دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی و چیدمان ایرانی از گذشته تا کنون

logo
Sakhtemoon
کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی و چیدمان ایرانی از گذشته تا کنون

آینه کاری یکی از نماد های دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی است که استفاده از آینه باعث در دکوراسیون منازل فضای آن ها را دلباز تر و مجلل تر نشان می دهد.


در عمارت ها و ساختمان های قدیمی که یادگار معماری آن دوره است، آینه کاری یکی از المان های اصلی و اعیانی به حساب می آمده است. طوری که اگر سری به خانه باغ ها و موزه های به جای مانده از روزگاران قدیم بزنید، خواهید دید که بخش اعظمی از دکوراسیون داخلی این خانه ها به آینه مزین شده است. امروزه اما آینه کاری به سبک و سیاق گذشته و با آن همه ظرافت کاربرد چندانی ندارد. یعنی وقتی می خواهیم از آینه برای دکوراسیون منزل استفاده کنیم منظورمان آینه کاری های قدیمی نیست. ولی پر واضح است آینه هنوز هم یکی از اشیایی است که می تواند در تغییر رنگ و لعاب خانه تاثیر چشم گیری داشته باشد. البته به شرطی که استفاده از آن طبق قاعده و اصول باشد. این که از چه تعداد آینه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم، آینه ها در چه طرح و شکل هندسی باشند و کوچکی و بزرگی آن ها همه از مواردی است که باید هنگام طراحی منزل با آینه در نظر بگیریم. قرار دادن یک یا دو آینه در منزل برای همه ما امری طبیعی است. تقریبا در همه خانه ها این وسیله برای تماشا کردن خودمان وجود دارد. اما زمانی که می خواهیم از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده کنیم دیگر منظورمان قرار دادن یک آینه قدی جلوی درب ورودی خانه یا آینه میز توالت اتاق خواب نیست. در ادامه این مقاله به کاربرد آینه درکوراسیون داخلی و چیدمان های قدیمی و نوستالژی ایرانی می پردازیم. اگر به موضوعات دیگری مثل پله گرد ها، کفپوش های اپوکسی، کرکره برقی و موارد دیگر علاقه دارید می توانید به دیگر مقالات وبسایت ساختمون مراجعه فرمایید.

4567

مزایای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

آینه ها با انعکاس نور، باعث دلباز تر شدن محیط می شوند. علاوه بر آن قرار دادن آینه در اتاق های کوچک باعث بزرگ تر نشان داد آن ها می شود. هنگام نصب آن ها مراقب باشید آینه ها را رو به روی شیشه و پنجره ها قرار ندهید. اگر در منزل شما هم راهرو های تنگ و تاریک وجود دارد می توانید با قرار دادن آینه های جذاب و زیبایی بخش در دیوار ها به راهرو ها جلوه ای دیدنی ببخشید.

4569

از چه آینه هایی در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم

اگر پیش از به اتمام رساندن ساخت خانه به فکر استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی و دیوار های آینه ای هستید، می توانید به راحتی با استفاده از طرح های جدید این کار را انجام دهید و آینه ها را در دیوار کار بگذارید ولی اگر پس از گذشت چند سال به فکر تغییر دکوراسیون منزل تان افتاده اید، اصلا نگران نباشید. با وجود آینه های قاب دار متنوع و زیادی که در بازار وجود دارد می توانید مناسب ترین طرح را پیاده کنید. اما هنگام خرید آینه های قاب دار به این نکته توجه کنید که رنگ این قاب ها را بایستی متناسب با رنگ وسایل اتاق یا سالنی که می خواهید آینه را آن جا قرار دهید انتخاب کنید. اگر آینه هایی که در بازار موجود است با دکوراسیون داخلی شما هم خوانی ندارد و شما به دنبال اشکال دیگری از آن هستید می توانید به راحتی آن را سفارش بدهید تا برای تان بسازند. هرگز تنها استفاده از این المان طراحی به هر شکل و اندازه ای را قبول نکنید. مزیت استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی این است که زیبایی و جلوه ای که به فضای داخلی خانه می بخشد به مراتب از هزینه ای که برای خریدنش صرف می شود بیشتر است و مطمئن باشید اگر هزینه ای برای ساخت آینه دلخواه تان می پردازید به نتیجه اش می ارزد و پشیمان نخواهید شد. فراموش نکنید برای استفاده از آینه در طراحی منزل، مثل هر موضوع دیگری رعایت اعتدال ضروری است. اگر تعداد آینه های خانه بیشتر از حد معمول شود جلوه خوشی نخواهد داشت.

4571

آینه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر می خواهید از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان استفاده کنید مراقب باشید به هیچ عنوان آن را مقابل تخت خواب نصب نکنید. فضای پشت تخت خواب گزینه خوبی برای قرار دادن آینه است به شرطی که با در نظر گرفتن نکات امنیتی این کار صورت بگیرد. علاوه بر آن درب کمد های لباس که در دیوار های برخی اتاق خواب ها تعبیه شده اند یک جای مناسب برای نصب آینه های قدی است. می توانید با مزین کردن درب این کمد ها به آینه های بلند هم به هدف قرار دادن آینه در اتاق خواب برسید و هم این که از فضای کوچک اتاق بهترین استفاده را بکنید.

4576

آینه در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام

با کوچک شدن خانه های امروزی معمولا متراژی که برای سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته می شود بسیار کم است. بسیاری از خانه ها سرویس های بهداشتی کوچک و تنگ و تاریک دارند. استفاده از آینه های کوچک اما در طراحی های متنوع هم به پرنور شدن و جلوه بیشتر آن جا کمک می کند و هم باعث می شود بزرگ تر به چشم بیاید. اگر از آینه برای زیبا تر کردن سرویس بهداشتی استفاده می کنید مراقب پاکیزگی آن هم باشید. چرا که یک آینه با لکه های فراوان نه تنها فضا را زیبا نمی کند بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت.

4575

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان

اگر انرژی آینه ها و ساطع کردن نور و دلباز کردن محیط را مزایای استفاده از آینه در نظر بگیریم پس منصفانه نیست که اتاق کودکان و نوجوانان را از این مزیت محروم نگه داریم. اما برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان بایستی بیش‌تر از هر مکان دیگری دقت به خرج بدهیم. اول این که آینه ها را کوچک انتخاب کنیم و آن ها را جایی قرار دهیم که امکان شکسته شدن و ایجاد خطر به حداقل ممکن برسد. پشت تخت خواب کودک هم، جایی که دسترسی به آن راحت نباشد محل خوبی برای قرار دادن آینه های کوچک است.

4578
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای