دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دیوارپوش های چوبی

logo
Sakhtemoon
دیوارپوش های چوبی

چوب طبیعی از ارزش زیادی برخوردار است و روح طبیعت در آن جاریست، اما از نظر اقتصادی هزینه بر بوده و بیشتر در مواردی به کار می رود که لازم است از حس، رنگ و بوی چوب طبیعی در فضا استفاده شود.


از بین چوب های طبیعی که بیشتر در معماری داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به چوب گلابی، گردو، گیلاس، ماهوگونی، آبنوس، بامبو و روسی اشاره کرد.

دیواری که با چوب طراحی و اجرا شود، گرم و دلچسب است، صدا را کمتر منعکس می کند و به لحاظ رنگ و نوع نقوش نیز می تواند هماهنگ کننده بافت، پر کننده فضا باشد. اگر به دیوارهای سونا، کلبه های جنگلی، استودیوهای ضبط صدا، کابین های خدماتی و حفاظتی در محیطهای باز و هر گونه طراحی که به نحوی در برگیرنده فلسفه طبیعت ونزدیکی با آن باشد، توجه کنیم، نقش گرمابخشی، عایق بودن، خشک بودن و دوستانه بودن این ماده به خوبی مشخص می شود.

دسترسی به چوب و مصالح چوبی همیشه برای کارفرما و طراحان میسر نیست. به همین دلیل و با استفاده از تکنولوژی های جدید، مصالحی به بازار کار حرفه ای عرضه شد که با داشتن ظاهری شبیه به چوب، محدودیت و ضعف های چوب مانند پوسیدگی، ترک خوردگی، استفاده مرتب از رزین، پولیش و ... را نداشته و پاسخگوی نیاز کاربران هستند.

برای رسیدن به جلوه بصری چوب در فضاهای مسکونی و متراژهای کوچک، به جای استفاده از پانل ها و روکش های چوب از افکت های رنگ روی کف و دیوارها می توان استفاده کرد. برای این کار می توان با استفاده از ابزارهای Brush Wood که به طور تکنیکی، نقوش چوب را با رنگ و تنالیته دلخواه روی سطوح منتقل می کند، قسمت هایی از فضای داخلی را با طرحی متفاوت و به صورت لته کوبی چوبی یا قطعات پارکت تزئین کرد. برای ایجاد این افکت بر روی دیوار بهتر است مانند کار با چوب طبیعی، ارتفاعی حدود 100 تا 120 سانتی متر از کف را علامت گذاری کرده، ابزار را به رنگی دلخواه مانند رنگی از خانواده قهوه ای تا سبز و زرشکی آغشته کنید، به صورت الوارهای عمودی کنار یکدیگر روی دیوار بزنید تا جلوه بصری چوب را روی دیوار ایجاد کند. این روش می تواند در ورودی فضاهای مسکونی، ویلاها، اتاق های کودکان و راهروها استفاده شود. همچنین با استفاده از چوب طبیعی، پوست تنه درختان، قرار دادن بامبوها و نی ها در کنار هم با استفاده از چسب و طناب یا مواد دکوراتیو دیگر، می توانید جلوه ای طبیعی و بکر در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

استفاده از موادی مانند چوب و افکت های چوب مصنوعی و تجاری با نام هایی از قبیل MDF و UPVC و روکش های اکرولکی با نقش های چوب که یادآور طبیعت هستند، گرمایی دلنشین برای دیوار بانک ها، آرایشگاه ها، ورزشگاه ها، مراکز تفریحی و کلیه فضاهای اجتماعی به ارمغان می آورد. اگر دیوار اتاق های پرو در بوتیک و فروشگاه های بزرگ با چوب طراحی شود، و برای تزیین آن آیینه ای روی آن نصب و نورپردازی خوبی هم بالای این آیینه انجام دهید تاثیر فوق العاده ای روی مشتری خواهید گذاشت.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای