دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونه حمامی با دکوراسیون داخلی آرامش بخش داشته باشیم؟

logo
Sakhtemoon
چگونه حمامی با دکوراسیون داخلی آرامش بخش داشته باشیم؟

برای داشتن حمامی جذاب با دکوراسیون داخلی آرامش بخش می توان با توجه به فضای موجود از نورپردازی مناسب، اکسسوری و المان های مختلفی استفاده نمود.


دکوراسیون داخلی حمام، یکی از مواردی است که به علت دور از دید بودن آن به نسبت سایر فضا ها، مورد کم لطفی قرار گرفته است. این فضا علاوه بر نقش ایجاد محیطی برای شست و شوی فردی، محلی است که در صورت داشتن شرایط مناسب، می توانید در پایان یک روز پرکار، در آن خستگی خود را کاهش داده و آرامش فکری و فیزیکی برای خود فراهم کنید. یک چیدمان و دکوراسیون داخلی مناسب برای داشتن حمام آرامش بخش و منظم در این راستا، می تواند این شرایط را برای شما فراهم کند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید راهکار ها و ترفند های برای داشتن حمامی با دکوراسیون داخلی منظم، زیبا، کاربردی و آرامش بخش را مشاهده کنید.

5049

پرهیز از ایجاد فضایی با دکوراسیون داخلی شلوغ

با توجه به محدود بودن فضای اکثر حمام ها، شلوغ بودن آن ها مناسب نیست و تاثیر منفی در ایجاد فضای آرامش بخش دارد. استفاده از قفسه های درب دار، کابینت های زیر سینک برای ذخیره سازی و در نهایت مرتب نگه داشتن محیط، کمک زیادی به رفع این مشکل می کند. مواردی مانند قفسه حوله ها، چیدمان حوله ها و ... نیز تاثیر زیادی در مرتب نشان دادن دکوراسیون داخلی حمام و زیبایی ظاهری و نمای آن دارد.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی حمام

انتخاب رنگ های آرامش بخش و خنثی، کمک زیادی به ایجاد فضای متوازن و آرامش بخش می کنند. سعی کنید تا جای ممکن از رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید و در انتخاب رنگ های سایر وسایل و موارد موجود نهایتا در دکوراسیون داخلی حمام دو و یا سه رنگ، با غالب بودن یک رنگ واحد را داشته باشید.

5051

نورپردازی مناسب را فراموش نکنید

عدم وجود نور کافی در حمام، از عمده ترین ایرادات در دکوراسیون داخلی این فضا است. استفاده از ترکیب رنگی نور مناسب با غالب بودن رنگ زرد، کمک زیادی به ایجاد فضای آرامش بخش در دکوراسیون حمام کند. سعی کنید نور های غیر متمرکز با حفظ نکات ایمنی در حمام ایجاد کنید و جلوه خیره کننده ای فراهم کنید. این نورپردازی می تواند در بخش روشویی، درون سقف و یا سقف کاذب، بالای اتاق دوش و بالای آیینه دیواری شما در حمام تان باشد.

فضا سازی مناسب در طراحی داخلی حمام

می توانید با کمی هوشمندی و انتخاب های حرفه ای، از این طریق دکوراسیون داخلی حمامی رویایی داشته باشید. ایجاد فضای متمایز برای حمام کردن و در کنار آن فضا های دیگر برای تردد، قرار دادن سینک روشویی و یا فضای نگه داری وسایل، از اهداف ایجاد پارتیشن بندی و فضا های متمایز از هم است. ایجاد اتاق دوش می تواند به خوبی به ایجاد این فضا سازی کمک زیادی کند. در مورد حمام هایی که دارای وان هستند، این فضا سازی به صورت پیش فرض وجود دارد و باید در مورد موقعیت دیگر وسایل، توجه زیادی داشته باشید.

5053

یک سبک واحد دکوراسیون داخلی را دنبال کنید

مانند هر فضایی، پایبند بودن به یک سبک دکوراسیون داخلی واحد، از لحاظ بصری آرامش بخش و متوازن تر است. این تناسب را باید در انتخاب شیرآلات، مدل سرویس بهداشتی حمام در صورت وجود، اکسسوری های موجود، طرح کاشی ها، مدل کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، مدل اتاق دوش و یا وان و در نهایت روشویی رعایت نمایید.

شیرآلات مناسب طراحی داخلی حمام

اندازه، ابعاد، کاربرد و در نهایت تناسب سبک آن با سبک حمام همگی اهمیت زیادی بر روی ایجاد طراحی داخلی مناسب و دلنواز دارند. بهتر است برای حمام هایی با سبک مدرن، از نمونه های بدون طرح و مینیمال استفاده شود و نمونه های پر نقش و نگار و کار شده را صرفا برای حمام هایی با سبک کلاسیک و لوکس به کار ببرید. در این صورت، سایر وسایل و موارد را ساده تر انتخاب کنید.

5055

روشویی مناسب سبک دکوراسیون داخلی حمام

روشویی های متناسب از لحاظ سبک، اندازه و فرم با سبک دکوراسیون داخلی حمام و سایر وسایل، تاثیر زیادی بر روی فضای موجود دارند. می توانید برای چندکاره کردن و کاربردی تر کردن این وسیله، از نمونه های کابینت دار آن استفاده کنید. از این طریق، با استفاده از فضای موجود در داخل کابینت روشویی، می توانید سازماندهی مناسبی برای نگه داری وسایل شوینده در حمام نیز داشته باشید و از فضای مختص روشویی حداکثر استفاده را ببرید. تناسب رنگ کاسه روشویی با رنگ کاشی های کف و دیوار، اهمیت زیادی دارد. سعی کنید رنگی خنثی، هم خانواده و یا متناسب با رنگ غالب فضای حمام را برای روشویی و کاسه آن در نظر بگیرید.

قدرت اکسسوری و وسایل تزیین را دست کم نگیرید

استفاده از اکسسوری های محدود اما زیبا، تاثیر مثبتی بر روی جو و اتمسفر موجود دارد. شمع های معطر، وسایل نورپردازی زیبا، مجسمه های کوچک، از مواردی هستند که این قابلیت را دارند، در طراحی داخلی حمام مورد استفاده قرار گیرند. می توانید این اکسسوری ها را بر روی قفسه ها و شلف های دیواری، روی قفسه های بالای روشویی و یا در گوشه روشویی در صورت امکان قرار دهید. این اکسسوری های می توانند از مواردی باشند که شما با سلیقه شخصی خود انتخاب کرده اید و از این طریق، حمام شما را خودمانی تر و دلنشین تر کنند. علاوه بر این می توانید فراتر از این بروید و از گلدان های گل کوچک و مناسب در گوشه حمام در کنار روشویی یا در هر فضای مناسب دیگر استفاده کنید و طراوت و زیبایی طبیعی را در حمام خود جای دهید.

5057

به کار بردن چوب یا پترن چوب در طراحی داخلی حمام

این عنصر به تنهایی می تواند گرما، دلنشینی و آرامش زیادی را برای هر فضایی فراهم کند. خوشبختانه امروزه نمونه های چوب مقاوم در برابر آب و رطوبت وجود دارند و شما می توانید با به کار گیری آن ها به عنوان دیوارپوش کنار وان و یا کفپوش زیر بخش وان، از آن بهره ببرید. علاوه بر این می توانید در انتخاب روشویی از نمونه هایی با کابینت طرح چوب استفاده کنید. نمای طبیعی و دلنواز ایجاد شده از طریق این روش ها به شما حمامی با دکوراسیون داخلی زیبا، منحصر به فرد و استثنایی ارائه می دهد.

کاشی های جذاب را در دکوراسیون داخلی حمام فراموش نکنید

امروزه طرح ها و فرم های بسیار متنوعی از کاشی های مخصوص دیوار و یا کف حمام وجود دارند که می توانند به تنهایی نمای حمام تان را متحول کنند. می توانید با کمی بررسی و مشورت، انتخاب های متناسب و متنوعی برای کاشی های حمام تان داشته باشید که به شما فضایی منحصر به فرد ارائه می دهد.

5059

فضای حمام را تمیز نگه دارید

در نهایت، با رعایت تمامی موارد ذکر شده، در صورت عدم رعایت تمیزی فضای حمام، این محیط نه تنها برای شما آرامش بخش نخواهد بود، بلکه ممکن است باعث مریض شدن شما هم بشود. تمیز نگه داشتن دیوار ها و کف از لک های آب و رسوبات، تمیز نگه داشتن اتاق دوش، روشویی و سایر موارد موجود تاثیر زیادی بر روی نمای نهایی فضای حمام دارند. علاوه بر این می توانید در انتخاب روشویی از نمونه هایی با کابینت طرح چوب استفاده کنید.

5061
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای