فضا نیز تاثیر چشم گیری دارد.


تغییرات سبک زندگی ها و امروزی تر شدن دکوراسیون خانه ها شرایط خاص خود را می طلبد و خانواده ها را مجبور به پذیرش اسباب و وسایل لازم برای فراهم کردن این شرایط کرده است. حتما شما هم صندوق ها و بقچه های قدیمی را در خانه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های تان دیده اید و یا وسایل دیگری از این دست که وظیفه نگهداری از لباس و اقلام کم استفاده خانوار را عهده دار بوده اند. این روز ها دیگر خبری از این بقچه ها نیست و اگر هم صندوقچه قدیمی در خانه ای پیدا کنید حتما برای زیبایی استفاده شده است. ولی حذف هر وسیله ضروری در خانه مستلزم در نظر گرفتن یک جایگزین مناسب برای آن است. همین نیاز باعث ساختن کمد های مختلف شد. کمد ها هم در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی شدند و حالا یکی از انواع پر طرفدار آن ها کمد های دیواری است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی ویژگی های آن ها پرداخته ایم. کمد های دیواری این امکان را فراهم می کنند که بخش اعظمی از لباس ها و وسایل را مخفی کرد بدون آن که فضای زیادی از خانه اشغال شود. برای خانه هایی با متراژ کم وجود کمد دیواری از الزامات است. با توجه به این موضوع که کمد های دیواری داخل دیوار نصب می شوند و تعویض آن ها کاری هزینه بر و سخت است از همان ابتدا همه جوانب و نکات ضروری را در این باره بسنجید تا در آینده مشکلی که باعث نارضایتی شما باشد پیش نیاید.

6182

انواع کمد دیواری ها

به طور کلی کمد دیواری ها در سه دسته قرار می گیرند.

  1. کمد دیواری ریلی
  2. کمد دیواری کلاسیک
  3. کمد دیواری کشویی

کمد دیواری کلاسیک

این نوع کمد دیواری، همان هایی هستند که در خانه های قدیمی وجود دارند. ارتفاع بلندی دارند و معمولا یک دیوار اتاق را به خود اختصاص داده اند. درب این کمد ها رو به بیرون باز می شود و بایستی حتما فاصله ای به اندازه عرض درب جلوی آن خالی باشد که به راحتی بتوان درب را باز و بسته کرد.

کمد دیواری ریلی

این نوع کمد دیواری ها نسل جدیدی از کمد های قدیمی هستند. درب این کمد ها به صورت ریلی حرکت می کند (حرکت به چپ و راست) که این ویژگی سبب می شود فضای کم تری برای نصب این محصول اشغال شود.

کمد دیواری کشویی

همان طور که از نام شان پیداست این کمد ها شامل چند کشو هستند و رو به بیرون باز می شوند. این نوع در اغلب موارد به صورت ترکیبی در کنار انواع دیگر قرار می گیرد. مثلا تصور کنید چند کشو در طراحی کمد دیواری کلاسیک و یا ریلی اضافه شود. کشو ها معمولا نقش همان کشو های دراور های قدیمی را ایفا می کنند.

6183

انواع کمد دیواری از لحاظ جنس

  1. کمد دیواری چوبی و ام دی اف
  2. کمد دیواری PVC
  3. کمد دیواری های High Gloss

کمد دیواری چوبی و ام دی اف

درست است که کمد های اولیه از چوب ساخته می شدند اما کمد دیواری هایی که امروزه در دکوراسیون خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند ام دی اف هستند. این کمد ها مقاومت بالایی دارند و به راحت قابل تمیز کردن هستند. ام دی اف به آسانی با وسایل خانه هماهنگ می شود. برای نصب کمد های دیواری حتما از جنس ام دی اف مرغوب استفاده کنید.

کمد دیواری های pvc

بدنه این کمد های دیواری نیز از جنس ام دی اف است. روی آن را با یک روکش pvc پوشانده اند و به این ترتیب دارای خاصیت ضد آبی شده است. این نوع کمد های دیواری تنوع زیادی دارند و برای مشکل پسند ها بسیار مناسب هستند. فقط فراموش نکنید که این مدل گران تر از سایر مدل هاست و برای کسانی که هزینه تمام شده اهمیت بالایی دارد و بودجه مشخصی دارند شاید انتخاب مناسبی نباشد.

کمد دیواری های High Gloss

این کمد های دیواری هم بدنه ای از جنس ام دی اف دارند که با روکش های براق گلاس که خیلی در صنعت کابینت سازی رایج است پوشانده شده اند. اگر چه زیبایی منحصر به فردی دارند و شکل و شمایل خانه را عوض می کنند ولی مشکل بزرگ این کمد ها خش پذیری آن ها و ضد آب نبودن شان است که باعث می شود خیلی ها قید این مدل را بزنند.

6184

کمد های دیواری با امکانات و تجهیزات متفاوت

علاوه بر مواردی که مطرح شد عوامل دیگری هم هستند که بر انتخاب یک کمد مناسب تاثیر گذار هستند. مثلا می توان به دستگیره های کمد دیواری اشاره نمود. شاید به نظر بیاید که نصب هر گونه دستگیره می تواند نیاز باز و بسته کردن را برآورده کند ولی درحقیقت نصب یک دستگیره مناسب که راحت در دست قرار گیرد و استفاده از آن بدون دردسر باشد اهمیت زیادی دارد.

ساده ترین کمد های دیواری فضایی برای قرار دادن وسایل اضافی و لباس ها هستند. ولی گاهی برخی از انواع کمد ها را با امکانات بیشتری می سازند. وجود یک آینه قدی را داخل کمد تصور کنید، مسلما خیلی وسوسه کننده است و یک نیاز اساسی را پاسخ می دهد. یا مثلا نصب چند چراغ کوچک برای فراهم کردن روشنایی در کمد های دیواری بزرگ ایده ای بسیار جالب و کاربردی می باشد. این موارد بسته به سلیقه شما دارد و پر واضح است که ضروری نیست.

درست است که کمد دیواری محلی امن برای نگهداری اشیا گران قیمت نیست ولی  فراهم کردن امنیت در حد نرمال و طبیعی برای آن نیاز است. قفل و کلید مناسب و درجه یک را برای آن فراموش نکنید. اگر هم قرار است از این محصول به عنوان یک گنجینه نگهداری مدارک مهم و اشیا قیمتی استفاده شود بایستی به این موضوع بیش تر از حالت قبلی توجه شود.

6185

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل شومینه های مختلف، انواع پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره و ...)، سقف های کاذب و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای