دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تجهیزات جانبی دوربین مداربسته

logo
Sakhtemoon
تجهیزات جانبی دوربین مداربسته

در این بخش به معرفی و بررسی برخی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربین های مداربسته می پردازیم.



دی وی آر (DVR)

دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال Digital Video Recording  که به اختصار DVR نامیده می شود، نظارت و کنترل بر دوربین های مداربسته آنالوگ را بر عهده دارد. این سیستم قابلیت های فراوانی شامل ضبط تصاویر با فرمت ها و کیفیت های مختلف و قابلیت های هشداری متنوع را برای دوربین های آنالوگ ایجاد می کند.
دی وی آرها تعداد محدودی ورودی و خروجی تصویر و صدا دارند. دی وی آرهای با 4 ورودی تصویر را دی وی آر 4 کاناله (DVR 4CH) می نامند. تعداد کانال ها می تواند 8 ، 16 و 32 نیز باشد.

انواع DVR :
صرف نظر از انواع دی وی آر از نظر تعداد کانال که می توانند 4 ، 8 ، 16 و 32 کانال باشند، DVR های موجود در بازار در دو دسته کلی قرار می گیرند.
1. کارت دی وی آر
2. دی وی آرهای استندلون Standalone

1. کارت دی وی آر
کارت دی وی آر یک کارت کامپیوتری است که روی کامپیوتر نصب می شود و در واقع رابط بین دوربین مداربسته آنالوگ با سیستم کامپیوتر است. با استفاده از این کارت امکان ضبط و پردازش تصاویر در کامپیوتر به وجود می آید.
این سیستم بیشتر برای مصارف کوچک و استفاده های کوتاه مدت توصیه می شود.


2. دی وی آر استند الون STANDALONE
سیستم دی وی آر مستقل از کامپیوتر را سیستم استندالون می نامند. این دستگاه می تواند کوچک یا بزرگ و با قابلیت های متفاوت باشد. از آن جا که این سیستم به طور خاص برای ذخیره و کنترل دوربین مدار بسته طراحی شده است استفاده از آن نسبت به نوع کارتی ارجح است.
معمولا دستگاه های دی وی آر، پورتی برای شبکه دارند که به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و به ویژه در ارتباط با انتقال تصویر از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. دی وی آرهایی که ورودی صدا و پورت LAN داشته باشند دربازار ایران فول آپشن (Full Option) نامیده می شوند.

برخی از قابلیت های متفاوت DVR ها :
• پیغام قطعی یا خرابی دوربین
• قابلیت تشخیص حرکت
• توانایی ضبط تصاویر با فرمت ها و کیفیت های متفاوت
• ارتباط LAN یا Dial Up
• هشدار حرکت از طریق ایمیل
• امکان ارتباط با FTP
• کنترل از طریق وب
• شمارنده ورود و خروج
• تنظیم نور در نور شدید یا تاریکی مطلق
• زبان های سیستم (فارسی و …)

ان وی آر  (NVR)

دستگاه کنترل و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه Network Video Recording یا به اختصار NVR نامیده می شود. این دستگاه بر مبنای کنترل دوربین های شبکه طراحی شده و جهت کنترل دوربین های IP و ذخیره سازی تصاویر خروجی آنها را به کار می رود.
وظایف عمده ان وی آر ها همانند دی وی آرها بوده و قابلیت های نسبتا مشابهی را دارا می باشند. تفاوت ها تنها در به کارگیری و نحوه ارتباطشان با دوربین هاست. برخلاف DVR ها که اتصال تصویر و صدا را به سادگی فراهم کرده اند نحوه اتصال در NVR ها تابع مستقیمی از مفاهیم شبکه های کامپیوتری است. NVR در واقع مرکز اتصال شبکه به شمار می رود و سیاست های اتصال در شبکه بر حسب نیاز با توجه به الگوی شبکه متفاوت خواهد بود.

بی ان سی  (BNC) 

BNC یا British Naval Connector یک نوع فیش ارتباطی است که برای اتصال کابل های کواکسیال بکار می رود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای