دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهر

logo
Sakhtemoon
انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهر

در این مقاله به بررسی انواه دوربین مداربسته صرفا از نظر شکل ظاهری و بیرونی آنها می پردازیم


انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و کاربردهای متناظر عبارتند از :
دوربین مداربسته اسپید دام DOME
دوربین های مداربسته صنعتی
دوربین های مینیاتوری
دوربین مداربسته دید در شب
IR


دوربین های دام   DOME

معنای لغوی کلمه دام DOME گنبد است. در واقع دوربین دام به معنی دوربینی است که به شکل گنبد بوده و عنوان دوربین های سقفی نیز درباره آن به کار می رود. این دوربین ها بیشتر بر روی سقف نصب شده و در اشکال متفاوتی در بازار موجود هستند.

دوربین های صنعتی

استفاده از این دوربین در بازار ایران برخلاف نامش، منحصر به مصارف صنعتی نیست. نام اصلی این دوربین ها Body Camera می باشد و به شکل مکعب مستطیل هستند. به طور معمول قابلیت تعویض لنز برای این دوربین ها در نظر گرفته شده است و از آن ها بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس خاصی مدنظر باشد.

دوربین های مینیاتوری

دوربین مینیاتوری یا Mini Camera همانگونه که از نامش پیداست دوربین مدار بسته کوچک موجود در بازار است. این نوع دوربین بیشتر به عنوان دوربین مخفی به کار می رود.

دوربین های آی آر

دوربین های این فرارد یا IR دوربین هایی هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند. در دوربین های مداربسته از این تکنولوژی بیشتر برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده می شود. در این نوع دوربین معمولا تعدادی LED در اطراف لنز نصب شده که توسط یک حسگر نور در تاریکی روشن می شوند.

دوربین های اسپیددام

به کلیه دوربین های مداربسته ای که در آن ها قابلیت چرخش دوربین در جای خود به وسیله کنترل کننده یا اتوماتیک فراهم شده باشد، دوربین های چرخشی یا Speed Dome گفته می شود. از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فرد نیاز داشته باشد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. از این رو فرد می تواند با استفاده از قابلیت PTZ سیستم های مداربسته، دوربین را به هر جهت که می خواهد بچرخاند و در هر جا که می خواهد زوم کند. دوربین های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین مداربسته برخوردارند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای