دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نقش فرش ورودی ساختمان ها در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
نقش فرش ورودی ساختمان ها در دکوراسیون داخلی

ورودی خانه نیز همچون سایر قسمت های دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی در زیبایی منازل دارد و می توان با انتخاب فرش مناسب برای این فضا زیبایی آن را دو چندان نمود.


قسمت ورودی خانه اولین فضایی است که مهمانان با آن مواجه می شوند به همیت دلیل زیبایی دکوراسیون داخلی آن تاثیر زیادی روی نظر بیننده خواهد داشت. حتی گاهی خیلی از افراد تا جلوی درب ورودی خانه می آیند و تنها فضایی که از خانه ما می بینند همان قسمت جلوی درب ورودی است پس از آن جایی که این قسمت کوچک می تواند موجب برداشت های مختلف درباره دکوراسیون داخلی خانه و وسایل و سلیقه کسی که آن را چیده شود سعی کنید دقت لازم را برای انتخاب مناسب فرش به کار بگیرید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکاتی درباره فرشی که در قسمت ورودی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و نقشی که در دکوراسیون داخلی خانه خواهد داشت پرداخته ایم.

فرش، جلوه ای زیبا در دکوراسیون داخلی

اولین نکته ای که باید برای انتخاب فرش ورودی خانه در نظر بگیرید این است، فرشی که در این قسمت مورد استفاده قرار می گیرد خیلی زود کثیف می شود و لذا بایستی مدام تمیز شود. اگر از فرشی با پرز های بلند استفاده کنیم به راحتی این کار امکان پذیر نخواهد بود. پس فرش هایی بدون پرز، کم تر آلودگی به خودشان جمع می کنند. این نکته ای در مورد جنس فرش ورودی بود. نکته دیگر این که رنگ فرش ورودی باید ترجیحا تیره انتخاب شود. این رنگ های تیره بهترین ترفند هستند برای وقت هایی که آلودگی مداوم و زیاد داریم. البته استفاده از رنگ های خیلی تیره باعث کوچک نشان دادن فضا می شود و باید این موضوع را نیز در نظر گرفت. استفاده از رنگ های شاد حتی در این قسمت از خانه تاثیر زیادی روی روحیه افراد می گذارد. اتفاقا از آن جایی که به محض ورود با همین ناحیه رو به رو می شویم چه خوب است از رنگ های مثل زرشکی و قرمز استفاده کنیم. البته در صورتی که با رنگ سایر بخش های دکوراسیون داخلی خانه و وسایلی که آن جا قرار داده شده است هماهنگی داشته باشند.

5978

فرش مناسب برای دکوراسیون داخلی راهروی ورودی

طراحی برخی خانه ها به این صورت است که پس از ورود به خانه با راهرویی بلند و باریک مواجه می شویم. برای این قبیل خانه ها استفاده از رانر یا همان موکت های راهرو بهترین انتخاب است. این رانر ها خاک و گرد و غبار ناشی از رفت و آمد زیاد را به خودشان می گیرند. انتخاب رنگ قرمز در رانر ها خیلی مرسوم است. برای فضای ورودی هم رنگ قرمز، رنگ خوبی برای استقبال است. اگر در قسمت هایی دیگر از دکوراسیون داخلی خانه ها نظیر آشپزخانه باز هم از رانر ها استفاده کردید حتما همه را هم شکل و هم رنگ انتخاب کنید. تا جایی که می توانیم باید بین قسمت های مختلف هماهنگی ایجاد کنیم تا دکوراسیون داخلی منزل یکپارچه باشد.

خانه هایی که راهرو ندارند

در آپارتمان های کوچک امروزی اغلب فضایی برای طراحی راهرو های ورودی وجود ندارد و پس از درب ورودی با فضای نشیمن خانه مواجه می شویم. طبیعتا در این گونه خانه ها انتخاب سخت تر می شود. اگر فضا به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید از یک فرش که هم رنگ و هم مدل با فرش های اتاق نشیمن انتخاب شده است در ابعاد و اندازه کوچک تر استفاده کنید. ولی گاهی مسئله به این سادگی ها هم نیست و فضای خانه آن قدر کوچک است که باید به پهن کردن یک پادری جمع و جور بسنده کنیم. در چنین فضا هایی از فرش جداگانه برای جلوی درب ورودی استفاده نخواهیم کرد و تنها فرشی که در دکوراسیون داخلی آن فضا وجود دارد فرش نشیمن است. ولی در این حالت استفاده از یک پادری کوچک، جلوی درب ورودی الزامی است. چرا که در اثر ورود به خانه به صورت مداوم و برخورد کفش ها به آن قسمت، پارکت و یا کف پوش خانه آسیب خواهد دید و یک نکته دیگر این که بخش اعظمی از آلودگی کفش ها توسط آن پادری گرفته خواهد شد.

5979

استفاده از کفپوش به شکل فرش برای قسمت ورودی خانه

برخی از کفپوش ها در بازار وجود دارد که وقتی نصب می شوند طرحی شبیه به فرش ایجاد می کنند. استفاده از این کفپوش ها شما را از هزینه کردن برای یک فرش مناسب ورودی خانه خلاص می کند و مقاومت آن هم در برابر آلودگی ها از هر نوع فرش ای بیش تر است.

سرویس بهداشتی نزدیک درب ورودی

اگر طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما به گونه ای است که سرویس بهداشتی در نزدیکی درب ورودی قرار دارد و فضا به اندازه ای باز هست که فرشی مختص ورودی ساختمان در نظر گرفته اید نیازی نیست برای سرویس بهداشتی از پادری مجزا استفاده کنید. همین فرشی که در فضای ورودی خانه قرار داده شده است آن پادری را هم جبران خواهد کرد. پر واضح است پهن کردن یک پادری کوچک روی فرش منظره جالبی ایجاد نخواهد کرد.

5980

ابعاد مناسب فرش ورودی

نکته دیگری که در انتخاب فرش ورودی ساختمان باید در نظر بگیرید این است که چه در فضای راهرو مانند و چه فضای معمولی فرش را آن قدر بزرگ در نظر نگیرید که کل فضا پوشیده شود. این کار باعث کوچک تر نشان دادن آن قسمت از خانه می شود و زیبا نیست.

امیدواریم که مطالب این مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم کرده باشد. همچینین اگر به موضوعات دیگری از قبیل مدل های مختلف شومینه ها و مزایای هر کدام از آن ها، کاربرد های کرکره برقی، آشنایی با انواع مدل های پنجره upvc، انواع پارتیشن بندی ها برای دکوراسیون داخلی و .... علاقه مند هستید می توانید به سایر مقالات وبسایت ساختمون مراجعه نمایید و از مطالب آن بهره مند گردید.

5981
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای