دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکاتی در مورد دوربین مدار بسته

logo
Sakhtemoon
نکاتی در مورد دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته CCTV مجموعه ای از دوربین های امنیتی است که به یک سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل شده اند. از آن جایی که دوربین های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند لذا انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد خاص نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع دوربین مداربسته و مشخصات فنی آن هاست.


نیازهای خود را ارزیابی کنید. آیا می خواهید بر رفت و آمد های محل کار خود نظارت داشته باشید ؟ می خواهید چهره افراد را تشخیص دهید یا کالاها یا گروه های افراد را ببینید ؟ سیستم بدون های فضای داخلی می خواهید یا باید فضای خارجی هم دیده شود؟ آیا دوربین شبکه می خواهید که قابلیت ارسال ویدیوها از طریق اینترنت را هم داشته باشد؟ مکان مورد نظر شما چند دوربین نیاز دارد ؟ میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است؟ در نظر داشته باشید علاوه بر این موارد، انتخاب یک شرکت معتبر دوربین مداربسته بسیار مهم هست. چرا که در این بازار وسیع، تنوع انواع مارک های دوربین مدار بسته وجود دارد و در بین آنها مارک ها نامناسب زیادی موجود می باشد که یک شرکت معتبر می تواند شما را در انتخاب و اجرای مناسب کمک شایانی نماید.

بر اساس نیاز خود و شرایط فضا، بهترین دوربین را انتخاب کنید :

• دوربین با سیم : اکثر دوربین های موجود از فیلتر مادون قرمز برای دید در شب استفاده می کنند که تصاویر شب آن، برای بهبود کنتراست و جزئیات، سیاه و سفید است. پورت رابط دوربین های سیمی، از نوع BNC یا DIN است و نیازمند کابل ویدیویی جداگانه نیز هست.

• بی سیم : عده زیادی از دوربین های بی سیم استفاده می کنند، چرا که روش مقرون به صرفه ای برای راه اندازی سیستم نظارت در خانه یا محل کارشان است. دوربین های دیجیتال جدید، هم از امنیت کافی برخوردارند، هم با دستگاه های خانگی تداخل ندارند و هم تصویر و صدای شفافی دارند.

• آی پی/شبکه : دوربین های آی پی یا شبکه، نیز گزینه دیگر هستند. این دوربین ها به مودم متصل شده و به شما امکان چک کردن یا کنترل شبکه دوربین های امنیتی تان از هر جایی را فراهم می کنند. بسیاری از آنها امکان ضبط ویدیوها بر روی کامپیوتر را هم دارند.

نوع و کیفیت سنسور تصویر در داخل دوربین را مشخص کنید. دوربین مدار بسته با استفاده از سنسورهای CMOS یا CCD تصاویر را می گیرند. دوربین های ارزان یا کوچک، سنسورشان CMOS است و کیفیت تصویر پایینی هم دارد که در شرایط کم نور، بدتر می شود. اما دوربین های بهتر، سنسور CCD با اندازه بزرگتر دارند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای 1/4 با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند.

سیاه و سفید یا رنگی بودن تصویر را مشخص کنید ا گر سیستم خود را در محیطی با نور ضعیف نصب می کنید، پیشنهاد می شود که دوربین های سیاه و سفید را انتخاب کنید که در این شرایط عملکرد بهتری دارند. اما چنانچه قصد نصب در محیط داخلی با نور مناسب را دارید، می توانید دوربین های رنگی را انتخاب کنید. دوربین های رده بالای رنگی، امروزه هم برای کاربردهای داخلی و هم خارجی مناسب هستند و با فیلتر مادون قرمز، دید در شب مناسبی هم خواهند داشت.

سطح نور را بررسی کنید. یکی از موارد مهم، میزان نور است. میزان روشنایی با واحد لوکس اندازه گیری می شود، هر چه این عدد برای دوربین مدار بسته پایین تر باشد نور کمتری برای بازسازی تصویر نیاز دارد.

رزولوشن دوربین را انتخاب کنید هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصویر ضبط شده دارای کیفیت بهتری خواهد بود. کمترین رزولوشن برای چنین دوربین هایی 330 است و دوربین های بهتر، رزولوشنی بیش از 400 هم دارند.

مانیتوری انتخاب کنید که با رزولوشن دوربین شما هماهنگی داشته باشد. این مورد نیازی به توضیح زیاد ندارد. کیفیت تصویری که ضبط می شود یک چیز است، و کیفیت نمایشگری که برای سیستم مانیتورینگ خود انتخاب کرده اید چیز دیگر. برای مشاهده تصاویر باکیفیت، به نمایشگر خوب هم نیاز دارید.

یک دستگاه ضبط برای سیستم بخرید. بهتر است که یک دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال که ویدیوها را بر روی هارد دیسک داخل خود نگه می دارد بخرید. معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین نگرانی خاصی هم در این مورد نخواهید داشت.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای