دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کفپوش پی وی سی ایده ای جذاب برای کف منزل شما

logo
Sakhtemoon
کفپوش پی وی سی ایده ای جذاب برای کف منزل شما

کفپوش پی وی سی (PVC)، کفپوشی لوکس با طرح های گوناگون است که قیمتی فوق العاده نیز دارد. این کفپوش هم در منازل و هم در ساختمان های تجاری قابل نصب است.


کفپوش پی وی سی یکی از انواع کف پوش ها است که طرح ها و رنگ های خاص و منحصر به فردی دارد و برای فضا های مختلف قابل استفاده می باشد. تنوعی که در بین کفپوش های بازار وجود دارد آن قدر زیاد است که هر کسی می تواند بسته به ویژگی هایی که از آن کفپوش انتظار دارد، مورد مناسب خود را انتخاب کند. اما برخی کفپوش ها هستند که به دلیل ویژگی های خاصی که دارند مناسب استفاده در مکان هایی با شرایط خاص هستند. شما مختارید برای پوشاندن کف فضا از لمینت ها، پارکت ها، سنگ ها و یا نمونه های دیگر استفاده کنید. در این بین، یکی از گزینه های شما کفپوش پی وی سی است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی آن ها و ویژگی هایشان پرداخته ایم.

6578

کفپوش پی وی سی چیست؟

کفپوش های پی وی سی که با نام کفپوش وینیل نیز شناخته می شوند، پایه ای از پلاستیک دارند و جنس آن ها سبب شده خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیر داشته باشند. کفپوش پی وی سی به دو حالت ورقه ای و تایل در بازار عرضه می شود. کفپوش های ورقه ای یا رولی دارای ضخامت کمتری نسبت به نمونه تایلی هستند. نمونه ورقه ای کفپوش پی وی سی برش نمی خورد و درست شبیه به موکت فضای کف را می پوشاند. اما نوع دیگر که تایلی است مثل لمینت یا پارکت به صورت قطعات برش خورده هستند و ضخامت آن ها از 2 میلی متر به بالا است. یادتان باشد اگر از انواع تایلی برای پوشاندن فضا استفاده کردید حتما چند تکه را به صورت زاپاس در خانه نگهداری کنید که اگر قسمتی از آن آسیب دید بتوانید به راحتی آن را تعویض کنید. چند درصدی احتمال دهید که چند سال بعد همان طرح و رنگ کفپوش پی وی سی تایلی را نتوانید در بازار پیدا کنید. برای استفاده در منزل کفپوش های تایلی با ضخامت 2 میلی متر مناسب هستند. انواعی که دارای ضخامت بالاتر هستند برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ استفاده می شوند. البته به نسبت کفپوش های 2 میلی متری دارای قیمتی بالاتری نیز هستند. در ادامه به بررسی مزایای این کفپوش ها می پردازیم.

6577

مزایای کفپوش PVC چیست؟

کفپوش PVC، کفپوشی مقرون به صرفه و زیبا

یکی از مهم ترین مزیت های کفپوش پی وی سی که در این زمان نامناسب بودن شرایط اقتصادی مورد توجه خریداران قرار گرفته قیمت مناسب آن است. این کفپوش ها به نسبت پارکت های چوبی و لمینت ها دارای هزینه تمام شده پایین تری هستند لذا با قیمت مناسب در بازار عرضه می شوند. پوشاندن یک فضایی خاص با کفپوش پی وی سی نسبت به انواع دیگر به بودجه کمتری نیاز خواهد داشت و همین توجه خیلی ها را به استفاده از آن جلب می کند.

کف پوش پی وی سی مقاوم در برابر رطوبت

گفتیم که ماده تشکیل دهنده کفپوش PVC پلاستیک است. همه ما از خاصیت مقاوم بودن پلاستیک در برابر آب خبر داریم پس این کفپوش ها هم مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. به همین دلیل برای استفاده در محیط های مرطوب بسیار نظیر حمام و آشپزخانه مناسب می باشند. ویژگی مقاومت کفپوش ها در برابر آب باعث دوام و طولانی مدت شدن عمرشان می شود. پس از این نظر هم، کفپوش های پی وی سی مقرون به صرفه می باشند. صرف نظر از این ویژگی ضد آب بودن، کفپوش پی وی سی مقاومت بالایی در برابر فشار و خش و پارگی نیز دارد.

6580

طرح ها و رنگ های متنوع کفپوش وینیل

کفپوش های پی وی سی به دلیل داشتن رنگ های زیبا، شکل ظاهری خوبی به فضایی که در آن به کار برده می شوند می بخشند. زیبایی از فاکتور هایی است که همواره در هر قسمتی از طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه ها و مکان های اداری مورد توجه قرار می گیرد. پس از این حیث هم این کفپوش ها به نیاز مشتریان پاسخ می دهند. کفپوش های پی وی سی دارای طرح های گوناگون نظیر چوب، سنگ یا کاشی هستند. اما به دلیل محبوبیتی که طرح های چوب بین مشتریان دارد، این طرح بیش تر از سایر طرح ها به بازار عرضه می شود.

کفپوش PVC، کفپوشی ایمن وعایق در برابر صدا و دما

کفپوش های پی وی سی عایق صوت و حرارتی هم هستند و لذا علاوه بر این که جلوی انتقال صدا را می گیرند از اتلاف انرژی هم جلوگیری می کنند. کفپوش های پی وی سی ایمنی بالایی دارند. امکان سر خوردن روی آن ها کم است خصوصا اگر در قسمت هایی از خانه نظیر آشپزخانه یا حمام مورد استفاده قرار بگیرند ایمنی فضا را نیز افزایش می دهند.

کف پوش پی وی سی قابل نصب با سرعت بالا

این کفپوش ها به آسانی در فضای مورد نظر نصب می شوند و برای این کار به زمان کمی هم نیاز دارند. 
این روز ها کفپوش های پی وی سی هم درست مانند کفپوش های دیگر نظیر لمینت و پارکت طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این کفپوش ها علاوه بر فضا های مسکونی برای بیمارستان ها، ادارات، سالن های زیبایی و سایر اماکن عمومی که ظاهری زیبا و آراسته جز الزامات شان است کاربرد دارند.

6579

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع مدل های سقف کاذب، پنجره های دو جداره و سه جداره، پارتیشن بندی های متفاوت، کرکره های برقی، ساندویچ پنل ها، پرده های گوناگون (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول ها، کتیبه ایی و ...)، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6581
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای