دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با موکت تایل و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با موکت تایل و مزایای استفاده از آن

موکت تایل به صورت قطعه های مربع و مستطیل شکل در بازار موجود است. این موکت علاوه بر جنسی عالی، طرح و رنگ های متفاوتی دارد وانتخابی مقرون به صرفه است.


صنعت کفپوش های فضا های داخلی همه روزه شاهد نوآوری هایی در زمینه استفاده از متریال های جدید و یا تغییر و ارائه نمونه های قدیمی با فرمی متفاوت و کاربردی تر است. یکی از این موارد، موکت است. موکت ها از گذشته جزء کفپوش های کاربردی و همگانی بوده اند و نمونه جدیدتر آن، یعنی موکت تایل (پازلی) و یا اینترفیس، توانسته ویژگی های مثبت موکت های معمولی را ارتقا دهد. موکت تایل به فرمی از موکت گفته می شود که متشکل از واحد های مستقلی از جنس موکت با کیفیت و در ابعاد مختلف مربعی و مستطیلی می باشند. واحد های این موکت مانند تایل و یا کاشی است و سطح مورد نظر را از طریق چینش این قطعات در کنار هم، می پوشاند. این ساختار به موکت تایل ویژگی متمایز کننده و بسیار مثبتی می دهد و مزایای زیادی برای دارنده آن به همراه دارد. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی موکت تایل و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

تایل مدولار جذابتی خاص در دکوراسیون های مختلف

تایل های مدولار در طراحی داخلی اوج خلاقیت و هوشمندی را به همراه می آورد. واحد های موکت تایل این امکان را می دهند که آن ها را مانند واحد های کاشی در کنار هم قرار دهید و در نهایت کفپوشی از جنس موکت و به صورت یکدست داشته باشید. می توان گفت فرم مدولار و مستقل هر تایل موکت، این امکان را فراهم می کند که به راحتی مشکلاتی را که با موکت های عادی داشتید پشت سر بگذارید و از امتیازات این محصول بهره ببرید.

6232

موکت تایل چه مزایایی دارد و چگونه نصب می شود؟

تنوع بسیار بالای طرح و رنگ و ابعاد متنوع فرم مربعی و مستطیلی این محصول، انتخاب های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و با توجه به امکان ترکیب رنگ ها و طرح های مختلف در کنار هم، خلاقیت شما را نیز به چالش می کشد. این آزادی عمل با امکان برداشتن تایل ها و چینش مجدد آن ها، به اوج خود می رسد. برای نصب و اجرای این محصول، کفپوش های تایل در محل مورد نظر قرار گرفته و به راحتی و با رعایت چینش مناسب، به تایل های مجاور وصل می شوند.

برای نصب این محصول، چسب پشت خود تایل ها کافی است و استفاده از چسب اضافی، به خودتان بستگی دارد. پس از جداسازی محافظ چسب، باید تایل ها را با دقت در موقعیت مناسب قرار داد و با فشار عمودی وارده به صورت یکنواخت، امکان چسبیدن آن را فراهم کرد. در صورتی که از چسب اضافی استفاده نشود، می توان به راحتی تایل ها را جدا ساخته و در موقعیت دیگر نصب کرد.

6235

چه چیزی موکت تایل را از دیگر کفپوش ها متمایز می کند؟

جنس موکت پازلی

موکت تایل مانند موکت عادی متشکل از متریال هایی می باشد که سطح کف را به گزینه ای مناسب برای رفت و آمد تبدیل می کند. نرمی متناسب موکت تایل آن را برای فضا هایی مانند اتاق های کودکان و یا فضا هایی که سالمندان و افراد ناتوان در آن تردد دارند، گزینه ای بسیار مناسب می کند.

جنس موکت تایل آن را به عایق حرارتی و صوتی مناسبی تبدیل می کند، به علاوه آرامش و راحتی را به همراه دارد و همچنین موجب کاهش هدر رفت انرژی های گرمایشی می شود. تمیزسازی این محصول آسان است و می توان با استفاده از شویند های رایج برای موکت ها و فرش ها، لکه های روی آن را تمیز کرد. تنوع رنگ و طرح موکت تایل بسیار بالا است و از این رو برای اکثر تم ها و پالت های رنگی در دکوراسیون داخلی مناسب است.

راحتی در تمیز کردن تایل اینترفیس

موکت تایل راحتی تمیز سازی را به اوج خود می رساند و در صورت نیاز به تمیز سازی عمیق تر، می توان تایل مورد نظر را برداشته، جداگانه شست و در نهایت پس از خشک شدن، به جای اصلی برگرداند. فرم مدولار و مستقل موکت تایل امکان ترکیب نمونه های مختلف از آن را در کنار هم فراهم می کند و امکان القای خلاقیت و سلیقه های شخصی را فراهم می کند.

پایین بودن هزینه تعمیر موکت پازلی

هزینه تعمیر و تعویض این محصول بسیار پایین است. درصورت آسیب و نیاز به تعویض این محصول، کافی است بخش ها و تایل های آسیب دیده را با نمونه های سالم تعویض کرد. هزینه تعویض برای موکت ها ضرر بیشتری دارد چرا که باید تمام سطح واحد را برای خرابی های کوچک و یا بزرگ عوض کرد.

یکدست بودن سطح کفپوش اینترفیس

سطح نهایی این محصول برای فضا هایی با ابعاد بزرگ و یا غیر رایج، بسیار متناسب و یکدست است، در صورتی که برای مواردی مثل موکت، امکان دارد بیش از یک واحد موکت برای پوشش به کار برده شود و نتیجه نهایی آن طور که باید یکپارچه و چشم نواز نباشد. تایل بیان شده از مواد ضد اشتعال ساخته شده است و از این رو می توان آن را برای فضا های متنوع تری به کار برد و از ایمنی محیطی فضای شامل این کفپوش ها، اطمینان کسب کرد.

عدم لکه پذیری تایل اینترفیس

پرز های این محصول لکه پذیری پایینی دارند و مقاومت بالای بافت آن ها در برابر لکه و کثیفی، انرژی و زمان کمتری برای تمیز سازی آن را می طلبد. این ویژگی تایل مدولار را به انتخابی عالی برای فضا های پرتردد و با امکان کثیف شدگی بیشتر، تبدیل می کند.

6233

موکت پازلی با عمر بالا انتخابی عالی برای فضا های مختلف

طول عمر مفید این محصول بالا است و بافت و رنگ آن در برابر نور و عوامل محیطی دچار تغییر نمی شود و کیفیت آن کاهش پیدا نمی کند. پرز های موکت های تایل در برابر سایش و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند و علاوه بر این، متشکل از مواد ضد حساسیت و ضد آلرژی می باشند.

ویژگی های این محصول، آن را  به گزینه ای مناسب برای فضا های متنوع تری از قبیل فضا های اداری و غیر مسکونی، محیط های پرتردد و ... تبدیل می کند و همچنین امکان بهره بردن از مزیت های آن را در فضا های دیگر نیز فراهم می نماید.

اجرای تایل اینترفیس بدون نیاز به زیر سازی

امکان اجرای موکت تایل با رعایت زیرسازی ساده آن، بر روی هر سطحی امکان پذیر است و از سطوح سرامیکی تا سیمانی و یا موارد دیگر را پوشش می دهد. این محصول را می توان به عنوان پوشش نهایی و یا پوشش مازاد بر روی کفپوش اصلی، مورد استفاده قرار داد. تنها زیرسازی لازم برای این کفپوش، اطمینان از تمیز بودن سطح زیرین برای چسبیدن آن و همچنین صاف بودن سطح مذکور است. نصب این محصول بسیار راحت بوده و می توان آن را در دسته کفپوش هایی با زیرسازی و نصب کم هزینه و آسان در کمترین زمان ممکن دسته بندی کرد.

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در زمینه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات مختلف آن مثل پارتیشن های مختلف، انواع مدل های سقف کاذب، نمونه های مختلف و مدرن شومینه ها، پرده های گونانون و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6234
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای