دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کاشی مراکشی و تفاوت آن با سایر کاشی ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کاشی مراکشی و تفاوت آن با سایر کاشی ها

کاشی مراکشی با رنگ های خاص و طرح هایی اصیل و چشم نواز می تواند هم به عنوان کفپوش و هم به عنوان دیوارپوش در فضا های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.


کاشی مراکشی (موراکو) نوعی از کاشی است که بیشتر در دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی مورد استفاده قرار می گیرد البته استفاده از آن صرفا به دکوراسیون های مراکشی محدود نمی شود و قابل نصب در سایر سبک ها نیز می باشد. سبک مراکشی یک سبک تاریخی و همان طور که از نامش پیداست منتسب به کشور مراکش است. می توان این سبک را ترکیبی از سبک های عربی، آفریقایی و مدیترانه ای دانست. کسانی که علاقه مند به طراحی دکوراسیون داخلی هستند می دانند سبک مراکشی یکی از سبک های پر طرفدار و مورد توجه طراحان است. در این نوع طراحی از رنگ های شاد و گرم به وفور استفاده می شود و کاشی های رنگی مراکشی هم جایگاه ویژه ای در این نوع دکوراسیون دارند. این سبک تا اندازه زیادی بر انرژی فضا تاثیر گذار است و در خانه ای که از سبک و سیاق مراکشی استفاده شده است انرژی بیشتری جریان دارد. پرده ها و فرش های فاخر از دیگر المان های طراحی دکوراسیون مراکشی است. طاق هایی که شکل نعل اسب دارند در این نوع دکوراسیون کاربرد زیادی دارد و طرح های هندسی که به صورت منظم در کاشی کاری ها تکرار می شوند زیبایی کنار هم قرار گرفتن رنگ های متضاد و مکمل را چندین برابر کرده است. کاشی های آبی رنگ نماد دیگری از سبک مراکشی هستند که روح زندگی و زیبایی را به محیطی که در آن به کار بروند خواهند بخشید. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی کاشی مراکشی و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

6421

مزایای کاشی مراکشی

کاشی مراکشی را می توان در دکوراسیون های مختلف به کار برد. این محصول دارای طرح های متنوعی می باشد. هر چه تنوع بالا تر باشد دست طراحان برای انتخاب باز تر بوده و در نتیجه راحت تر انتخاب می کنند. بنابراین عجیب نیست که این محصول خیلی مورد توجه طراحان باشد. ویژگی منحصر به فرد امحصول بیان شده این است که به خوبی در دکوراسیون های مختلف می نشیند و هماهنگی و هارمونی بین این المان و سایر موارد های موجود در فضا خیلی ساده ایجاد می شود. این کاشی ها حتی در کنار کف پوش های چوبی هم زیبایی خاص خودشان را دارند و در واقع محدودیتی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

کاشی موراکو، کاشی بدون محدودیت

متداول ترین مکان ها برای به کار بردن کاشی در دکوراسیون داخلی خانه، حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. اما این موضوع در مورد کاشی مراکشی کمی فرق می کند. برای استفاده از آن ها نمی توان دامنه محدودی را تعریف کرد. خوبی کاشی مراکشی این است که علاوه بر کاربری های متداولی که برای کاشی ها وجود دارد، می توانند در قسمت های دیگر و حتی با هدف تزیین مثلا استفاده از آن ها در اطراف شومینه، راه پله و یا دور آینه نیز به کار روند.

ایجاد فضایی گرم و صمیمی با کاشی مراکشی

در ابتدای مقاله به رنگ های شاد و گرم اشاره کردیم که در دکوراسیون مراکشی مورد توجه هستند. در مورد کاشی مراکشی هم این موضوع صدق می کند. بنابراین استفاده از رنگ های گرم و شاد برای آن ها فضا را زیبا تر می کند و می توان با انتخاب مناسب این رنگ ها در کنار یکدیگر نمایی خارق العاده و جالب ایجاد کرد که شاید به فکر هر کسی نرسد.

مناسب بودن کاشی مراکشی برای رستوران ها و کافه های سنتی

سبک معماری مراکشی به طور کلی برای رستوران ها و اماکن دیدنی که فضای سنتی دارد ایده خوب و جالبی خواهد بود. خصوصا اگر قرار باشد آن جا فضایی توریستی تعریف کنیم. چرا که معماری منحصر به فرد مراکشی و کاشی های جان دار به کار رفته در این سبک نظر هر بیننده خوش ذوقی را به خود جلب می کند.

6420

معایب کاشی مراکشی

در کنار مزایایی که این محصول دارد عیب هایی هم هست که گاهی باعث عدم انتخاب آن می شود.

سختی نگهداری کاشی موراکو

به طور کلی کاشی ها در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارند. مدل هایی که لعاب دار هستند، نگهداری شان راحت تر است زیرا در برابر لکه و نفوذ آب مقاوم تر هستند. اما مدل هایی که لعاب ندارند، نگهداری از آن ها در دراز مدت مشکل خواهد بود. این عیب در مورد نمونه های مراکشی که متخلخل هستند و هیچ لعابی ندارند وجود دارد. ماندن رطوبت روی نمونه های مراکشی بدون لعاب اگر طولانی مدت شود به آن ها آسیب خواهد رساند. از سوی دیگر پاک کردن لکه های ایجاد شده هم روی آن ها کار آسانی نیست.

هزینه تمام شده بالا کاشی مراکشی

هزینه سفارش و ساخت نمونه های مراکشی بسته به طرح و نقش آن ها و شرکتی که ساخت آن را بر عهده دارد بازه متغیر و البته بالایی دارد. گاهی برای ایجاد زیبایی نیاز است بدون ترس از هزینه متراژ بالایی را برای کاشی کاری در نظر گرفت، قیمت گران باعث می شود نتوان به راحتی طرح مورد نظر را پیاده کرد. البته در بین مدل های مختلف این محصول، مدل هایی با قیمت مناسب هم پیدا می شود که اگر هدف تان استفاده زیاد از آن هاست بهتر است همین مدل های با قیمت پایین تر را انتخاب کنید.

6419

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت از محصولات مثل انواع سقف های کاذب، شومینه های مدرن و مختلف، پارتیشن بندی های زیبا، کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و .....)، پرده های متفاوت و موارد دیگر دیدن نمایید.

6418
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای