دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع دیوار کاذب و مزایای هر کدام از آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع دیوار کاذب و مزایای هر کدام از آن ها

دیوار کاذب نوعی دیوار یا پارتیشنی است که هیچ گونه باری را تحمل نمی کند و از آن می توان برای جدا سازی فضا، پوشاندن تاسیسات و عایق کردن فضا استفاده نمود.


در دنیای امروزی، با توجه به نیاز های متنوع فضا سازی در محیط داخلی ساختمان ها و تغییر فرم معماری ساختمان های امروزی نسبت به گذشته، استفاده از دیوار کاذب بیشتر شده است. همچنین روز به روز بر کاربرد این محصول افزوده شده و محبوبیت بیشتری نیز پیدا می کند. دیوار کاذب دیواری است که در گذشته و در ابتدای کار صرفا برای فضا سازی ها و تقسیم بندی های داخلی مورد استفاده قرار می گرفت که امروزه کاربرد آن به این امر محدود نمی شود. این دیوار غیر باربر می باشد و از این رو، می توان بدون محدودیت ساختاری و عمرانی، آن را در ساختار داخلی ساختمان بکار برد. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی انواع مدل های دیوار کاذب و مزایای هر کدام از آن ها می پردازیم.

5845

دیوار کاذب چه تفاوتی با دیوار عادی دارد؟

دیوار های کاذب بر اساس ویژگی و نوع کاربرد به نمونه های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. علاوه بر این، ویژگی های دیوار های کاذب قابل ترکیب می باشد و از این رو گاهی دیوار کاذبی با دو یا چند ویژگی در یک فضا اجرا شده است که آن را زیر مجموعه بیش از یک دسته قرار می دهد. با وجود این، ویژگی های مثبت مشترکی نیز بین تمامی نمونه های دیوار کاذب وجود دارد. وزن دیوار های کاذب به نسبت دیوار های عادی کم است و 15 درصد سبک تر از دیوار های معمولی ساختمان ها هستند. این ویژگی سبب می شود وزن کلی ساختمان کاهش پیدا کند و همچنین در صورت بروز زلزله و حوادث مخرب دیگر، آسیب کمتری به افراد و محیط وارد شود. ساختار این دیوار ها دسترسی ممکن تر و آسان تری به تاسیسات و موارد دیگر داخل آن را فراهم می کند که در دیوار های عادی این کار با خرابی و هزینه های بیشتری همراه است. دیوار های کاذب را می توان پس از ساخت کامل ساختمان نیز تعبیه و اجرا کرد. این ویژگی برای ساختمان هایی با فضا سازی نامشخص بسیار مناسب است و مزیت مهمی به شمار می رود. علاوه بر این یکی از مزیت های بسیار مهم دیوار کاذب این است که می توان پس از اجرا، روی آن را با سنگ، چوب و انواع دیوارپوش ها پوشش داد و از این رو، دکوراسیونی کاملا متناسب ایجاد می کند.

5846

انواع دیوار کاذب و ویژگی های آن ها را بشناسید

دیوار کاذب جدا کننده

این نوع از دیوار کاذب که با نام دیوار پارتیشن نیز شناخته می شود، دارای ساده ترین ساختار در بین نمونه های موجود است. ساختار این مدل دیوار متشکل از قابی است که با استفاده از صفحاتی با روکش گچی پوشانده می شوند. جنس نوع دیوار جدا کننده می تواند از چوب و یا آلومینیوم باشد. ساختار نهایی محصول مورد نظر در نهایت ظاهری مانند دیوار عادی دارد و می توان دیوارپوش های مختلف را بر روی آن اجرا و پیاده سازی کرد. تفاوت نمونه های دیگر دیوار کاذب با این نمونه در متریال هایی است که به منظور ایجاد ویژگی های خاصی، در داخل این نوع دیوار تعبیه می شود. این دیوار ها قابلیت جدا سازی و نصب مجدد را دارند و سبکی آن ها، عملیات حمل و اجرا را راحت تر می کند. دیوار های پارتیشن گاهی در زیر مجموعه دیوار های دکوراتیو نیز قرار می گیرند.

دیوار کاذب عایق

ساختار درونی این نوع دیوار کاذب متشکل از عایق های مختلفی برای کاهش انتقال صوت و یا حرارت است. این عایق ها می توانند از نمونه های مختلفی مانند پشم سنگ و یا مواد دیگری باشند. این نوع دیوار کاذب علاوه بر کاربردی که دارد، می تواند به بهبود شرایط محیط داخلی مانند کاهش اتلاف انرژی حرارتی و سرمایشی از طریق کاهش هدر رفت و همچنین کاهش انتقال صوتی، کمک زیادی کند. نمای بیرونی این نوع دیوار مانند سایر دیوار های کاذب این قابلیت را دارد که بر روی آن از انواع دیوارپوش های متناسب به منظور ایجاد دکوراسیونی زیبا تر استفاده کرد.

5847

دیوار کاذب دکوراتیو

این دیوار بیشتر به منظور بهبود شرایط بصری در محیط ایجاد و اجرا می شود و از کاربرد های اصلی آن پنهان سازی تاسیسات مختلف موجود در ساختمان است. مزیت دیگر این نوع دیوار، امکان تغییر ساختار آن به منظور ایجاد ویژگی عایق بودن است. تقسیم بندی های دیگری در مورد دیوار کاذب دکوراتیو وجود دارد که بر اساس ویژگی های ضد حریق و رطوبت بودن و محل پیاده سازی دیوار کاذب صورت گرفته است. این نوع دیوار های کاذب بر اساس ویژگی های خاص ذکر شده در موقعیت هایی مانند اتاق های تاسیساتی و فضاهایی با نیازهای ساختاری متناسب با مزیت های این نوع دیوارها به کار می روند. (اگر این مدل از دیوار های کاذب را برای به کار بردن در اتاق نشیمن انتخاب نمودید بعدا می توانید سایر المان های دکوراتیو را از قبیل مبلمان، شومینه، پرده ها (پرده زبرا) و موارد دیگر را با این دیوار ست نمایید تا چشم انداز شگفت انگیزی در دکوراسیون داخلی خود داشته باشید.)

دیوار کاذب پوششی

این نوع دیوار کاذب با نام لاینینگ نیز شناخته می شود. وظیفه اصلی این نوع دیوار، پوشش دهی تاسیساتی است که روی دیوار اصلی بنا کار گذاشته شده اند. این دیوار بر روی دیوار های اصلی پیاده سازی و اجرا می شود و آماده سازی کمی برای سطح زیری کار را می طلبد. طریقه اجرا به این نحو است که پروفیل هایی آلمینیومی بر روی دیوار اجرا و بر روی آن صفحات نازک دیوار و ترجیحا با 2 الی 5 میلیمتر لایه روکش گچی، اجرا می شود. این دیوار در داخل خود تمامی تاسیسات را پوشش داده و پنهان می کند. روی این کار قابلیت اجرای موارد دکوراتیو را دارد و همچنین می توان نمونه های عایق صوتی و حرارتی را نیز از طریق این نوع دیوار کاذب، پیاده سازی و اجرا کرد.

5848
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای