دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آماده سازی فضای سبز برای رسیدن فصل زیبای پاییز

logo
Sakhtemoon
آماده سازی فضای سبز برای رسیدن فصل زیبای پاییز

با فرا رسیدن فصل پاییز و تغییر آب و هوا، گیاهان دچار تغییراتی می شوند از این رو برای زیبا نگه داشتن فضای سبز باید تدابیری اندیشید و شرایط خاصی را محیا نمود.


علاقه مندان به گیاهان و موجودات زنده نه فقط در فصل بهار و تابستان که در بقیه فصل ها هم مراقب باغچه و فضای سبز خانه شان هستند و هوای گل و گیاهان شان را دارند. اتفاقا در این فصل ها گیاهان به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. اگرچه بهار را به گل ها و زیبایی اش می شناسیم اما پاییز که آن را پادشاه فصل ها می نامیم زیبایی خاص خودش را دارد و کمتر کسی پیدا می شود که این طبیعت هزار رنگ را دوست نداشته باشد. پاییز با رنگ های گرم و خیره کننده ای که دارد فضا را بسیار چشم نواز می کند. طوری که طبیعت درست مثل یک تابلوی نقاشی می شود که باید ساعت ها به آن خیره ماند. اما آمدن پاییز هم آداب خودش را دارد و اگر اهل پرورش گل و گیاه و نگهداری از حیاط و باغچه خانه باشید می دانید که برای تدارک دیدن ورود پاییز باید کارهایی انجام دهید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این موضوع پرداخته ایم که چطور فضای سبز خانه را برای آمدن پاییز مهیا کنیم.

7161

بررسی کردن ظاهری باغچه

ابتدا باید قسمت های مختلف باغچه را با نگاه دقیق و درست مورد بررسی قرار دهید ببینید کدام قسمت ها نیاز است که خاک شان تعویض شود و یا مثلا به کود اضافه احتیاج دارند. باید گیاهانی که دیگر از بین رفته اند را از خاک فضای سبز تان خارج کنید تا فضا مرتب شود. گاهی برخی گیاهان باغچه هم نیاز به درمان دارند در این صورت باید با مشورت باغبان و کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه دارند به آن ها رسیدگی کنید.

انتقال گیاهان به داخل خانه

برخی از گیاهان هستند که با خنک تر شدن هوا ماندن در فضای باز برای شان خطرناک است و باید در فضای داخل آپارتمان نگهداری شوند. حالا که کم کم هوا رو به سرد شدن است بهترین زمان برای انتقال این گیاهان است. در میانه روز می توانید این گیاهان را در بالکن قرار دهید تا آفتاب لازم را بگیرند اما گوشه ای از خانه را مناسب برای نگهداری شان پیدا کنید که از حالا تا چند ماه مهمان شما هستند.

7162

اصلاح خاک باغچه

برای اصلاح کردن خاک فضای سبز و باغچه فصل پاییز مناسب ترین زمان می باشد. بنابراین بهتر است که این کار را در این فصل انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این صورت کیفیت خاک در فصل زمستان افزایش پیدا می کند که همین موضوع سبب می شود گیاهان بتوانند از مواد مغذی خاک در بهار و تابستان استفاده کنند. برای غنی کردن خاک فضای سبز تان می توانید از کود های شیمیایی و آلی استفاده کنید. ریشه ها و علف های هرز شاید به نظر شما خیلی مهم نباشند اما تاثیرات سوء آن ها بیش تر از حد تصور است پس تا جایی که می توانید خاک فضای سبز تان را از وجود این علف های هرز پاک کنید. حالا نوبت آن است که پس از کندن گیاهان هرز مالچ بپاشید و خاک را حسابی احیا کنید.

بررسی کردن گیاهان از حیث داشتن بیماری

فصل پاییز بهترین زمان برای شناسایی بیماری گیاهان فضای سبز تان است. اگر این موضوع برای تان اهمیت دارد حتما باید به آن توجه ویژه کنید. برای این کار باید به وضعیت ظاهری گیاهان تان آگاه باشید. بسیاری از بیماری های گیاهان از روی ظاهر آن ها قابل تشخیص است و نیاز به تخصص ویژه ندارد. البته نیاز است که هر چند وقت یک بار متخصص آن ها را ببیند ولی برای تشخیص خیلی از بیماری ها شما خودتان کافی هستید. مثلا دیدن لکه هایی عجیب و غریب و یا پوسیده شدن ساقه ها همه علائمی هستند که باید توجه ویژه به آن ها داشت. این مشکلات باید سریعا شناسایی شوند پیش از آن که بیماری به گیاهان دیگر منتقل شود.

7163

کاشتن گیاهان مناسب فصل پاییز

بسیاری از گیاهان گل دار هستند که پاییز برای کاشتن شان مناسب است. مثلا گل داوودی و گل بنفشه در فصول سرد هم کاشته می شوند و زیبایی حیرت انگیزی به باغچه و در نهایت به فضای سبز تان می دهند. می توانید برای پر کردن جای خالی گیاهانی که در فصل پاییز به خانه منتقل کرده اید از این گیاهان گل دار استفاده کنید و فضای سبز تان را زیباتر از قبل کنید.

پوشاندن گیاهان حساس به سرما

در باغچه و فضای سبز خانه گاه گیاهان و درختانی وجود دارد که امکان جا به جایی و انتقال آن ها به داخل خانه نیست. در این صورت باید فضای بیرون را برای آن ها مناسب کرد. می توانید از محافظی برای پوشاندن این گیاهان استفاده کنید که در اصطلاح می گویند لباس به تن آن ها بپوشانید. فقط مراقب باشیدکه ارتباط آن ها را با خاک قطع نکنید و حتی می توانید برای گرم تر کردن این گیاهان از لامپ های کوچک هم استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از آب دادن های بی رویه در فصول سرد اکیدا خودداری کنید چرا که آبی که یخ زده شود برای گیاهان خطرناک خواهد بود.

7164

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع شومینه ها، پارتیشن بندی های گوناگون، پرده های متفاوت، کفپوش های مختلف، انواع سازه های پیش ساخته، ساندویچ پنل ها، سقف های کاذب و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای