دسته بندی ها

چسب ساختمانی

فروشندگان و مجریان چسب ساختمانی

  • نوارهای ضدلغزش سمباده ای و پلاستیکی Sorex سُراِکس، ترمز پله و سُرگیر سمباده ای Sorex سُراِکس، استوپ پله Sorex سُراِکس، محلول ضد لغزش و سُرگیر چندمنظوره نانوی SuperPad سوپر پد برای استخر،
    آدرس: مجیدیه شمالی
  • تولید کننده انواع نانو عایق تک جزئی کریستال عایق های پلیمری دو جزئی انواع چسب کاشی خمیری پودری رزین براق کننده انواع سنگ و آجر نانو رنگ نما پودر بند کشی ضد آب چسب کاغذ دیواری
    آدرس: خیابان سهروردی
  • آدرس:
  • تولید کننده انواع چسب و ملات های آماده ساختمانی پلیمری برند Harikafix با فرمولاسیون آلمانی
    آدرس: جاده ماکو هندوار
  • مشاوره طراحی نظارت واجرابرساخت استخرسوناوجکوزی از0تا100 به همراه آموزش نگهداری آب استخر روباز به مدت 5سال به صورت رایگان به همراه فروش کلیه تجهیزات مصرفی جهت استخرسونا جکوزی
    آدرس: شهرک جعفریه
  • مقاوم سازی - طراحی، محاسبه و اجرای FRP - برش بتن و کرگیری - کاشت میلگرد و انکربولت - اف آر پی - فروشنده ی چسب کاشت میلگرد
    آدرس:
  • فروش و تولید انواع آجرنما فروش انواع آجر رستیک فروش انواع آجر انگلیسی فروش انواع کفپوش اجرا میکروسمنت در مشهد
    آدرس: فلسطین
  • فروش انواع چسب کاشی و سرامیک، پودر بندکشی آجر و کاشی، چسب های بتن آب بندی، سیمان، سفال، بلوک سبک، گچ، آجرنما و آجر نسوز بصورت مستقیم از کارخانه
    آدرس: سعادت آباد
  • اب بندی کابینت ها و ابگیر ها و شیرالات استفاده در ماشین برای شیشه ی جلو و عقب وهمچنین این چسب ها خاصیت انتی باکتریال میباشند
    آدرس: تهران
  • تولید کننده انواع محصولات شیمیایی ساختمان
    آدرس: ملاصدرا / شیراز جنوبی
  • فروش انواع چسب جوات اورجینال ودورانته ویوان
    آدرس: شهرک صنعتی چهاردانگه
  • فروش چسب هیلتیRE500 HILTI ،وبدون واسطه بامشاوره رایگان
    آدرس: بازار
  • چسب بلوک گازی اتوکلاو شده AAC چسب بلوک گازی بدون اتوکلاو NAAC چسب بلوک سبک CLC
    آدرس: یزد
  • بازرگانی اکسین شیمی توس تولید و پخش چسب کاغذدیواری نانو فیکس در بسته بندی 500 گرمی و 100 گرمی با صرفه ترین و مقرون به صرفه ترین چسب موجود در بازار
    آدرس: بلوار دانشجو

راهنمای بررسی و انتخاب مدل های چسب ساختمانی

صنعت ساختمان سازی هم مانند هر صنعت دیگری به ابزار و متریال خاص خودش نیاز دارد که بسته به اهداف و انتظاراتی که از آن ها داشته ایم طراحی شده اند. چسب ها از جمله متریالی هستد که چه در زندگی شخصی و چه در صنعت کاربرد زیادی دارند. به همین دلیل نمونه های خاصی از آن ها تولید می شود که جهت استفاده های صنعتی است. در ادامه به معرفی و بررسی انواع مختلف چسب ساختمانی می پردازیم. 

ادامه مطلب

چسب ساختمانی چیست؟

این چسب ها یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی هستند که برای متصل کردن اجزا و قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. چسب های ساختمانی انواع مختلفی دارند که بر اساس کاری که نیاز است انجام دهند باید نمونه مناسب را انتخاب کرد. چسب ها را عموما به شکل مایع یا پودری به بازار عرضه می کنند. استفاده نمودن از چسب از قدیم الایام رواج داشته اما در آن زمان از چسب های طبیعی استفاده می شده است ولی هرچه جلوتر رفتیم نمونه های جدیدتر و با کاربری راحت تر تولید شده اند. در ادامه به معرفی انواع مختلف چسب ساختمانی می پردازیم.

چسب سنگ

از این نوع چسب برای چسباندن سنگ ها و سرامیک ها،‌ قطعات ساختمانی بزرگ و حتی قطعات پیش ساخته بتنی و فولادی استفاده می شود. مقاومت مکانیکی آن بسیار بالا و دوام خوبی در دماهای بالا و حتی دماهای منفی دارد.

چسب آجر سفال

این چسب محصول دیگری است که مطابق نامش برای چسباندن آجر سفال از آن استفاده می شود. برای استفاده از این محصول نیاز به اضافه کردن افزودنی دیگری نیست و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد.

چسب پلی استایرن

ملاتی خشک است که به عنوان عایق حرارتی هم کاربرد دارد و از آن برای چسباندن ورق های پلی استایرن استفاده می گردد.

چسب بتن معمولی

در زمان بتن ریزی این چسب به ملات بتن اضافه می شود و در نتیجه موجب بالا رفتن خاصیت چسبندگی بتن می گردد.

چسب کاشی الیاف دار

برای چسباندن کاشی ها و سرامیک ها به دیوار و کف به چسبی نیاز داریم که خاصیت چسبندگی بسیار بالایی داشته باشد. از چسب کاشی الیاف دار برای این منظور استفاده می شود.

چسب مخصوص پارکت

علاوه بر استفاده برای چسباندن پارکت ها، این محصول برای چسباندن تزیینات چوبی روی سطوحی که از سیمان،‌ گچ یا بتن ساخته شده اند کاربرد دارد.

چسب بلوک سیمانی

کاربرد این چسب برای چسباندن بلوک های سیمانی است پس باید ملاتی بسیار قوی باشد که با ترکیب کردن مواد پلیمر و سیمان با مصالح سنگی به دست می آید. استفاده از این چسب در صنعت ساختمان سازی بسیار زیاد است.

چسب بتونه

این محصولات پایه اپوکسی دارند. بیش ترین استفاده این چسب ها برای ترمیم و تعمیر است اما در مجموع برای نصب پنبه، فلز، سرامیک و متریالی از این قبیل هم کاربرد دارند.

چسب ساختمانی مگاپوکسی

این چسب دو جزیی و با پایه اپوکسی است. از آن برای چسباندن سنگ های مصنوعی و طبیعی و یا سرامیک ها روی سطوح بتنی، سنگی و فلزی استفاده می شود. این چسب علاوه بر اقتصادی بودن موجب سرعت بخشیدن به انجام کار می شود. ضریب امنیتی اش زیاد و از نظر استحکام فوق العاده قوی است.

چسب ساختمانی درزگیر (ماستیک)

از این محصول علاوه بر اتصال، برای درزگیری کردن سطوح بسیار زیادی از درب و پنجره ها گرفته تا کابینت ها و سینک ظرفشویی و سرویس بهداشتی استفاده می شود. مهم ترین مزیت آن همین قابلیت چسبیدن به سطوح گوناگون است. میزان چسبندگی اش قابل قبول و البته خواص مکانیکی بالایی هم دارد. الاستیسیته این چسب هم مناسب است.

چسب ساختمانی نانو

مهم ترین استفاده از چسب ساختمانی نانو برای آب بندی کردن سرویس بهداشتی، آشپزخانه ها، سونا و استخر و جکوزی،‌ تراس و به طور کلی سطوح افقی و عمودی در محیط های خارج و داخل ساختمان است. این چسب به منظور مقاوم کردن مکان هایی که آب گیر هستند و یا در معرض مستقیم رطوبت قرار دارند بسیار عالی است. می توان به جای آب در رنگ های آکریلیک از این نوع چسب ها استفاده کرد.

چسب ساختمانی پلی یورتان

از ویژگی های مهم این نوع چسب مقاومت در دماهای بالا است. به طوری که می تواند پایداری خود را تا حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد حفظ کند. علاوه بر استفاده هایی که در منازل مسکونی دارد در صنعت هم از این چسب استفاده های زیادی می شود. مقاومت این چسب در برابر رطوبت بسیار بالا است.  برای نصب کردن بسیاری از کف پوش ها از این محصول استفاده می گردد.

قیمت چسب ساختمانی

چسب های ساختمانی تنوع زیادی دارند و هر کدام بسته به خواص شان و نحوه استفاده و چسبندگی و مقاومتی که دارند برای کاربردهای متفاوت ساخته می شوند. هرچه مقاومت و استحکام چسب بالاتر باشد یعنی که مرغوب تر است و در نتیجه دارای قیمت بالاتری هم می باشد. شرایط استفاده و کاربرد آن ها و هم چنین محدودیت هایی که دارند از دیگر عوامل موثر بر قیمت خواهد بود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون

مطالب مفید درباره چسب ساختمانی