دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بهاری کردن دکوراسیون داخلی خانه های استیجاری با ایده های ساده

logo
Sakhtemoon
بهاری کردن دکوراسیون داخلی خانه های استیجاری با ایده های ساده

یکی از مشکلات استفاده از خانه های اجاره ای عدم امکان تغییرات جدی درون آن هاست اما می توان با ایده هایی ساده بر جذابیت دکوراسیون داخلی این منازل اضافه کرد.


کسانی که در آپارتمان های اجاره ای زندگی می کنند همیشه محدودیتی را در مورد ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی خانه دارند. ترس از این که تغییرات مورد نظر با آن چه که مورد پسند صاحب خانه است هماهنگ نباشد خیلی ها را از تصمیم گیری راجع به هر تغییر و تحولی باز می دارد. اما این موضوع صد در صدی نیست و مستاجرین معمولا تا اندازه زیادی سخت می گیرند زیرا راه های زیادی وجود دارد که بدون ایجاد تغییرات اساسی می توان دکوراسیون داخلی خانه را عوض کرد. خصوصا در فصل بهار که موسم نو شدن است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی ایده ها و راه های مناسب برای بهاری کردن دکوراسیون داخلی خانه هایی که محدودیت ایجاد تغییرات اساسی در آن ها داریم پرداخته ایم.

6258

استفاده بهینه از دیوار ها

وقتی از تغییرات دیوار ها حرف می زنیم شاید فکر کنید منظورمان رنگ کردن آن ها و یا استفاده از دیوار پوش ها است اما این طور نیست. چندین راه مختلف وجود دارد که می توانید به کمک آن ها دیوار ها را به روز کنید. مثلا یکی از تزییناتی که به راحتی قابل نصب روی دیوار است قفسه است. می توانید از قفسه ها برای قرار دادن مجسمه های مختلف و یا کتاب های مورد علاقه تان استفاده کنید. نصب قفسه های رنگی علاوه بر این که شکل و شمایل تازه ای به دیوار می دهد باعث ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی خانه می شود.

راه دیگر استفاده از دیوار ها نصب تابلو های زیبا است. تابلو هایی که از طرح های بهاری ایده گرفته شده را در قسمت های مختلف خانه نصب کنید و اجازه دهید بهار به جای جای خانه تان نفوذ کند. حتی می توانید از قاب عکس های خانوادگی استفاده کنید. مجموعه منظمی از عکس هایی که دوست شان دارید تهیه کنید و با قرار دادن در قاب عکس هایی هم شکل در اندازه های مختلف دیوار خانه را تزیین کنید.

مبلمان متناسب با دکوراسیون داخلی بهاری

مبلمان خانه از المان های تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی خانه است. در مورد مبلمان تان دو ایده در پیش رو دارید. ایده اول تعویض مبل های قدیمی با مدل های جدید و نو است. این کار نیازمند صرف هزینه ای زیاد است ولی اگر برای تان مقدور باشد تاثیر شگفتی بر زیبایی خانه خواهد گذاشت. تغییر مبلمان حال و هوای خانه را عوض می کند خصوصا اگر طرحی که انتخاب می شود با طرح های قبلی متفاوت باشد.
اما اگر صرف هزینه این چنینی جایز نیست و قصد خرید مبلمان ندارید می توانید با رنگ کردن مبل های قدیمی و یا تعویض پارچه های آن ها تغییری قابل توجه ایجاد کنید.

6259

بهاری کردن دکوراسیون داخلی با تعویض فرش ها

فرش های خانه هم می توانند یکی دیگر از گزینه هایی باشند که برای ایجاد تغییرات به سراغ شان می روید. اگر اهل تنوع هستید و تغییر را دوست دارید بهتر است هر چند وقت یک بار بسته به شرایط اقتصادی و سلیقه تان فرش های خانه را عوض کنید و به سراغ رنگ های جدید بروید. یا حتی خرید یک فرش کوچک، گلیم کوچک، فرش کناره و هر نوع دیگری که فکر می کنید می تواند روی زیبایی خانه تان تاثیر بگذارد. در ساده ترین حالت می توانید با جا به جا کردن فرش ها هم تغییراتی قابل توجه در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کنید.

گل ها و گیاهان المانی مهم در طراحی داخلی بهاری

فرقی نمی کند اهل گل و گیاه باشید یا نباشید، وجود گیاهان در هر خانه ای فضا را دلنشین تر و صمیمی تر می کند. گیاهان علاوه بر زیبایی در تصفیه هوا هم نقش دارند. اصلا نمی شود گفت کسی پیدا می شود که گیاهان را دوست نداشته باشد. شما می توانید با کمک گیاهان تزیینی حسابی خانه را زیبا کنید. اگر اهل تنبلی نیستید و گیاهان را عاشقانه دوست دارید پیشنهاد می شود حتما از انواع طبیعی آن ها استفاده کنید در غیر این صورت حداقل قرار دادن چند گلدان مصنوعی را فراموش نکنید. تاثیری که گیاهان بر فضای اطراف می گذارند غیر قابل اغماض است. پس به این عنصر به عنوان یکی از اصلی ترین المان های طراحی دکوراسیون، توجه ویژه داشته باشید.

6260

آوردن بهار در دکوراسیون داخلی خانه به کمک نور و روشنایی

روشنایی خانه می تواند در نظر بیننده فضا را چندین برابر زیبا کند. نورپردازی یکی از مهم ترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی است که طراحان حرفه ای همیشه آن را در اولویت قرار می دهند. در هر خانه ای تعداد مشخصی لامپ برای تامین روشنایی وجود دارد. علاوه بر این که می توانید همان ها را خلاقانه و در طرح های مختلف انتخاب کنید، راه دیگر استفاده از لامپ های تزیینی کم مصرف و فانتزی است که با قرار گرفتن در خانه جلب توجه می کنند. برای تاکید بر قسمت خاصی از دکوراسیون داخلی هم می توانید از آن ها استفاده کنید. آباژور های زیبا هم که متناسب با فضای دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شده اند به شما کمک بزرگی در داشتن فضایی منحصر به فرد و چشم نواز خواهند کرد. روشنایی اگر به اندازه کافی باشد فضا را هم بزرگ تر و دل باز تر نشان می دهد. البته صرفه جویی در مصرف را هم گوشه ذهن تان داشته باشید.

طراحی داخلی بهاری با پرده ها و کوسن های بهاری

تعویض پرده ها و کوسن های مبل هم ایده دیگری است که می توانید برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه در هر فصلی از آن استفاده کنید. اگر اهل تعویض هستید ترجیحا از پارچه هایی با قیمت مناسب استفاده کنید که بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید. کوسن های تان را هم از رنگ های خنثی انتخاب کنید که بشود با انواع مختلف رنگ ها آن ها را هماهنگ کرد.

6261

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبراشومینه های مختلف، سقف های کاذب، انواع کفپوش ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای