دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی می توان از سبک های گوناگون دکوراسیون داخلی با طراحی های خاص و زیبا استفاده کرد.


سرویس بهداشتی قسمتی از خانه است از نظر ظاهری کمتر به آن توجه می شود. دکوراسیون داخلی این فضا ها با وجود تاثیر گذاری بالایی که برای بیننده دارند، کمتر مورد توجه قرار می گیرند و برای آن ها هزینه و وقت کمی اختصاص داده می شود. با وجود این موارد، دکوراسیون ها و سبک های زیبایی برای سرویس بهداشتی وجود دارد که نمایی زیبا و تاثیر گذار ایجاد می کند. همچنین سبک های دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی تم های مختلفی از سنتی و کلاسیک تا مدرن را در بر می گیرند که می توان متناسب با نمای کلی فضای داخلی خانه، سبک مناسب را انتخاب کرد و در سرویس بهداشتی پیاده سازی و اجرا نمود. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید سبک های مختلف دکوراسیون داخلی برای سرویس های بهداشتی را مشاهده کنید.

5803

سرویس بهداشتی با دکوراسیون داخلی شرقی و ایرانی

در این سرویس های بهداشتی از پوشش سرامیک و کاشی برای کف و دیواره ها استفاده می شود و نمونه های شیر آلات به کار رفته معمولا سبکی رایج و ما بین سنتی و مدرن دارند. امروزه دکوراسیون داخلی این سبک سرویس بهداشتی تا حد زیادی توسط نوع شیر آلات و روشویی مورد استفاده در این فضا تعیین می گردد و دیوارپوش ها و کفپوش های مورد استفاده در این فضا همچنان از جنس کاشی می باشند.

سرویس بهداشتی با دکوراسیون داخلی کلاسیک

این مدل سرویس بهداشتی معمولا دارای نمایی لوکس و سلطنتی است و رنگ غالب برای شیر آلات آن رنگ هایی در رده طلایی و یا برنجی و مسی می باشد. در این نوع سرویس بهداشتی تاکید بر نورپردازی به روش های غیر متمرکز، گرم و ملایم است. اکسسوری های نورپردازی در این سبک بسیار مجلل می باشند و گاها لوستر هایی با تزئینات کلاسیک و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند. المان های به کار رفته در این نوع نورپردازی دارای جزئیات بیشتری هستند و همگی نمایی لوکس به فضا می دهند.

در سرویس های بهداشتی کلاسیک و لوکس، بکار بردن حاشیه هایی پر از تزئینات، جزئیات بالا و استفاده از المان هایی پر نقش و نگار به نوعی امضای خاص این سبک محسوب می گردند. در این نوع سرویس بهداشتی از سنگ های گران قیمتی مانند مرمر استفاده می شود و نمایی سلطنتی ایجاد می کند. دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر برای سرویس های بهداشتی مستر و مهمان مورد استفاده قرار می گیرد ولی در خانه هایی با فضای کافی و سبک سلطنتی نیز کاربرد دارد.

دکوراسیون داخلی مدرن برای سرویس بهداشتی

این سبک دکوراسیون معمولا بر ایجاد تم مینیمال و ساده بودن المان های به کار رفته در آن تاکید دارد، ولی نمونه های غیر ساده تری نیز در این سبک قابل مشاهده می باشند. نورپردازی غالب برای این نوع دکوراسیون داخلی بر روی رنگ سفید و نورپردازی غنی و غیر متمرکز تاکید دارد و المان های به کار رفته مانند شیرآلات و روشویی رنگ هایی از دسته خنثی و یا با تم استیل می باشند. المان های به کار رفته دارای کمترین میزان جزئیات و تزئینات هستند و کاربردی بودن آن ها معمولا رعایت می شود. اکسسوری های نورپردازی در این سبک بسیار ساده هستند. در  این سبک دکوراسیون از المان های متال، ترموود و دیوارپوش های مدرن تری استفاده می شود. همچنین حضور گیاهان متناسب با فضا نیز در این سبک امکان پذیر است. این نوع دکوراسیون داخلی برای سرویس های بهداشتی روزمره نیز قابل پیاده سازی می باشد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

5804

جنس مناسب وسایل و المان های به کار رفته

از آن جایی که سرویس های بهداشتی خانه ها عموما استفاده ای روزمره دارند و بر خلاف سرویس بهداشتی اتاق مهمان هر روز مورد استفاده قرار می گیرند، طول عمر مفید وسایل و المان های موجود در آن اهمیت زیادی دارد. سرویس های بهداشتی نسبت به سایر فضا ها شرایط محیطی خاص خود مانند امکان خیس شدن، رطوبت، مجاورت با آب، نیاز به شست و شوی روزانه و موارد دیگری را دارند. از این رو وسایلی که در این فضا مورد استفاده قرار می گیرند، باید جنس و متریالی متناسب با این فضا داشته باشند تا بتوانند طول عمر مفید قابل قبولی را ارائه دهند. از وسایلی که باید کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشند می توان به شیر آلات، روشویی، سقف کاذب های مختلف بکار رفته در آن ها، کابینت های اتاق حمام یا روشویی، آینه، پرده ها (پرده زبرا)، کفپوش های مورد استفاده در این قسمت ها(کفپوش اپوکسی)، شلف ها و طبقه بندی های موجود در این فضا ها اشاره نمود که در انتخاب این المان ها به علت زمان بالای استفاده و تعویض کم، کیفیت را در اولویت موارد انتخاب محصول در نظر بگیرید.

توجه به نورپردازی و تهویه مطبوع در سرویس بهداشتی

این نواحی از فضا های خاصی در هر خانه محسوب می شوند که تهویه آن ها اهمیت زیادی دارد. همچنین لزوم وجود نور کافی و حتی‌الامکان نور طبیعی برای نورپردازی مناسب و همچنین تابش نور طبیعی برای از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها، اهمیت زیادی دارد. در صورتی که تهویه مطبوع این فضا ها فراهم نباشد امکان نم گرفتن، بو گرفتن و در نهایت خرابی و یا آلودگی سرویس بهداشتی وجود دارد و علاوه بر این، تجربه ای ناخوشایند در حین استفاده را برای افراد به وجود می آورد.

نورپردازی ناکافی نیز امکان ایجاد شرایطی برای رشد میکروب ها و قارچ های مختلف را روی سطوح مختلف سرویس بهداشتی فراهم می کند. بنابراین در طراحی و اجرای دکوراسیون فضای بیان شده، این دو مورد را جزء اولویت های الزامی برای پیاده سازی قرار دهید. علاوه بر این از لحاظ زیبایی محیط، یک نورپردازی مناسب می تواند جلوه منحصر به فردی به فضای سرویس بهداشتی بدهد و اگر المانی جذاب و یا عنصری تزئینی در این فضا دارید، می توانید هدایت بصری مناسبی را برای آن ایجاد کنید.

5805

استفاده بهینه از تمامی فضای موجود سرویس بهداشتی

معمولا در خانه های امروزی مساحت کمتری به سرویس های بهداشتی اختصاص داده می شود، از این رو استفاده حداکثری، بهینه و هوشمندانه از این فضای محدود، اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در انتخاب نوع وسایل، حجم المان ها و نوع چیدمان، مواردی را انتخاب کنید که فضای سرویس بهداشتی تان را بزرگ تر نشان دهد. عدم رعایت موارد بالا برای شما فضایی بیهوده و عاری از زیبایی را فراهم می کند.

تعادل و تناسب المان های موجود در سرویس بهداشتی با یکدیگر

مانند لزوم رعایت تناسب سبک دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با سایر فضاهای خانه، تناسب المان های موجود در سرویس بهداشتی با یکدیگر نیز اهمیت خاصی دارد. بهتر است المان های مورد نظر برای این فضا دارای بیشترین هماهنگی و هارمونی با هم باشند تا جلوه بیشتری به محیط بدهند و زیبایی شان بیشتر نمایش داده شود.

5806
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای