دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی مقرون به صرفه برای نو ساختن درب های خانه

logo
Sakhtemoon
روش هایی مقرون به صرفه برای نو ساختن درب های خانه

درب ورودی و درب داخلی از مهم ترین المان ‌های هر خانه ‌ای هستند. زیبایی درب تاثیر چشم گیری در نمای منزل و دکوراسیون داخلی آن دارد.


درب های فضای داخلی خانه، از اولین عناصری هستند که افراد در حین ورود و خروج با آن ها مواجه می شوند. این در معرض دید بودن در خروج و ورود و حجم قابل توجه درب ها در نمای کلی اتاق، به اهمیت نمای آن ها اضافه می کند. از این رو شاید در نظر داشته باشید برای تغییر نما، درب اتاق خاصی از خانه تان را عوض کنید. داشتن در جدید و زیبا شاید مقرون به صرفه نباشد و هزینه زیادی را نیاز داشته باشد، اما راه هایی وجود دارد که بدون نیاز به تعویض این عناصر، بتوان نمای آن ها را عوض کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید ایده ها و روش های ارزان و مقرون به صرفه برای تغییر نما و نو کردن درب ها را مشاهده کنید. همچنین اگر به موضوعات دیگری نیز از قبیل آشنایی با کرکره برقی و کاربرد هایش، کفپوش های (کفپوش اپوکسی) مناسب برای فضا های داخلی خانه، پنجره دوجداره (پنجره upvc) و مزیت هایشان و .... علاقه مند هستید می توانید به مقالات دیگر وبسایت مراجعه نمایید و از مطالب آن ها نیز بهرمند گردید.

5586

درب هایی با طرح های پر نقش و نگار دکوپاژ شده

می توانید با استفاده از طرح های آماده (مثل طرح کاشی) که به فرم مربع و مستطیل هایی با طرح هایی مستقل می باشند، سطح روی درب اتاقی را پوشش دهید. این کار را می توانید با پارچه های متنوع و یا کاغذ های طرح دار نیز انجام دهید. با دکوپاژ این موارد بر روی سطح المان مورد نظر، نمای چهل تکه مانند و زیبایی بر روی درب شما ایجاد می شود که مانند تابلویی زیبا و پر نقش، جلوه گری می کند.

برچسب های آماده برای روی درب

برچسب های آماده با طرح های هندسی، انتزاعی، آماده و نیمه آماده، کم خرج ترین و زیبا ترین نما ها را برای درب شما فراهم می کنند و تنوع طرح و رنگ و بافت این برچسب ها و همچنین براق و مات بودن آن ها، دامنه بزرگی از انتخاب ها را در اختیار شما قرار می دهد.

5587

رنگ آمیزی زیبا و خلاقانه درب ها

می توانید بسته به سبک اتاق تان، طرح های زیبا با رنگ های تند و سرزنده و یا رنگ هایی ملایم و مشابه طرح چوب را بر روی در اتاق تان اجرا کنید. نکته مهم در مورد رنگ آمیزی این المان، استفاده از رنگ های متناسب با جنس آن و همچنین به کارگیری تثبیت کننده ها پس از خشک شدن رنگ است.

می توانید برای جلوه دهی بیشتر طرح های نقاشی شده، دور عنصر مورد نظر را با قابی متناسب بپوشانید تا نمای تابلو مانندی از آن ایجاد کنید. همچنین می توانید از رنگ آمیزی ساده اما با ترکیب کردن دو رنگ متضاد و جذاب برای سطوح کناری و سطوح جلویی و کل سطح آن استفاده کنید.

برای داشتن طرح های منظم، با متصل کردن شابلون های طرح دار زیبا و رنگ آمیزی درب با استفاده از آن ها، طرح های زیبا و منحصر به فردی را بر روی المان مورد نظر به وجود بیاورید. تنوع حالات به کار رفته در زمینه رنگ آمیزی بر روی عنصر ذکر شده بسیار بالا است و می تواند طرح ها و نما های بسیار متنوعی را در بر بگیرد که متناسب با سلیقه شخصی و دکوراسیون اتاق شما باشد.

فرم دهی به درب با استفاده از قطعات الحاقی

می توانید با استفاده از قالب های تو خالی چوبی و یا تکه های مستطیلی بسیار باریک و نصب آن ها بر روی درب، سطح درب اتاقی را از سادگی در بیاورید. برای این کار نیاز به این قطعات اضافی، چسب قوی و محکم برای اتصال این موارد بر روی سطح آن و در نهایت یک رنگ متناسب برای رنگ آمیزی نتیجه نهایی کار دارید. با این کار تمی نیمه کلاسیک به درب های ساده تان داده اید.

5588

نصب آینه بر روی درب

شما می توانید از آینه های تمام قد و یا برش های مربعی و مستطیلی آینه برای پوشش دهی سطح آن استفاده کنید. در صورتی که قطعات آینه را در درون قالب ها و قاب های کم ضخامت قرار دهید، نمای زیبا تری ایجاد خواهید کرد. با این تغییر هم تمام سطح عنصر مورد نظر قابل پوشش دهی است و هم در کنار نمای متفاوت، سطحی کاربردی بر روی درب را فراهم کرده اید که در کنار استفاده شخصی به بزرگ تر نشان دادن فضا، نور محیطی بیشتر و در نهایت زیبا تر شدن محیط، کمک زیادی می کند.

درب تخته سیاه، گزینه ای متفاوت برای اتاق خواب کودک و نوجوان

می توانید با استفاده از قطعات برش داده شده از تخته سیاه های چوبی و یا حتی با استفاده از رنگ های متناسب موجود در بازار، پشت درب اتاق خواب کودکان و یا نوجوانان تان را تغییر دهید. این سطح تغییر یافته، نوستالژی جالب و کاربردی خواهد بود که فضایی برای نوشتن و نقاشی کردن برای فرزندان را نیز به وجود می آورد.

5589

به کارگیری شیشه در درب

می توانید بسته به فضای اتاق مورد نظر، در داخل قاب درب، شیشه های مات، شفاف و یا طرح دار نشکن را کار بگذارید. این کار به شما امکان ارتباط بصری بیشتر و به اشتراک گذاری نور بین دو فضا را می دهد. همچنین می توانید شیشه های موجود در المان مذکور را تغییر دهید تا از این طریق، به آن نمای جدیدی بدهید.

دستگیره های درب، المان های کوچک اما موثر

به عنوان آخرین گزینه، اگر قصد تغییر نمای سطح المان مذکور را ندارید و از نمای آن راضی هستید، می توانید به سراغ تعویض دستگیره درب تان بروید. این المان کاربردی، به نوعی نقش اکسسوری را برای درب شما ایفا می کند و با وجود حجم کم، تاثیر مناسبی در نمای آن دارد.

5590
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای