دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سنگ فرش های پر طرفدار دکوراسیون باغ و حیاط

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سنگ فرش های پر طرفدار دکوراسیون باغ و حیاط

سنگ فرش ظاهری لوکس و جذاب دارد و از انواع مختلف آن می توان به سنگ فرش آجری، بتنی، گرانیتی و تراورتن اشاره کرد که گزینه ای عالی برای کف حیاط و باغ می باشد.


عمده ترین بخش دکوراسیون بیرون خانه ها یعنی باغ ها و حیاط های پشتی سنگ فرش ها هستند. ایجاد ساختار زیبا و کاربردی برای این بخش های بیرونی، از مهمترین اهداف سنگ فرش کردن باغ و یا حیاط های خانه ها محسوب می شود. از گذشته تا به امروز، متریال مختلفی همچون سنگ، برای سنگ فرش کردن کف حیاط، باغ و یا بخشی از کف فضا های سبز استفاده می شود. این تنوع در کنار خلاقیت طراحان، سنگ فرش های جالب و دیدنی را ایجاد کرده که استفاده از آن ها می تواند نمای بیرونی و دکوراسیون فضای مورد نظر را متحول و چشم نواز کند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید محبوب ترین و جالب ترین نمونه های سنگ فرش برای دکوراسیون و تزیین کف حیاط و باغ را مشاهده کنید. همچنین می توانید درصورت علاقه مند بودن به موضوعات دیگری از قبیل انواع مدل های سقف کاذب، کفپوش اپوکسی، پارتیشن بندی فضا های مختلف، انواع کابینت های مختلف و موارد دیگر به سایر مقالات وبسایت نیز مراجعه نمایید و از مطالب آن ها استفاده فرمایید.

5009

سنگ فرش آجری

آجر های مورد استفاده برای سنگ فرش معمولا دارای ابعادی با مقیاس یک به دو هستند که رایج ترین اندازه آن ها 10 در 20 سانتی متر و دارای رنگ آجری عادی می باشند. یکسان بودن آجر ها این امکان را فراهم می کند تا الگو های منظم چیدمان کفپوش مانند الگو های تیغ ماهی، چینش افقی در کنار هم، مدل حصیری، طرح شعاعی، الگوهای زیگزاگ و مدل های متنوع دیگر را به زیبایی بر روی سطح مورد نظر اجرا کرد. نتیجه نهایی این نوع سنگ فرش، سطحی چشم نواز با الگو های منظم و مرتب است که به علت توازن و تقارنی که دارد، موجب هدایت چشم به تمامی نواحی حیاط و یا باغ مورد نظر می شود.

فرسایش سطح این نوع سنگ فرش به علت صاف بودن آجر ها و یکدست بودن نتیجه نهایی، کمتر از مواردی مانند تخته سنگ های برش داده نشده و قلوه سنگ است. این مزیت در کنار ثبات رنگ این متریال،  کفپوش زیبای ذکر شده را به گزینه ای کاربردی و متمایز نیز تبدیل می کند. رنگ طبیعی قرمز آجری زیبای این سنگ فرش، به خوبی گرما را به محیط شما اضافه می کند و تعادل رنگ زیبایی با محیط ایجاد می کند.

5011

سنگ فرش بتنی و از پیش ساخته

یکی از مقاوم ترین، ارزان ترین و در عین حال منعطف ترین متریال برای کف سازی و سنگ فرش فضا هایی با معماری و ساختار های متفاوت، بتن است. ساختار غیر قابل نفوذ بتن، سبب می شود سنگ فرش های بتنی به گزینه ای مناسب برای شرایط آب و هوایی پر بارش تبدیل شوند. این نوع سنگ فرش مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن و فشار دارد، به همین خاطر می توان بدون نگرانی از بابت شکسته شدن و یا تردد وسایل سنگین، آن را برای کف باغ و حیاط مورد استفاده قرار داد.

از بتن می توان به دو صورت معمولی و یا نمونه های پیش ساخته استفاده کرد. در روش معمولی، سطح مورد نظر با استفاده از مایع و مخلوط بتن پوشانده می شود و نتیجه کار، سطحی یکدست با پوششی مقاوم و خاکستری رنگ است. البته می توان با استفاده از ابزار مختلف مانند قالی، شابلون مخصوص و ... طرح های زیبا و متنوعی بر روی سطح بتن خیس ایجاد کرد و آن را از حالت یکنواختی خارج کرد.

روش دوم به این صورت است که از قطعات مربعی و یا مستطیلی بتن که از پیش ساخته شده اند، اقدام به ایجاد سنگ فرش کرد، تنوع قابل قبول رنگ و ابعاد بتن های از پیش ساخته، علاوه بر راحتی کار، این گزینه را برای فضا های بیرونی مختلف، مناسب تر کرده است.

5013

سنگ فرش با سنگ تراورتن

این سنگ یکی از مقاوم ترین متریال های موجود در ساخت و ساز است و از این رو، برای هر محیطی با هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده و شرایط نگه داری آسانی دارد.

سنگ فرش آهکی

سنگ آهک نیز یکی از رایج ترین انتخاب ها برای سنگ فرش کردن فضا های بیرونی با اقلیم گرم است. رنگ روشن این کفپوش برای روشن نشان دادن فضای بیرونی مورد نظر، بسیار مناسب است. علاوه بر این، این روشن بودن باعث انعکاس نور و در نتیجه گرم نشدن کف فضای بیرونی می شود.

سنگ فرش گرانیتی

سنگ گرانیت از مقاوم ترین مصالح برای سنگ فرش است که به نسبت نمونه های دیگر، قیمت بیشتری نیز دارد. دوام بالای این محصول، طول عمر و مقاومت بالا موارد دیگری است که آن را برای نواحی با شرایط جوی سرد بسیار مناسب می کند.

ورقه های نامنظم سنگ

این سنگ ها با ابعاد نامنظم، در بستری ملات مانند قرار می گیرند که با پر شدن درز بین سنگ توسط ملات، در نهایت سطحی تقریبا یکدست ایجاد می شود. جنس این سنگ ها می تواند از جنس سنگ لوح و یا سنگ های ورقه ورقه ای باشد.

5015

کاشی

کاشی ها به علت تنوع بالای رنگ، برای اکثر فضا های بیرونی قابل استفاده هستند. ضخامت این متریال نسبت به موارد دیگر کم بوده و از این رو، باید بر روی یک بستر مستحکم و با استفاده از مواد قوی، اجرا و پیاده سازی شود. طرح های بسیار متنوع این محصول، آن را برای هر سبک و تمی از کلاسیک و روستایی تا مدرن و مینیمال مناسب می سازد.

سنگ فرش با قلوه سنگ

این گزینه نیز یکی از رایج ترین و همچنین محبوب ترین موارد برای سنگ فرش کردن فضای بیرون از خانه است. استفاده از قلوه سنگ به علت عدم نفوذ آب در ساختار خود، گزینه مناسبی برای محیط های مرطوب و پربارش است. همچنین می توان با خیال راحت وسایل نقلیه را از روی این قلوه سنگ ها عبور داد. بهتر است در صورت انتخاب این سنگ فرش، حاشیه هایی نیز برای اطراف آن در نظر بگیرید تا بر اثر عبور و مرور بالا، قلوه سنگ ها در خارج از بخش های مورد نظر شما قرار نگیرند.

5017

سنگ ریزه برای کف حیاط و باغ

این گزینه نیز تقریبا تمامی مزیت ها و نکات قلوه سنگ را در بر می گیرد. مزیت استفاده از سنگ ریزه ها، تنوع رنگ و بافت آن ها است که می توان در صورت به کارگیری در یک ترکیب رنگی مناسب، جلوه ای زیبا و منحصر به فرد برای کف فضای بیرونی ایجاد کرد. سنگ ریزه ها از گزینه های بسیار محبوب برای ایجاد سنگ فرش های زیبا در مجاورت گل ها و گیاهان هستند.

5019

نکاتی در مورد سنگ فرش

در نهایت، با توجه به محبوب ترین و رایج ترین سنگ فرش های مورد استفاده در باغ و حیاط، دقت به تناسب نوع متریال مورد استفاده برای سنگ فرش با شرایط آب و هوایی محیط مورد نظر، میزان تردد، شرایط کف و خاک باغ و حیاط نیز اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از مواد ذکر شده برای سنگ فرش محدود به بکار گیری یک نوع از آن ها نمی شود، بلکه می توان با خلاقیت هر چه بیشتر، ترکیبی از متریال های مختلف با رنگ ها، بافت ها و ابعاد مختلف و حتی میزان شفافی و ماتی مدل های مختلفی را اجرا نمود. نتیجه این ترکیب می تواند نمایی متفاوت از نمونه های موجود و صددرصد متفاوت برای شما به ارمغان بیاورد.

شما می توانید از ترکیب آجر با سنگ ریزه، بتن با سنگ براق، سنگ با آجر، آجر و بتن، ماسه و سنگ، سنگ های بزرگ با سنگ ریزه و موارد مختلف دیگر، برای تزیینی متفاوت برای کف حیاط و یا باغ خود استفاده کنید. گزینه جذاب دیگر، کار گذاشتن این کفپوش ها در بین پوشش طبیعی چمن کف حیاط و یا باغ است. نمای ایجاد شده از طریق این ترکیب بسیار زیبا، روح بخش و خارق العاده خواهد بود که زیبایی، کاربرد و طبیعت را با هم برای شما به ارمغان می آورد. با استفاده از این ترکیب، شما می توانید به راحتی مسیر افراد را برای عبور و مرور نیز مشخص کنید و از طریق این سنگ فرش، آن ها را به بخش مورد نظر بدون کمترین آسیب به چمن های طبیعی، هدایت کنید.

5021
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای