دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آماده سازی بالکن و حیاط خلوت برای استفاده در فصل بهار

logo
Sakhtemoon
آماده سازی بالکن و حیاط خلوت برای استفاده در فصل بهار

با رسیدن فصل زیبای بهار تمایل افراد به استفاده از بالکن ها و حیاط خلوت منازل بیشتر می شود. پس بهتر است که این فضا ها را برای استفاده آماده و مرتب نماییم.


فصل بهار یکی از جذاب ترین و مهمترین فصل ها برای ما ایرانیان است. این فصل نماینده شروع دوباره، مجاورت با طبیعت، سر زندگی و نشاط است. با توجه به نزدیک شدن فصل بهار، مانند هر فصل دیگری، باید فضا های مختلف خانه و مخصوصا فضا های بیرونی مانند بالکن ها و حیاط را برای فصل جدید آماده کرد. این آماده سازی شامل جنبه های مختلفی از لحاظ زیر سازی و الزامات هر فصل، جنبه های زیبایی شناسی و در نهایت کاربردی تر کردن فضا دارد. در این مقاله وبسایت ساختمون با ما همراه باشید تا مراحل آماده سازی بالکن و حیاط خلوت برای استفاده در فصل بهار را مشاهده کنید.

6030

تمیز سازی محیط بالکن و حیاط خلوت خانه

فصل زمستان با بارندگی ها و برف و شرایط آب و هوایی خود، باعث می شود کمتر در فضا هایی مانند حیاط و بالکن حضور پیدا کنیم و در عین حال، این فضا ها در پایان سال کثیف شده باشند و نیاز به تمیز سازی حسابی پیدا کنند. برای این کار بهتر است از یک بخش شروع و پس از تمیز سازی آن جلو رفته و بخش های دیگر را تمیز کنید. برای هر بخش بهتر است تمامی وسایل موجود را خارج کرده، سطح کف و دیواره ها را تمیز نموده و وسایل و المان های آن بخش را پس از تمیز سازی به محل اولیه برگردانید.

تمیز سازی حیاط و بالکن فرصت مناسبی است که بخش های نیازمند تعمیر مانند کفپوش را تعمیر کرده و موارد خراب و یا بدون استفاده را بازسازی کرده و یا سر و سامان دهید. توصیه می شود به علت کاربرد بالای گلدان ها در این فصل، سالم بودن آن ها را حتما بررسی کنید تا بعدا به مشکل بر نخورید. این بررسی ها را برای سایر المان ها مانند مبلمان، شومینه های فضای باز، درب و پنجره های مجاور به این دو فضا، لبه های بالکن و یا حیاط و سایر موارد موجود نیز انجام دهید. درز گیری کف نیز یکی از مواردی است که پس از تمیز کاری می توانید انجام دهید و در نهایت این دو فضا را برای مراحل بعدی آماده کنید.

رسیدگی به گیاهان و پوشش گیاهی

مهمترین نشانه رسیدن فصل بهار، حضور گیاهان و گل های زیبا در فضای بیرونی خانه است. در مورد حیاط بهتر است شرایط را برای رشد گیاهان موجود فراهم کنید و یا فضای مناسب را برای اضافه کردن گل ها و یا گیاهان جدید آماده کنید.

برای بالکن نیز استفاده از گلدان های گل و یا گیاهان زینتی زیبا می تواند به خوبی تم موجود را بهاری و نمای کلی را به کلی تغییر دهد. در این زمینه بررسی شرایط نگه داری مانند نحوه و میزان آبیاری، رعایت و ایجاد شرایط محیطی لازم و در نهایت رسیدگی مداوم به گیاهان این فضا ها، به حفظ این المان ها و داشتن فضای زیبا و چشم نواز کمک زیادی می کند.

6031

تغییر دکوراسیون و چیدمان فضا

فصل بهار فرصت مناسبی است که از فضای بیرونی خانه مانند حیاط و بالکن برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی استفاده کنید. در قدم اول لازم است در مورد وسیله های موجود در این فضا تصمیم گیری کنید. در مورد وسایل بلا استفاده برای ماه های آتی و وسایل اضافی موجود در این فضا ها، فضای ذخیره سازی دیگری را فراهم کنید و آن ها را پس از تمیز سازی و تعمیر (در صورت نیاز) از فضا خارج کنید.

در مرحله بعد باید برای ساخت نقطه کانونی در حیاط و بالکن تان اقدام کنید. در مورد حیاط های خانه ها چون فضای در دسترس بیشتری وجود دارد، گذاشتن میز و مبلمان مخصوص حیاط در موقعیت مناسب، این کار را برای شما انجام می دهد و برای بالکن های بزرگ نیز قابل استفاده است. در مورد بالکن هم می توانید از یک صندلی تکی در زاویه مناسب و معمولا چسبیده به دیوار استفاده نمایید، به علاوه این امر می تواند قدمی مناسب برای فضا سازی فضای مورد نظر باشد. دقت داشته باشید المان های مرکزی و محوری شما مانند مبلمان و میز به کار رفته از جنس متریال های مناسب برای فضای بیرونی و فصل بهار باشند. از آنجایی که المان های غیر گیاهی زیادی در حیاط و بالکن به کار نمی رود، توصیه می شود در بکارگیری میز و صندلی و یا مبل، تا جای ممکن از پالت های رنگی زیبای بهاری بهره ببرید تا زیبایی و طراوت بهاری در نمای این وسایل نیز نمود پیدا کند.

قدم بعدی، اضافه و تکمیل کردن المان های گیاهی است. برای حیاط هایی که ممکن است در باغچه خود گل و گیاه داشته باشند و یا در بالکن های خانه ها، همیشه با بررسی هوشمندانه، می توان برای حضور بیشتر گیاهان طبیعی اقداماتی را انجام داد. یکی از این موارد، استفاده از گلدان ها برای قرار دادن گیاهان در بخش های مختلف و مورد نظر در حیاط و یا بالکن است. نمای همین گلدان ها نیز می تواند بر روی دکوراسیون کلی تاثیر بگذارد، پس با صرف کمی سلیقه، نمونه های زیبا و چشم نواز را برای گیاهان تان انتخاب کنید و با استفاده از وسایل مختلف و خلاقیت تان، گلدان های موجود را تزئین کنید. به علاوه می توانید با انتخاب گیاهان و گلدان های متفاوت فضای سبز خود را پارتیشن بندی کنید و جلوه ای خاص به آن بدهید.

مورد بعدی ابعاد گلدان ها است. تنوع ابعاد گلدان ها این امتیاز را به شما می دهد که چیدمان های متنوعی از آن ها در کنار هم و یا در نقاط مختلف بالکن و یا حیاط تان داشته باشید و امکان تغییر موقعیت آن ها برای ایجاد نمای جدید بالاتر برود.

شلف های دیواری ساده نیز از المان هایی هستند که در صورت نیاز به نمای جدید و یا جبران کمبود جا، می توانید از آن ها استفاده کنید. با استفاده از این شلف ها می توانید گلدان های کوچک تر و یا اکسسوری های تزئینی مختلف را بدون اشغال جای اضافه به بالکن و یا حیاط تان اضافه کنید. در صورت کمبود جای شدید، آویزان کردن گلدان ها، با استفاده از جا آویزی های متناسب، از دیوار، سقف و یا در صورت وجود از سقف کاذب فضای موجود نیز انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

6032

نورپردازی برای دورهمی ها در حیاط و بالکن

فصل بهار شرایط آب و هوایی مناسبی برای دورهمی های بعد از غروب آفتاب را دارد. از این رو رسیدگی به سیستم نورپردازی و یا اصلاح و بهبود آن، شرایط را برای لذت بردن از هوای دلپذیر بهاری در حیاط و یا بالکن  در کنار عزیزان تان فراهم می کند.

می توانید از ریسه های مختلف، منابع نور اضافی و یا المان های نورپردازی زیبا مانند فانوس های تزئینی زیبا برای حیاط و یا بالکن خانه تان استفاده کنید و آخرین قدم را برای آماده سازی این فضاها و استقبال از فصل جدید بردارید.

6033
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای