دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نقش و تاثیر کوسن ها در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
نقش و تاثیر کوسن ها در دکوراسیون داخلی

کوسن ها با شکل ها و جنس های گوناگون می توانند راحت ترین و ارزان ترین شیوه تغییر دکوراسیون داخلی منزل باشند که راحتی مضاعف را نیز با خود به همراه دارند.


کوسن ها یکی از المان های کاربردی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، پذیرایی و یا اتاق خواب محسوب می شوند. این عناصر با رنگ ها و جنس و فرم متنوعی که دارند، می توانند به خوبی نواقص دکوراسیون را برطرف کنند و در عین حال، از مواردی هستند که برای راحتی افراد زمان نشستن روی مبل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تاریخچه استفاده از کوسن ها به قرون وسطی بر می گردد؛ اما زیبایی و کاربردی بودن آن، این وسیله را همچنان از المان های محبوب دکوراسیون داخلی با هر سبکی کرده است. طراحان دکوراسیون داخلی همیشه در اولین توصیه های خود برای تغییر تم و نمای دکوراسیون با کمترین هزینه و وقت، توصیه کرده اند که از کوسن استفاده شود و یا طرح آن ها تغییر کند. این تغییر به ظاهر کوچک تاثیر زیادی به نمای اتاق نشیمن و یا پذیرایی می دهد. کوسن ها نقش مهم و تاثیر گذاری در دکوراسیون داخلی دارند و کاربرد راحتی در حین نشستن تنها دلیلی نیست که از این المان استفاده می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیرات و نقش کوسن ها در دکوراسیون داخلی اشاره می کنیم.

5442

نقش کوسن در دکوراسیون داخلی

تکمیل پالت رنگی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با کوسن ها

کوسن ها می توانند به راحتی و با صرف کمترین هزینه و وقت ترکیب رنگی مورد نظر شما برای فضای اتاق نشیمن و پذیرایی را تکمیل کنند. در حالی که در صورت عدم استفاده از کوسن باید گزینه هایی مثل تغییر رنگ دیوار ها و یا دیوارپوش، تعویض کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، خرید پرده های جدید (پرده زبرا، پرده کرکره) و تغییر وسایل دیگر و یا در نهایت بدون تغییر و ناقص گذاشتن دکوراسیون تان را در نظر بگیرید.

المانی جادویی برای القای تم دکوراسیون داخلی

در نظر داشته باشید که مبلمانی نسبتا ساده دارید که هم مناسب دکوراسیونی مدرن و امروزی هستند و هم می توان آن را در دکوراسیون سنتی تر جای دهید. بهترین راه برای ایجاد و تقویت تم مورد نظر، استفاده از کوسن هایی است که بر روی سبک دکوراسیون داخلی شما تاکید دارند. برای مثال، کوسن هایی وجود دارند که با فرم انتزاعی و رنگ های شاد و خیره کننده خود، به خوبی می توانند نمایی مدرن ایجاد کنند و یا نمونه هایی هستند که با نقش ها و تزئینات ظریفی که دارند، کاملا القا گر سبکی کلاسیک و سنتی خواهند بود. بنابراین کوسن ها نقش مهمی در تاکید و برجسته کردن تم دکوراسیون داخلی شما دارند.

5444

اعمال سلیقه شخصی در دکوراسیون داخلی با کوسن ها

امروزه کوسن ها تنوع بسیار زیاد و غیر قابل تصوری پیدا کرده اند، نمونه های از پیش ساخته تا نمونه های دست ساز و سفارشی به خوبی توانسته اند پاسخ گوی سلیقه شخصی افراد باشند. این تنوع به حدی بالا است که می توان به راحتی نمونه ای که مطابق سلیقه شخصی تان می باشد را از بین آن ها انتخاب کنید و از این طریق، سلیقه و امضای روحیات تان را در فضای مورد نظر اعمال کنید. با استفاده از کوسن های انتخابی، شما دکوراسیون داخلی مختص به خود و با المانی دقیقا مطابق با علاقه مندی های شخصی تان را خواهید داشت.

کوسن ها، بهترین راه برای داشتن دکوراسیون داخلی حرفه ای

در دکوراسیون داخلی علاوه بر مبحث ترکیب رنگ های به کار رفته در آن، تناسب و تعادل بین فرم اشیا و نوع طرح های موجود در فضا نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال در صورت وجود طرح های لبه دار و تیز در نمای کلی دکوراسیون، توصیه می شود از الگو های دایره وار و لبه گرد نیز به نحوی استفاده شود تا تم موجود به تعادل بصری برسد. این موضوع به راحتی و با استفاده از کوسن هایی با فرم و یا طرح مناسب قابل اعمال است، در صورتی که اگر از کوسن استفاده نمی شد، می بایست یکی از المان های موجود را تغییر داد و یا المان جدیدی به فضا اضافه کرد.

راهکاری برای افزایش خلاقیت شما

تنوع نمونه های موجود و ترکیب های ممکن از کوسن ها با دکوراسیون، دنیایی از دکوراسیون هایی با نما های مختلف ایجاد می کند. با وجود این حجم بالا از نمونه ها، خلاقیت شما نیز تاثیر گذار است. می توانید با استفاده از وسایل موجود و یا مواردی که دوست دارید، کوسن های زیبا و منحصر به فردی طراحی کنید که مختص شما هستند و در نوع خود منحصر به فرد می باشند.

5446

نکاتی که باید در خرید کوسن در نظر داشته باشید

هزینه و بودجه مد نظر

مانند هر المان دیگری، توجه به بودجه و هزینه مد نظر برای خرید کوسن اهمیت زیادی دارد. برخی کوسن ها دارای هزینه معقول و برخی به علت تزیینات و جنس پارچه و با برندی که دارند، قیمت بیشتری دارند. بهتر است قبل از اقدام برای خرید هزینه ای که مد نظر تان است را در نظر بگیرید و سپس از بین نمونه های متناسب با بودجه تان، اقدام به خریداری کنید.

تعداد کوسن های مناسب برای دکوراسیون داخلی

تعداد کوسن ها از مواردی است که معمولا به آن توجه نمی شود. تعداد بالای کوسن ها فضای مفید زیادی را اشغال می کنند و عملا جایی برای نشستن افراد باقی نمی گذارند. نمای فضایی که در آن کوسن های زیادی وجود دارد، مانند اتاقی شلوغ و غیر کاربردی خواهد بود. اگر کوسن ها در تعداد کمتر از حد معقول باشند، مثل یک عنصر اضافی و اشتباهی در دکوراسیون داخلی به نظر می آیند و نمی توانند نمای خوبی را برای فضای مورد نظر به وجود بیاورد.

5448

اندازه و فرم کوسن ها

این مورد، علاوه بر مبحث نمایی که در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند، بر روی کاربردی بودن آن نیز تاثیر دارد. اگر قصد شما از خرید کوسن استفاده برای راحتی در نشستن است، باید به عرض و ضخامت آن توجه کنید. کوسن های ضخیم و یا بسیار باریک و یا با ارتفاع نامناسب، اصلا کمکی به راحتی افراد در نشستن بر روی مبل نمی کند. این مورد در زمینه مدل هایی با فرم غیر مناسب و یا تزیینات ظریف و زیاد نیز وجود دارد. بنابراین اگر هم به مدل خاصی با فرم متفاوت علاقه دارید و هم کاربردی بودن آن برای شما مهم است، توصیه می شود از ترکیب چند نمونه کوسن استفاده کنید تا هم زیبایی و سلیقه شخصی و هم راحتی را با هم داشته باشید.

نوع کاربرد کوسن

با توجه به نکته بالا، نوع کاربرد کوسن نیز اهمیت زیادی دارد. انتظار شما از نقش کوسن می تواند بر مواردی مانند هزینه مورد نظر برای آن، موقعیت به کارگیری و در نهایت تعدادی که از آن نمونه خریداری می کنید تاثیر داشته باشد. نمونه مدل هایی با نقش تزیینی در تعداد کم و با ترکیب مدل های ساده تر به کار می رود تا هم زیبایی را به همراه بیاورد و هم نمونه های ساده تر راحتی را برای نشستن فراهم کنند.

تناسب رنگ کوسن با دکوراسیون داخلی فضا

اولین نکته، تناسب رنگ کوسن با المان های دیگر است. رنگ انتخابی باید حتما جزوی از پالت رنگی مورد نظر شما باشد. علاوه بر این می توانید از نمونه هایی که ترکیب رنگ های موجود در دکوراسیون فضای مورد نظر تان دارند را استفاده کنید. نکته بعدی حفظ و ایجاد بالانس و تعادل در طرح و فرم با استفاده از کوسن است. کوسن های به کار گرفته شده باید بتواند طرح دکوراسیون شما را بالا ببرد و به خوبی محدودیت ها و نقص های موجود را بر طرف کند.

5450
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای