دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

رنگ بنفش اولترا | رنگ بنفش اولترا رنگ سال ۲۰۱۸ و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
3092

هیچ می دانید در سال میلادی پیش رو، یعنی سال 2018، چه رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب شده است؟ حدس بزنید... رنگ بنفش اولترا! بله!
رنگ بنفش اولترا (یا همان بنفش) امسال این رنگ شیک و زیباست. به همین دلیل فکر کردیم بد نیست که در وب سایت ساختمون درباره‌ی کاربرد این رنگ در دکوراسیون داخلی بنویسیم. پس اگر هم شما عاشق رنگ بنفش هستید یا اینکه دلتان می خواهد از این رنگ در یک گوشه‌ای از منزل‍تان استفاده کنید، حتما مطلب زیر را تا انتها بخوانید.

رنگ بنفش اولترا

  • ساختار رنگ بنفش:

این رنگ جزو رنگ‌های فرعی است و از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز ایجاد می‌شود. بیشترین جلوه را زمانی دارد که در ترکیب با رنگ‌هایی استفاده شود که با آن‌ها در تضاد است.

  • طیف رنگ بنفش:

این رنگ در محدوده‌ی قرمزتر و تیره به رنگ بادمجان شبیه می‌شود و در محدوده‌ی آبی‌تر به رنگ آسمان در هنگام غروب آفتاب. این رنگ می‌تواند هم سرد باشد و هم گرم، سردی یا گرمی این رنگ بسته به ترکیباتی دارد که در کنار آن بکار می‌بریم.

3094
  • ویژگی های روانشناختی رنگ بنفش:

رنگ بنفش هم معنوی و آرام است و هم شاد و بشاش. بنابراین استفاده از این رنگ حس آرامش و متانتِ شادی را القا می‌کند. هیچ حزن و اندوهی در این رنگ نیست. بخصوص هر چه بنفش براق تر و پررنگ تر باشد، شادابی بیشتری را القا می‌ کند.

  • مفاهیم رنگ بنفش:

این رنگ یک رنگ سلطنتی است. در قدیم در بسیاری از مناطق، تنها خاندان سلطنتی حق استفاده از این رنگ را داشتند. در حکومت عثمانی رنگ بنفش تنها در ردای ویژه‌ی پادشاه به کار برده می‌شد و هرکس دیگری که از این رنگ استفاده می‌کرد به شدت مجازات می‌شد.

رنگ بنفش اولترا در عین حال که رنگ بسیار مدرنی است، کلاسیک هم هست. پس با هر دکوراسیون داخلی همخوانی کامل دارد. شما می‌توانید این رنگ را در کنار مبلمان سلطنتی، به عنوان والان پرده‌های فاخر، یا در ترکیبات کاملا مدرن و نوآورانه بکار ببرید. همانطور که در بالا گفتیم، جذابیت رنگ بنفش این است که هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند و برای استفاده از آن پرنده‌ی خلاق ذهن شما کاملا آزاد و فراخ بال است.

3114

رنگ بنفش اولترا رنگ مجللی است. استفاده از آن حس تجمل را القا می‌کند، در عین حالی که از سادگی خاصی هم برخوردار است. می‌توانید از بنفش به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، و اینگونه، خانه ای مدرن ولی باشکوه طراحی کنید. اما اگر نخواهید این رنگ غالب باشد، می‌توانید از آن به شکل محدودتری استفاده کنید. مثلا به عنوان گل روی پارچه مبل‌ها یا والان پرده‌ها یا حتی تک کوسنی روی مبل.

3116

ترکیب رنگ بنفش اولترا با سایر رنگ ها در دکوراسیون

هر رنگی با سفید زیبا می‌شود. این قاعده درباره‌ی بنفش هم صدق می‌کند. ترکیب بنفش، از بنفش بادمجانی تا ارغوانی تا بنفش پوست پیازی، در کنار سفید بسیار زیبا و چشم نواز می شود. از طیف‌های رنگ سفید مختلف هم در کنار بنفش می توانید استفاده کنید، مثلا رنگ سفید یخچالی انتخاب خوبی است. شیری ترکیب جذابی با ارغوانی می‌سازد و صدفی هم، اگر در استفاده از آن زیاده روی نشود، در کنار پوست پیازی ترکیب شاهانه‌ای می باشد.

3095

همانطور که اشاره کردیم، بنفش از ترکیب قرمز و آبی ایجاد می شود. برای همین بسیاری معتقدند که این دو را نباید در کنار بنفش بکار برد. اما پیشنهاد وب سایت ساختمون چیز دیگری است. یک لحظه چشمانتان را ببندید و آبی آسمانی را در کنار بنفش ارغوانی تصور کنید. واقعا دل انگیز و آرامش بخش نیست؟ گاهی برای خلق دکوراسیون جذاب باید بتوان از ساختارهای مفروض گذشت و جسارت بخرج داد. دقیقا کنار هم گذاشتن آبی با بنفش یکی از این جسارت هاست. اما در این مورد انتخاب نوع بنفش و نوع آبی دقیقا نکته کانونی ست که می تواند دکوراسیون شما را از یک دکوراسیون زیبا به یک فاجعه تبدیل کند. پس باید بسیار هوشمندانه رنگها را انتخاب کرد.

3101

همه می دانیم که رنگ مکمل بنفش زرد است. هر بنفشی با هر زردی قشنگ می شود. از طیف زرد لیمویی تا زرد خورشیدی را می توان در کنار بنفش بادمجانی تا بنفش پوست پیازی به کار برد. سلطنتی‌ترین ترکیب ترکیب بنفش با طلایی است. اصولا بنفش و طلایی رنگ رسمی خاندان‌های سلطنتی است.

3097

از جذابیت ترکیب رنگ بنفش اولترا و سبز روشن هم در کنار هم غافل نشوید. ترکیب این دو بسیار سحرانگیز است. بنفش در کنار قهوه ای هم، می تواند زیبا باشد به شرط اینکه بسیار هوشمندانه و با دقت ترکیب شوند. پیشنهاد ما این است که برای اینکه سردی بنفش گرفته شود، از پارکت قهوه‌ای استفاده شود.

3103

ترکیب نفس‌گیر دیگر، بنفش با نارنجی یا بنفش با صورتی است. این دو ترکیب بسیار مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک است. اگر از بنفش سردتر و نارنجی و یا صورتی گرمی استفاده شود این رنگ‌ها به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند.

3105

اگر شما جزو طرفداران پر و پا قرص خاکستری هستید، برایتان خبر خوب داریم. ترکیب رنگ بنفش اولترا و خاکستری بی نظیر و جسورانه است. بخصوص اگر کمی المان زرد و سفید هم با آن‌ها همراه کنیم.

3107

ترکیب رنگ بنفش اولترا با کرم هم بسیار جذاب است. بنفش و کرم حتی در ترکیب با یک رنگ سوم، مثل نارنجی یا زرد یا سبز، هم واقعا فوق العاده است. این ترکیب بسیار مناسب نشیمن و حتی اتاق خواب یا مطالعه است. برای اتاق نوجوانان هم ترکیب بسیار به سزایی است.

3109

ترکیب رنگ بنفش و مشکی را چندان توصیه نمی کنیم. مگر اینکه یک رنگ بسیار روشن مانند سفید یا کرم در کنار آن بکار رود. اما حتی در آن صورت هم قرار دادن این دو رنگ در کنار هم آخرین گزینه‌ی هر طراحی خواهد بود.

3112

در نهایت اینکه استفاده از طیف رنگ بنفش هم می تواند جلوه ای خاص به دکورایسون داخلی شما ببخشد. می توانید از کمرنگ ترین بنفش تا پررنگ‌ترینش را به زیبایی با هم ترکیب کنید. دقیقا معجزه بنفش این است که هیچ امکانی را از شما سلب نمی کند.

امیدواریم مطالب ذکر شده، برایتان مفید بوده باشد. اگر سوال یا نقطه نظری دارید، یا اگر در مورد موضوع خاصی به دنبال اطلاعات هستید، حتما در قسمت پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی نیازهای شما باشیم.

پیشنهاد می کنیم از سایر مقاله های جذاب و کاربردی سایت ساختمون نیز دیدن کنید. مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها مانند کفپوش بتنی یا کف پوش اپوکسی، انواع درب داخلی و خارجی مانند انواع درب ضد سرقت، انواع بتن و فراورده های بتنی، انواع مصالح ساختمانی، انواع پله مانند پله گرد یا پله پیش ساخته و انواع سقف متحرک، سقف کاذب و سقف عرشه فولادی، انواع پارتیشن و هزاران محصول دیگر مرتبط با صنعت ساختمان و فعالان در این حوزه ها، ارائه شده است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای