دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع مدل های دوربین مداربسته و مزایای استفاده از آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع مدل های دوربین مداربسته و مزایای استفاده از آن ها

یکی از ابزار های مهم برای بالا بردن امنیت ساختمان ها و کنترل فضا های مختلف، دوربین مداربسته است که دارای مدل های گوناگون با کاربرد های متفاوتی است.


مهم تر شدن مسئله امنیت و شلوغ شدن شهر ها باعث شده است روز به روز استفاده از دوربین مداربسته بیشتر از قبل شود. امروزه علاوه بر مغازه ها و فروشگاه های بزرگ برای بسیاری از منازل مسکونی و ساختمان ها هم از این دوربین مدار بسته استفاده می شود. به هر حال مسئله امنیت ساختمان موضوع مهمی است که نمی توان ساده از کنار آن گذشت و حالا که ابزار و وسایل فراهم کردن و بالا بردن آن فراهم است چرا استفاده نکنیم؟ دوربین مدار بسته مدل های مختلفی از قبیل دوربین اسپید دام، باکس، بولت، سقفی و  ... دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و برای مکان خاصی مناسب می باشند. پس در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی دوربین مداربسته و مدل های متفاوت آن پرداخته ایم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

7322

تقسیم بندی دوربین های مدار بسته از نظر شکل ظاهری

دوربین مداربسته دام یا سقفی

شکل ظاهری این دوربین ها نیم دایره است و معمولا برای فضا هایی استفاده می شوند که مسقف و محصور است پس علت نام گذاری شان هم همین می باشد. حتما شما هم نمونه هایی از این دوربین مداربسته را روی سقف اماکن مختلف دیده اید.

دوربین مداربسته بولت

دوربین های بولت را روی سقف هم می توان نصب کرد اما مزیت شان این است که اگر امکان نصب روی سقف وجود نداشته باشد می توان از این دوربین ها استفاده کرد که پایه دار می باشند و به کمک آن پایه روی دیوار قرار می گیرند. این دوربین ها را می توان برای نصب در فضا های بیرونی به کار گرفت. دوربین های بولت در طرح های گوناگون و مختلفی به بازار ارایه می شوند. شکل ظاهری آن ها استوانه ای، مکعبی یا چند وجهی منحنی است.

دوربین مداربسته صنعتی باکس

به این دلیل به این دوربین های مدار بسته باکس گفته می شود که شکل ظاهری شان مکعبی است. همان طور که از نام شان پیداست از این دوربین ها اغلب برای محیط هایی که صنعتی هستند استفاده می شود. اگر تنظیم لنز مد نظر باشد استفاده از این دوربین های مدار بسته صنعتی پیشنهاد می شود. اگرچه دوربین های مدار بسته صنعتی شکل و ظاهر خیلی زیبا و خاصی ندارند اما می توان برای آن ها کاور هم نصب کرد.

7324

دوربین مداربسته اسپید دام

شکل ظاهری این دوربین ها کروی بزرگ است و البته پایه های بزرگی هم دارند. مهم ترین ویژگی دوربین های اسپید دام این است که بزرگ ترین گونه از انواع مختلف دوربین های مدار بسته می باشند و موتور هم دارند. دوربین های مدار بسته اسپید دام این قابلیت را دارند که از راه دور آن ها را به جهت های مختلف بالا، پایین، چپ و راست بچرخانیم. به دلیل داشتن همین ویژگی به این گونه از دوربین های مدار بسته، چرخشی یا PTZ هم می گویند. یکی دیگر از مزیت های این دوربین ها توانایی زوم کردن از راه دور است.

دوربین مداربسته کوچک یا مخفی

این دوربین ها به اندازه ای کوچک هستند که رویت آن ها به سادگی امکان پذیر نیست و به همین دلیل به آن ها مخفی هم گفته می شود. چون نصب دوربین های مداربسته در اماکن عمومی باید با اطلاع رسانی همراه باشد لذا استفاده از این دوربین ها هم به مجوز نیاز دارد. چون دوربین مداربسته باید به گونه ای باشد که بتوان آن را مشاهده کرد.

دوربین مدار بسته چشم ماهی

شکل ظاهری این نوع از دوربین های مدار بسته شبیه به دوربین های دام است ولی ویژگی متفاوتی که دارند توانایی دید به صورت 360 درجه می باشد. ماهی ها می توانند دید 360 درجه داشته باشند، از این رو به این دوربین ها چشم ماهی گفته می شود. تصویر کروی محدب بوده و قابلیت زوم دارد. اگر نتوانیم چند دوربین را در جهت های متفاوتی نصب کنیم و از طرف دیگر نیاز باشد که دامنه وسیعی دیده شود استفاده از این دوربین ها پیشنهاد می شود. استفاده از این دوربین ها عیبی که دارد این است که جزییات خیلی واضح نخواهند بود.

7326

تقسیم بندی دوربین مدار بسته از نظر فرمت

اما دوربین های مدار بسته از لحاظ فرمت در دسته بندی دیگری از قبیل دوربین های آنالوگ، دوربین های اچ دی و دوربین های تحت شبکه آی پی قرار می گیرند که در ادامه مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.

دوربین های آنالوگ

این دوربین ها قدیمی بوده و تقریبا استفاده از آن ها منسوخ شده است.

دوربین های اچ دی

دارای سیگنال دیجیتال بوده و کیفیت قابل قبولی دارند. در دنیا این دوربین ها پر فروش می باشند زیرا هم قیمت مناسب دارند و کیفیت شان هم بالا است. از این دوربین ها برای ساختمان های مسکونی زیاد استفاده می شود.

دوربین های تحت شبکه آی پی

این دوربین ها بالاترین کیفیت را نسبت به مدل های دیگر دارند و حرفه ای می باشند. اگر کیفیت در انتخاب دوربین مداربسته موضوعی مهم باشد باید به سراغ این دوربین ها رفت و معمولا هم در مکان های بزرگ به کار گرفته می شوند.

7328

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، شومینه های مدرن و فانتزی، پنجره های دو جداره، پرده های گوناگون، ساندویچ پانل ها، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7330
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای