دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

الگوهای رنگی جذاب در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
الگوهای رنگی جذاب در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید به شکلی اساسی دکوراسیون منزل خود را دگرگون کنید، چاره کار تغییر الگوهای رنگ آمیزی خانه است.


رنگ های آبی روشن، خاکستری تند و روشن
برای جلوگیری از ایجاد اتاق با ظاهری بچگانه بهتر است از چوب هایی با روکش خاکستری استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که رنگ های تندتر، فضا را رسمی تر جلوه می دهند. بعضی ها خاکستری را رنگ واقعی آسمان میدانند. آبی روشن، شرایط کلی مکان مورد نظر را آرام تر نشان می دهد و آرامش، نتیجه این فضا خواهد بود. به خاطر داشته باشید که رنگ آبی می تواند بهترین پس زمینه برای رنگ خاکستری باشد و به مبلمان و دیوارها، جلوهای جذاب ببخشد.

رنگ های طلایی و کرم
رنگ طلایی ظاهری شاد، صمیمی و آرامش بخش دارد. لازم به ذکر است که رنگ طلایی هر چه قدر هم به زردی بگراید، روشن تر و جذاب تر به نظر می رسد. با رنگ آمیزی طلایی با غلظت مناسب می توانید محیط گرم و صمیمی را در دکوراسیون داخلی کلی منزل، از سقف تا کف پوش، ایجادنمایید.

رنگ های سبز یشمی، صورتی و زیتونی
استفاده از رنگ هایی که طبیعت را یادآوری می کند، فضا را جذاب تر نشان می دهد. البته تعداد کثیری از افراد معتقدند که استفاده از چنین الگوهایی از مد افتاده است و خانه های انگلیسی سنتی را در ذهن تداعی میکند. یکی از این مدل های رنگی، تر کیبی از سبز یشمی با رنگ صورتی است که این ترکیب شاخه گل را در ذهن مجسم می سازد. اگر به نظرتان رنگ سبز یشمی برای دیوارها بیش از حد تیره است، می توانید از رنگ ترکیبی روشن تری برای سقف استفاده کنید تا سقف خانه نقش سایه بان را برای رنگ کلی منزل ایفا کند. برای هماهنگی هر چه بیشتر با رنگ سبز یشمی دیوارها، بهتر است چارچوب در و پنجره ها آمیزشی از خاکستری و سبز پر رنگ داشته باشد. فراموش نکنید که انواع رنگ سبز را نمی توان به راحتی کنار یکدیگر استفاده کرد.

رنگ های شاه توتی، آبی مایل به خاکستری و قرمز تیره
رنگ های عمیق اثر بخشی فوق العاده ای دارند، ولی به خاطر تند بودنشان باید با دقت استفاده شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز را باید با رنگ های هم خانواده اش ترکیب شود. ترکیب آن با رنگ سفید یا زرد مناسب نیست، ولی هماهنگ کردن رنگ قرمز با رنگ قرمز سیر تر می تواند هماهنگی مناسبی به دکوراسیون داخلی کلی فضا بدهد و باعث شود سیری رنگ قرمز زیاد به چشم نیاید. اثر ایجاد شده بسیار مهیج خواهد بود، ولی شُک انگیز نیست. استفاده از مبلمان قرمز، حداقل در برخی فرهنگ های سنتی اروپایی، توصیه نمی شود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای