دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با آسمان مجازی و اجزای تشکیل دهنده آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با آسمان مجازی و اجزای تشکیل دهنده آن

آسمان مجازی نسل جدید سقف های کاذب است. این سقف ها با نورپردازی خاص و طرح های زیبای شان طراوت و نشاط را برای فضای مورد استفاده به ارمغان می آورند.


چند سالی است که استفاده از سقف کاذب رواج پیدا کرده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است. سقف های کاذب در واقع سقف دومی هستند که پایین تر از سقف اصلی نصب می گردند و کاربرد های مخصوص به خود از قبیل آکوستیک کردن سقف، طراحی دکوراتیو برای سقف، پوشاندن تاسسیات برقی و مکانیکی، اجرای نور پردازی های خاص، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و موارد دیگر را دارند. یکی از انواع سقف های کاذب، آسمان مجازی می باشد. آسمان مجازی قابل نصب در ساختمان های مختلفی مثل خانه ها، هتل ها، مجتمع های تجاری، مراکز درمانی و فضا های دیگر می باشد. این سقف کاذب دارای طرح های مختلفی است که طرح های آن بیشتر برگرفته از آسمان و طبیعت بوده به همین خاطر محبوبیت خاصی پیدا کرده است. آسمان مجازی علاوه بر اینکه به عنوان سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد، شیوه جدید نور پردازی نیز می باشد و می تواند جذابیتی چشم گیر به دکوراسیون داخلی ساختمان ببخشد. این سقف مجازی را می توان به تنهایی و یا ترکیبی با دیگر سقف های کاذب اجرا نمود. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع آسمان مجازی و مزایای استفاده از آن می پردازیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما جذاب باشد.

4511

استفاده از آسمان مجازی در ساختمان های مختلف

علاوه بر اینکه آسمان مجازی در ساختمان های عمومی و منازل قابل استفاده است، استفاده از این سقف در مراکز درمانی نیز بسیار پر کاربرد می باشد. در واقع این نوع سقف با داشتن طرح های زیبا و آرامش بخش طبیعت، از اضطراب و ناراحتی مراجعین می‌کاهد. همچنین به فضای داخلی این مراکز حس شادابی و نشاط می دهد.

همچنین سقف مجازی می تواند ایده جالبی برای استخر های سرپوشیده باشد و برای شناگران و افراد حاضر در استخر تجربه ای خاص و فراموش نشدنی را به ارمغان بیاورد.

استفاده از سقف مجازی درون خانه ها نیز بسیار پر طرفدار است و می توان آن را در قسمت های مختلف خانه از قبیل راهرو، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آشپزخانه و قسمت های دیگر نصب کرد. با نصب این محصول می توان علاوه بر زیبا نمودن سقف و فضا، از نور پردازی جذاب این سقف نیز استفاده کرد و آن را به نقطه کانونی دکوراسیون داخلی تبدیل نمود.

مزایای استفاده از آسمان مجازی

سقف مجازی به راحتی نصب می شود و قابل جا به جایی است. به علاوه برای نصب این نوع سقف کاذب نیازی به تخریب سقف اصلی نمی باشد. این نوع سقف‌ها طرح های مختلفی دارند و علاوه بر زیبایی خاص و حس آرامشی که به فضا می دهند، نور پردازی فوق العاده ای نیز دارند که این موارد به علاوه خاصیت مقاوم بودن این نوع سقف در برابر اشتعال، از مزایای ویژه این محصول به شمار می آیند. سقف های مجازی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه می باشند و می توان این سقف ها را به صورت ترکیبی با انواع سقف های دیگر مثل کناف، سقف کشسان و مدل های دیگر استفاده نمود.

4513

قسمت های تشکیل دهنده آسمان مجازی

این محصول از سه قسمت اصلی سازه نور پردازی، تایل ها مخصوص سقف مجازی و سازه سقف کاذب تشکیل می شود. هر کدام از این قسمت ها ویژگی ها و وظایف خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سازه نور پردازی

مهم ترین قسمت سقف های مجازی سازه نور پردازی می باشد. نور پردازی اصولی و مناسب نقش بسزایی در طبیعی جلوه دادن این سقف دارد و اولین بخش سقف مجازی است که به سقف اصلی متصل می گردد. لامپ های مصرفی در این سقف بیشتر از لامپ های t5 و  t4، لامپ led و لامپ fpl انتخاب می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

سازه سقف کاذب

سازه سقف کاذب دومین بخشی است که در روند انجام مراحل این سقف و پس از اجرای سازه نور پردازی با فاصله‌ی استاندارد نسبت به آن نصب می گردد و فاصله استاندارد این سازه با قسمت نور پردازی را نوع نور پردازی مشخص می کند. سازه سقف دارای تنوع بسیاری است که مشتری می تواند با توجه به بودجه و سلیقه خود نوع آن را انتخاب نماید. لازم به ذکر است که می توان در فضای مورد نظر از انواع دیگر سقف کاذب استفاده کرد و فقط در قسمتی که آسمان مجازی نصب می گردد از سازه سقف کاذب استفاده نمود.

تایل آسمان مجازی

انتخاب تایل مرحله بعدی در پروسه آسمان مجازی می باشد. تایل دارای کیفیت بالایی بوده و می توان تصاویری با المان های مختلفی از قبیل آسمان، طبیعت، هوایپما، شکوفه های بهاری، بالن ها، برگ های پاییزی، حیوانات و موارد دیگر را بر روی آن چاپ کرد. تایل هایی که در سقف مجازی مورد استفاده قرار می گیرند، این سقف ها را نسبت به سایر سقف های کاذب متمایز می سازند که در واقع مزیت اصلی این محصول می باشد. تعداد تایل مصرفی در این محصول به بودجه مشتری و فضای مورد نظر بستگی دارد. پس از انتخاب طرح طبق نظر مشتری، طرح مذکور روی تایل ها چاپ می گردد و به شکل پازل در سازه سقف کاذب جایگذاری می شود.

4515

الویتور (elevator )

بخشی که در این سقف وظیفه جدا سازی تایل ها را از سازه سقف کاذب دارد، الویتور نام دارد. استفاده از الویتور باعث می شود که تایل ها به صورت کاملا یکنواخت و بدون هیچ روزنه ای بر روی سازه سقف کاذب نصب شوند و این امر در زیبایی سقف مجازی نقش بسزایی دارد.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از انواع سقف های کاذب و محصولات دیگر از قبیل پله گرد، شومینه، پارتیشن، کفپوش اپوکسی، پرده زبرا، پرده کرکره، ساندویچ پنل، پنجره دو جداره و موارد دیگر مشاهده فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر امکانات و خدمات موجود در وبسایت نیز استفاده فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای