دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

رنگ های پاستلی جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
رنگ های پاستلی جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

رنگ های جذاب پاستلی می توانند جلوه و آرامش خاصی به دکوراسیون داخلی هر فضایی بدهند. پس اگر خواهان حس آرامش و زیبایی در کنار هستید این رنگ ها را فراموش نکنید.


رنگ از تاثیر گذارترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی منازل است. رنگ ها می توانند یک فضای مرده و بی روح را به فضایی هیجان انگیز و زنده و زیبا تبدیل کنند اگر به درستی از آن ها استفاده شود و هر رنگی در جای خودش قرار بگیرد. با دنیای رنگ ها می توان طرح های خارق العاده و جذابی را در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کرد. هر کسی با دیدن رنگ های مختلف تاثیر می پذیرد و نقش این المان را باید مهم و اساسی در نظر گرفت. گاهی استفاده از رنگ های معمولی و خنثی در فضای خانه ها باعث ایجاد تکرار می شود و دیگر توجه کسی به آن جلب نخواهد شد. به همین دلیل رنگ های پاستلی پیدا شده اند تا دنیای رنگ ها را از آن یکنواختی نجات دهند و باز هم طرح های جدیدی را برای دوست داران رنگ به وجود بیاورند. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیر رنگ های پاستلی برای ایجاد جلوه ای خاص در در دکوراسیون داخلی منازل پرداخته ایم.

6937

رنگ پاستلی چیست؟

این رنگ ها از ترکیب رنگ سفید با رنگ های شاد ایجاد می شوند. زیبایی این رنگ ها با لطافتی خاص ترکیب شده است که حس خوبی به بیننده منتقل می کند و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از دیدن آن ها لذت نبرد. در عین حال این رنگ ها به دلیل ملایم بودن شان نوعی آرامش و امنیت به بیننده منتقل می کنند که بهترین تجویز برای زندگی کردن در این دنیای شلوغ است. همه ما بعد از یک روز کاری شلوغ و پر از استرس نیاز داریم که ساعاتی را در خانه به آرامش بگذرانیم. این رنگ ها آن آرامش را به خوبی فراهم می کنند. رنگ های پاستلی از قرار گرفتن در بستر رنگ سفید ساخته می شوند و روشن هستند. در نتیجه باعث می شوند که دکوراسیون داخلی فضا بزرگ تر نشان داده شود. البته این نکته را فراموش نکنید که رنگ های پاستلی برای این که جلوه بیشتری داشته باشند باید نور کافی بگیرند. حتما در فضایی که این رنگ ها به کار رفته است از روشنایی استفاده کنید و نور را به خوبی تنظیم کنید. مراقب باشید که استفاده بیش از اندازه از رنگ های پاستلی در دکوراسیون داخلی خانه موجب ایجاد یکنواختی می شود. پس بهتر است که از رنگ های شاد تیره تر از رنگ زمینه برای تزیین این رنگ آمیزی استفاده کنید تا زیبایی دکوراسیون داخلی خانه چندین برابر شود و با ایجاد تضاد توجه بیشتری را جلب خواهیم کرد.

اگر هدف تان استفاده از رنگ های پاستلی در خانه است لزومی ندارد که حتما دیوار های خانه را رنگ آمیزی کنید. می توانید اثر این رنگ ها را با استفاده از وسایل اعمال کنید. مثلا مبلمانی که دارای پارچه هایی با رنگ پاستلی و یا در اندازه کوچک تر، مثلا کوسن ها و آباژور ها هستند.

6938

رنگ های پاستلی برای کدام قسمت دکوراسیون داخلی خانه مناسب هستند؟

برای استفاده از رنگ های پاستلی در خانه محدودیتی نباید قائل شوید. اگر چه به نظر می رسد استفاده از این رنگ های آرام بخش در دکوراسیون داخلی اتاق خواب می تواند ایده بسیار خوب و جالبی باشد ولی این طور نیست که نتوانیم در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و نشیمن از آن ها استفاده کنیم. رنگ های پاستلی ملایم هستند و در نتیجه به آسانی با وسایل هماهنگ می شوند. پس در هر قسمتی از خانه که دل تان خواست می توانید از ترکیب های رنگ های پاستلی استفاده کنید. شاید به نظرتان عجیب بیاید اما فضای دیگری که استفاده از رنگ های پاستلی در آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود و زیبایی اش توجه را به خود جلب می کند، سرویس بهداشتی و حمام خانه است. استفاده از رنگ های پاستلی آبی و یا سبز برای این منظور مناسب هستند. می توانید با قرار دادن وسایل ضروری به رنگ های تند نظیر صورتی و آجری جلوه ای خاص ایجاد کنید. رنگ های پاستلی در کنار رنگ سفید و خاکستری هم فضایی بسیار زیبا ایجاد می کنند. پس به همین دلیل در حمام و سرویس بهداشتی برای قرار گرفتن کنار کاشی های سفید مناسب خواهند بود.

طراحان دکوراسیون داخلی خانه ها با استفاده از رنگ های پاستلی برای فضای آشپزخانه هم طرح های زیبا و منحصر به فردی را ایجاد کرده اند که می توانید با ایده گرفتن از آن ها تغییری اساسی در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

در مجموع این رنگ ها هم مانند سایر رنگ ها قابلیت استفاده عمومی دارند و همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد که چطور از زیبایی آن ها استفاده کنید. اشتباه نکنید، این رنگ ها مختص انسان های آرام و درون گرا نیستند و هر کسی می تواند آن ها را انتخاب کند.

6939

رنگ های پاستلی در دکوراسیون داخلی اتاق نوزادان و کودکان

بهترین جایی که می توان جلوه رنگ های پاستلی را نشان داد دکوراسیون داخلی اتاق کودکان است. رنگ های پاستلی حس لطافت و آرامش یا می توان گفت نزدیک ترین حس به نوزادان را منتقل می کنند. پس حتما برای رنگ آمیزی اتاق کودک تان و طراحی دکوراسیون، استفاده از رنگ های پاستلی را جدی بگیرید.

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول)، کرکره های برقی، شومینه های مدرن و فانتزی، انواع کفپوش ها، پارتیشن بندی های گوناگون و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6940
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای