دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک مدیترانه ای و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک مدیترانه ای و نقش آن در دکوراسیون داخلی

سبک مدیترانه ای سبکی ترکیبی از سبک های ایتالیایی، پرتقالی، یونانی و اسپانیایی است. در این سبک دکوراسیون داخلی رنگ، نورپردازی و طبیعت جایگاه ویژه ای دارند.


سبک های دکوراسیون داخلی مختلفی به مرور زمان بر اثر فرهنگ، عرف، شرایط جغرافیایی و موارد مختلف دیگر به وجود آمده، تغییر یافته و یا به تکامل خود رسیده اند. این سبک ها دارای طرفداران مختلفی از سراسر دنیا هستند که این مدل دکوراسیون داخلی ها را در فضا های مختلف عینا اجرا می کنند و یا اینکه با الهام گرفتن از آن ها، اقدام به خلق دکوراسیونی خیره کننده و استثنایی می زنند. یکی از این سبک های زیبا و محبوب در دکوراسیون داخلی، سبک مدیترانه ای است. این نوع دکوراسیون از سبک های مختلف بومی، اروپایی و روستیک و تم های جغرافیایی اسپانیا، ایتالیا و یونان بهره برده است و در نهایت به مفهومی لوکس، شیک و در عین حال راحت و دوستانه منجر شده است. سبک دکوراسیون مناطق ذکر شده دارای شباهت های بسیار زیاد و در عین حال تفاوت هایی در زمینه هایی مانند ترکیب رنگ های به کار رفته، طرح ها و سلایق فرهنگی خاص هر منطقه می باشند. مجموع این مفاهیم و ترکیبات، دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز مدیترانه ای را ایجاد کرده است. برای مثال رنگ های گرم، قوی و خیره کننده ای مانند قرمز و نارنجی در این سبک از ایتالیا، رنگ های اصطلاحا ساحلی (آبی فیروزه ای و خالص، سفید و شنی) از یونان و رنگ های جسورانه و پر نشاط این سبک مدیون سبک اسپانیایی هستند. در این مقاله وبسایت ساختمون با همراه باشید تا به موارد کلیدی در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای و الزامات و نقش های آن ها بپردازیم.

6012

اتاق خواب ها در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای اتاق خواب تحت تاثیر سبک ایتالیایی است و مواردی مانند کفپوش و گچ کاری ستون ها و دیوار ها از دو سبک ایتالیایی و یونانی الهام گرفته اند. مدل های مبلمان این سبک برگرفته از سبک مبلمان فلزی اسپانیایی و سبک مبلمان بزرگ ایتالیایی می باشند. نما های متنوع و بسیار زیبایی از سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی وجود دارد که دلیل این تنوع بالا، امکان تاکید بیشتر بر یک و یا دو سبک پایه ای و بنیانی ذکر شده در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای است. این دکوراسیون تلفیقی از موارد آنتیک و مدرن است که می تواند به خوبی پاسخگوی سلایق مختلف باشد.

6013

رنگ در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای، از رنگ های موجود در طبیعت الهام گرفته شده است. برای انتخاب رنگ در این نوع دکوراسیون، می توانید از سه دسته پالت رنگ های جذاب و گرم (عموما قرمز و زرد)، رنگ های جیغ و چشم نواز و پالت های دارای رنگ های خاکی و سرد ملایم بهره ببرید. در صورت استفاده از رنگ های خاکی، می توانید از تناژ های رنگی قوی تر برای تقویت جذابیت بصری در فضای مورد نظر استفاده کنید. به صورت کلی، برای داشتن پالت رنگی متناسب، باید یکی از سه تم ایتالیایی، یونانی و اسپانیایی را به عنوان تم غالب برای انتخاب رنگ در نظر بگیرید و با اجرای آن در کل و یا بخشی از فضا، رنگ های مناسب این نوع دکوراسیون داخلی را اجرا کنید.

نقش الزامی و کلیدی بافت در طراحی داخلی فضا هایی با سبک مدیترانه ای

بافت و به خصوص بافت دیوار ها، در این سبک نقشی کلیدی دارد. دیوار های دکوراسیون داخلی مدیترانه ای دارای بافت هایی از طیف ظریف تا بافت هایی درشت و زبر می باشند که در زیر دست مثل دانه های شن و ماسه می مانند. در مورد المان های پارچه ای مانند پرده و یا فرش و موارد دیگر، تاکید بر روی بافت هایی غنی، گرانقیمت و سنگین است که در بافت های پشمی، ابریشمی و مخملی نیز قابل مشاهده است.

6014

مبلمان در دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

مبلمان سبک دکوراسیون مدیترانه ای دارای ابعادی غالبا بزرگ و با پایه هایی مستحکم، تم روستیک و کلاسیک و روکش های نقش دار و یا چرمی می باشند. حکاکی های دستی بر روی بخش های چوبی مبلمان نیز در این دکوراسیون مشاهده می شود. همچنین از المان های فرفورژه ای مانند شمعدان، پایه های مبل، عناصر نورپردازی و موارد مشابه نیز در این نوع دکوراسیون داخلی استفاده می شود. اگر سبک انتخابی شما برای این دکوراسیون یونانی است، میز و صندلی باید چوبی باشد و اگر اسپانیایی است، باید مبلمان های فرفورژه را در نظر داشته باشید.

حس حضور طبیعت در طراحی داخلی مدیترانه ای

در این سبک از گیاهانی بومی و با برگ های پهن استفاده می شود و حضور گلدان های برگی مختلف در فضا های مختلف این نوع دکوراسیون رایج است.

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی مدیترانه ای

نورپردازی این نوع سبک بر پایه نور محیطی بسیار بالا در طول روز است و بر حضور آن تاکید زیادی دارد. در شب نیز نورپردازی منتخب این نوع دکوراسیون، نوری با تم غالب گرم (نور زرد) است. استفاده از آینه های بزرگ در موقعیت مناسب می تواند کمبود نور محیطی فضای مورد نظر برای این سبک را تا حد زیادی جبران کند. برای فضای حمام در این نوع دکوراسیون هدایت نورپردازی بر روی مناطق مورد نیاز است و نورپردازی قوی و یکپارچه ای وجود ندارد.

6015

کفپوش در طراحی داخلی به سبک مدیترانه ای

کاشی هایی با طرح های زیبا و سنتی و یا طرح های تکراری، از رایج ترین نوع کفپوش در فضا های متناسب با این نوع پوشش در این سبک دکوراسیون می باشند. این کاشی ها دارای طرح های نقاشی شده با دست می باشند که خود مانند اثری هنری و آنتیک به جلوه گری می پردازند. رنگ های این کاشی ها الهام گرفته شده از پالت رنگی یونانی و یا رنگ های گرم و چشم نواز ایتالیایی است.

در این سبک از فرش هایی با طرح های قدیمی و تا حد امکان در کمترین ابعاد ممکن استفاده می شود ولی همین حجم محدود، به فضا سازی و پارتیشن بندی فضا کمک بسیار زیادی می کند. در فضای حمام مدیترانه ای، علاوه بر کف در دیوار ها نیز از کاشی استفاده می شود.

پنجره ها و پرده های گران بهای سبک مدیترانه ای

در این نوع معماری، عموما سقف ارتفاع زیادی ندارد و در عین حال، درب ها و پنجره ها دارای چارچوبی منحنی و قوس دار فراخی می باشند. این ویژگی به علت تاکید این سبک بر روی تعامل افراد حاضر در داخل ساختمان با فضای محوطه بیرونی ساختمان است. در نتیجه، در این سبک دکوراسیون حضور نور طبیعی با حجم بالا، از الزامات و بدیهیاتی است که در این سبک مشاهده می شود.

در کنار این پنجره های بزرگ و فراخ، از پرده هایی ضخیم برای نواحی سرد تر استفاده می شود که سبب کاهش عبور گرما در فصول سرد می شود و برای نواحی گرم تر از پرده های سبک و نخی با رنگ روشن استفاده می شود. از این رو این نوع دکوراسیون داخلی را برای شرایط آب و هوایی مختلف و فصول مختلف، گزینه ای معقول و مناسب می کند. جنس پرده ها و ظاهر آن ها مجلل و گرانبها است که به دکوراسیون داخلی تمی لوکس می دهد و یا ساده و بی آلایش است که راحتی و شیک بودن را با هم دارد. این موارد در مجاورت با ستون های زیبای گچ کاری شده، دکوراسیون شما را تا بیشترین حد ممکن مدیترانه ای می کند.

6016

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح و متریال های مختلف (مثل کفپوش اپوکسی، شومینه ها، پرده ها)و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایلی از آن بهره گرفته و وقت کم تری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6017
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای