دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیشه های رنگی نمای منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
شیشه های رنگی نمای منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی متریالی بسیار خاص و جذاب است و قابل استفاده در پنجره ها، دیوار های کاذب و درب های مختلف است که می تواند چشم اندازی رویایی به دکوراسیون داخلی بدهد.


شیشه رنگی یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین متریال ها در دکوراسیون داخلی می باشد که با وجود گذشت زمان زیادی از بکار گیری آن، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. در گذشته از شیشه های رنگی برای تزیین پنجره ها و نورگیر های ساختمان ها استفاده می کردند. این کاربرد مختص ناحیه های محدودی نبوده و در کشور خودمان نیز بنا های منحصر به فردی وجود دارند که در نورگیر ها و درب ها و پنجره های آن ها از شیشه های رنگی استفاده شده است. این بنا ها دارای نمایی خاص و بی نظیر هستند و با اثری هنری برابری می کنند. مهم ترین دلیل محبوبیت شیشه های رنگی، نقش زیبای آن ها است که با عبور نور از شیشه در فضای مورد نظر ایجاد می شود و بسیار خیره کننده و منحصر به فرد است. در معماری امروزی و مدرن، مانند گذشته از شیشه های رنگی استفاده نمی شود و جای این شیشه های رنگی را نمونه های مات و یا شفاف بی رنگ پر کرده است. اما کم کم این شیشه های جذاب توانسته اند جایگاه خود را در دکوراسیون و معماری مدرن نیز باز کنند و خلاقیت و مهارت های طراحان داخلی را به چالش بکشند. امروزه به صورت ها و مدل های مختلفی از شیشه های رنگی در دکوراسیون های داخلی استفاده می شود که شما در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید انواع این مدل های زیبا و منحصر به فرد را مشاهده نمایید.

5948

استفاده از شیشه به جای دیوار بیرونی

شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از موارد خارق العاده در مورد شیشه های رنگی به عنوان نمای بیرونی این است که در حقیقت فضای داخلی را نیز دگرگون می کند. این شیشه های جذاب با عبور نور از خود شان نمایی خیره کننده و استثنایی به فضای داخلی می دهند. مهم نیست تم دکوراسیون داخلی ساختمان مدرن باشد و یا سنتی و کلاسیک، این تاثیر جادویی همواره فضای مورد نظر را دگرگون می کند.

استفاده از شیشه های رنگی به عنوان دیوار کاذب داخلی

شیشه های رنگی این قابلیت را دارند که به صورت یکدست و یا به صورت قطعاتی قرار گرفته شده در قاب های فلزی، نقش دیوار و عنصر جدا کننده را داشته باشند. با استفاده از شیشه های رنگی مات و یا مشبک، می توانید با اطمینان از حفظ حریم خصوصی و فضا سازی، در عین لذت بردن از نمای ایجاد شده، امکان انتقال نور بین دو فضا را فراهم کنید. این دیوار های شیشه ای جدا کننده می توانند به سبک سنتی و یا مدرن و به صورت ثابت و یا متحرک در دکوراسیون داخلی خانه ها و یا ساختمان های غیر مسکونی به کار گرفته شوند.

بلوک های شیشه ای رنگی پر کاربرد

یکی از جذاب ترین محصولات ساخته شده از شیشه های رنگی، بلوک شیشه ای است. این بلوک ها میزان امنیت محیطی را افزایش می دهند و به کاربر این امکان را می دهند که بتوانند خلاقیت خود را با انتخاب نوع چیدمان این بلوک ها در کنار هم، در دکوراسیون داخلی اعمال کنند. کاربرد بلوک های رنگی در دکوراسیون داخلی بسیار بالا است و محدود به یک بخش و یا المان خاصی نمی شود.

5947

پنجره هایی جذاب و رنگی

استفاده از شیشه های رنگی در پنجره ها امری جدید نیست و در همه خانه های قدیمی و سنتی ایرانی وجود دارد. اگر علاقه مند به ایجاد نمایی متفاوت و در عین حال چشم نواز دارید، می توانید برخی از قطعات شیشه پنجره را با نمونه های رنگی جایگزین کنید و رنگ و نشاط را به فضای داخلی اضافه کنید.

دیوار های بلند و جذاب با پنجره های سراسری جذاب

معمولا در فضا هایی یا دیوارهای بسیار بلند، از پنجر های بلند و سراسری استفاده می شود. اگر خانه شما دارای ساختاری مشابه با مورد ذکر شده است، پیشنهاد می کنیم از بکار بردن قطعات شیشه های رنگی جذاب غافل نشوید و نمایی کلاسیک و خیره کننده به خانه تان بدهید. این نما سادگی دیوار و پنجره ها (پنجره upvc) را از بین برده و برای دکوراسیون شما به مانند اثری هنری خواهد بود.

بکار گیری شیشه های رنگی در پاگرد های راه پله

یکی دیگر از کاربرد های جذاب شیشه های رنگی، استفاده از آن ها در پاگرد راه پله هایی است که به سمت بیرون ساختمان می باشند. پاگرد ها از فضا هایی هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند و زیاد برای زیبا سازی آن ها اقدامی صورت نمی گیرد. با استفاده از شیشه های رنگی مدرن و یا سنتی، می توانید این فضای خاص را به زیبا ترین نحو ممکن تزیین کنید. همچنین می توان از شیشه های رنگی به شرط نشکن و مقاوم بودن برای نرده راه پله ها و یا پله گرد ها استفاده نمود که ایده ای بسیار جذاب و چشم نواز خواهد بود.

5945

شیشه رنگی در درب ورودی

یکی دیگر از کاربرد های شیشه های رنگی، استفاده از آن ها در درب های ورودی و دیوار هایی است که در داخل ساختار خود فضایی برای قرار دادن شیشه را دارند. استفاده از درب هایی که از شیشه های رنگی تشکیل شده اند نیز برای ورودی های ساختمان و یا ورودی حیاط گزینه ای بسیار جذاب هستند و نمای زیبایی ایجاد می کنند.

درب های تماما شیشه ای جذاب و رنگی

درب های تماما شیشه ای بسیار جذابی وجود دارند که به صورت طرح های مدرن، کلاسیک، مشبک و طرح های سنتی طراحی و ارائه شده اند، وجود این درب ها به تنهایی می توانند به عنوان عنصری محوری در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تان عمل کند. نمونه های مات و یا نیمه مات و مشبک می توانند در عین حفظ حریم خصوصی، انتظارات شما را از درب هایی با شیشه های رنگی برآورده کنند.

شیشه های رنگ در سرویس بهداشتی و حمام

یکی از کاربرد های شیشه های رنگی و به صورت دقیق تر بلوک های شیشه ای، در بحث جدا سازی و فضا سازی در سرویس های بهداشتی است. این بلوک ها در عین کاهش محدود سازی بصری نسبت به جدا سازها و پارتیشن های دیگر، نمای زیبایی به فضای سرویس بهداشتی می دهند. عمده کاربرد بلوک های رنگی در این فضا در مورد دوش حمام است و با اعمال آن، فضایی مانند اتاق دوش در سرویس بهداشتی ایجاد می شود.

5946

شیشه های رنگی ساده به عنوان پارتیشن

از شیشه های رنگی می توان به عنوان پارتیشن های تکه ای برای جدا سازی و یا نمادهی در بخشی از فضا استفاده کرد. این المان معمولا در فضا های مدرن به کار می رود و ساختاری هندسی و منظم را با خود به همراه دارد. نمونه شیشه های به کار رفته برای این المان ها رنگ های یکدست و یا ترکیبی و متنوعی دارند.

نورگیر های استثنایی با جادوی رنگ های شیشه ها

معمولا اتاق های طبقه منفی یک و یا زیرزمین خانه ها دارای نورگیر هایی هستند که به منظور افزایش نور محیطی ساخته شده اند. اگر خانه شما چنین فضایی را دارد، توصیه می کنیم از شیشه های رنگی طرح دار و یا بلوک های رنگی به جای شیشه های ساده برای این نورگیر ها استفاده کنید و زیبایی فضا را دو چندان کنید.

اکسسوری های جذاب و مدرن شیشه ای

دکوراسیون مدرن در مورد شیشه های رنگی عقب نشینی نکرده است، اکسسوری های رنگی مانند میز با پایه هندسی و رنگی و موارد که در تصویر پایین مشاهده می کنید، یکی از همین موارد است. نکته مهم در مورد اکسسوری های این است که ترجیحا آن ها را در موقعیتی قرار دهید که نور از ساختار آن عبور کند و جلوه خود را به نمایش بگذارد. این اکسسوری ها می توانند جا شمعی، المانی برای روی میز، مجسمه و یا موارد متنوعی باشند که زیبایی و رنگ را با خود به همراه دارند.

5942
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای