دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیوه ها و روش های تمیز کردن کفپوش لمینت

logo
Sakhtemoon
شیوه ها و روش های تمیز کردن کفپوش لمینت

کفپوش لمینت نوعی کفپوش چوبی و مشابه پارکت است که برای تمیز کردن و حفظ زیبایی و دوام آن باید از روش ها و شوینده های مخصوصی استفاده نمود.


یکی از محبوب ترین کفپوش های موجود برای کف خانه ها، کفپوش لمینت و یا همان پارکت لمینت است. این محصول از الیاف فشرده چوبی ساخته می شود و با وجود شباهت ظاهری با کفپوش چوبی، مقاومت بیشتری در برابر آب از خود نشان می دهد. تمیزسازی این نوع کفپوش با توجه به جنس خاصی که دارد، نیازمند رعایت مواردی است که به افزایش طول عمر مفید، زیبایی و مقاومت آن کمک می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید روش های صحیح تمیز کردن کفپوش لمینت را مشاهده کنید و برای کفپوش های خانه خود به کار ببرید.

5840

غبار روبی از سطح کفپوش لمینت

در ابتدای کار و قبل از هر اقدامی، باید روی سطح کفپوش خانه تان را از هر گونه گرد و غبار، خاک و آشغال تمیز کنید. برای این کار می توانید از تی خشک، جاروبرقی، پارچه های مخصوص گردگیری و یا جارو دستی استفاده کنید. نکته مهمی که باید در حین استفاده از وسایل بیان شده به آن توجه داشت این است که سبب خراش خوردن سطح کفپوش نشوند.

مزیت انجام مرحله تمیز سازی اولیه این است که در صورت نمدار و خیس شدن سطح کف پوش در مراحل بعدی، گرد و غباری بر روی سطح کفپوش وجود ندارد که به شیار های روی سطح آن نفوذ کند. وجود گرد و غبار به مرور سطح کف پوش را کدر کرده و تمیز سازی و براق سازی آن را دچار مشکل می کند.

انتخاب وسایل مناسب برای پاک سازی سطح کفپوش لمینت

تی های پارچه ای و یا الیاف دار، حوله و دستمال با جذب آب بالا، دستمال های میکروفایبر و نخی از موارد مناسبی هستند که می توانند در تمیز سازی کفپوش لمینت، مورد استفاده قرار گیرند. نرم بودن پارچه ها و الیاف مورد استفاده سبب می شود بر روی سطح کف پوش خش و خرابی ایجاد نگردد و به مرور به آن آسیبی وارد نشود.

شوینده مناسب با کفپوش لمینت

شوینده های مختلفی برای کفپوش لمینت وجود دارد، که بر اساس نوع کف پوش، لکه مورد نظر، میزان خش، قدرت شست و شو و موارد دیگر به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. نکته مهم در مورد این شوینده ها، انتخاب نمونه ای متناسب با نیاز شما و نوع کف پوش تان است. از این رو مشورت با ارائه دهندگان و فروشندگان کف پوش و خریداری شوینده های آن ها از مراکز معتبر، اهمیت زیادی دارد.

تمیزسازی سطح کفپوش لمینت

در تمیز کردن لک ها با حوصله و صرف وقت کار کنید و از فشار دادن بیش از حد و پافشاری خودداری کنید. در مورد لکه های مختلف از شوینده های متناسب با لکه ها استفاده کنید و از خراش دادن سطح کفپوش برای کندن کثیفی و یا پاک سازی لکه ها خودداری کنید.

5837

خشک کردن سطح کفپوش لمینت

در مورد تمیز سازی سطح کف پوش های چوبی و یا لمینت، به حداقل رسانی میزان رطوبت سطح در حین تمیز سازی و خشک کردن پس از اتمام فرآیند، اهمیت زیادی دارد. این کار باعث عدم نفوذ رطوبت به بافت کفپوش لمینت و یا کفپوش چوبی می شود و بر روی طول عمر مفید آن تاثیر زیادی دارد. از این رو پس از هر بار پاک سازی، سطح کف پوش را با حوله نرمی کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبت کنید.

استفاده از براق کننده ها و واکس های مخصوص سطح کفپوش لمینت

پس از اتمام تمامی مراحل تمیز کردن و خشک کردن، می توانید از براق کننده ها و واکس های مخصوص و استاندارد کفپوش های لمینت برای جلا دادن سطح آن استفاده کنید. لزوم تمیز بودن سطح کار و کیفیت این مواد اهمیت زیادی دارد چرا که بر روی نمای نهایی و طول عمر مفید محصول، تاثیر زیادی می گذارد.

تمیز سازی مداوم کفپوش لمینت را ادامه دهید

توصیه می شود کف پوش های لمینت را هر هفته تمیز نمایید. برای این کار دستمال های نانو و مواد شوینده رقیق مخصوص مدل های چوبی گزینه های مناسبی می باشند. با این کار در درازمدت از نفوذ گرد و خاک، لکه و کثیفی به بافت کفپوش جلوگیری می کنید و فرایند تمیز سازی آسان تری نیز خواهید داشت. البته برای پاک سازی روزانه، استفاده از دستمال و تی مرطوب شده کافی است. سعی کنید تی و دستمال تان دارای حداقل رطوبت باشند و پس از اتمام کار، از خشک بودن سطح کف پوش اطمینان کسب کنید.

پیشگیری همیشه بهترین راه حل است

هر چه قدر هم که کف پوش شما در برابر مایعات و لک پذیری مقاوم باشد، توصیه می شود در همان لحظه ای که کثیف و یا خیس شد، اقدام به تمیز سازی آن کنید. این کار احتمال خرابی های بعدی و ماندگار و قدیمی و کهنه شدن لکه ها را کاهش می دهد و نمای آن را همیشه نو و تمیز نگه می دارد.

5838

نکات مهم در تمیز سازی کفپوش لمینت

  • در هنگام جاروبرقی و یا جارو دستی کشیدن، تی کشیدن و موارد مشابه، دقت داشته باشید گوشه های این وسایل و لبه های آن ها بر روی کف پوش خراشی ایجاد نکنند. این نکته را در مورد جابجایی وسایل روی کفپوش لمینت در حین پاک سازی و تمیز کردن نیز رعایت نمایید.
  • در استفاده از مواد مخصوص تمیز کننده لمینت، به غلظت مناسب توصیه شده توجه فرمایید و نسبت نوشته شده در دستورالعمل را به بهانه تمیز سازی بیشتر و یا صرفه جویی عوض نکنید.
  • در حین تمیز سازی پارچه های مورد استفاده را شسته و مجددا مورد استفاده قرار دهید تا کثیفی و آلودگی از طریق آن ها به نواحی دیگر منتقل نشود.
  • در استفاده از شوینده ها نظر فروشندگان لمینت را با توجه به جنس و قدمت کفپوش لمینت موجود در خانه، در نظر بگیرد.
  • در هنگام کثیف شدن کفپوش لمینت در اولین فرصت لکه را پاک کنید و نگذارید خشک شود و یا به بافت و درزهای آن نفوذ کند.
  • در مورد لکه های ناشی از  مایعات ریخته شده بر روی کف پوش و یا پارکت لمینت، برای جلوگیری از خرابی آن، همان موقع اقدام به خشک کردن و پاک سازی سطح خیس شده کنید.

امید است که مطالب موجود در مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم کرده باشد در صورتی که تمایل داشته باشید مطالب و نکاتی برای تمیز کردن سایر المان ها از قبیل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، پنجره های دو جداره (پنجره UPVC)، مبل ها، فرش ها، و ... را مشاهده فرمایید، می توانید به مقالات دیگر وبسایت ساختمون مراجعه نمایید و از مطالب آن ها بهره مند گردید.

5839
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای