دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش های نگهداری پنجره دوجداره upvc ( یو پی وی سی )

logo
Sakhtemoon
روش های نگهداری پنجره دوجداره upvc ( یو پی وی سی )

در صورتی که طراحی, تولید و نصب پنجره های دوجداره upvc ( یو پی وی سی ) با دقت و ظرافت کافی صورت گیرد، طول عمر این پنجره ها و کارایی آنها زیاد خواهد بود. در عین حال، رعایت برخی از نکات در نگهداری این نوع پنجره ها موجب می شود کارایی و عمر آنها به حداکثر میزان خود برسد.


فراموش نکنیم که نکاتی را باید در نگهداری پنجره دوجداره مد نظر قرار گیرید تا طول عمر بیشتری در استفاده از این پنجره ها داشته باشید. 

لولاها و یراق آلات پنجره ها نیاز به روغن کاری دارند تا عملکرد خود را به راحتی انجام دهند. روغن کاری باید با روغن های رقیق، مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود.
از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش، مثلا آتش جوشکاری و ... به پنجره خودداری نمایید.
به منظور افزایش طول عمر لاستیک های درزگیر پنجره, هر چند ماه یکبار آنها را با آب و صابون مایع نظافت  کنید.
تغییرات ابعاد پروفیل های پنجره بر اثر انبساط و انقباض، ممکن است موجب شود که یراق آلات پنجره از رگلاژ خارج شود. لذا هر چند وقت یکبار باید آنها را مجددا تنظیم نمود.
برای نظافت پنجره ها بهتر است از مخلوط آب و صابون استفاده شود که سبب می شود پنجره ها به خود گرد و غبار نگیرند.
اگر پس از نصب پنجره ها, هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان ادامه دارد, باید برچسب های روی پنجره ها کنده نشود تا آسیبی به پنجره نرسد. در صورتی که برچسب ها به پنجره چسبیده بودند, می توان با استفاده از یک سشوار پنجره را گرم کرد و سپس آن ها را به راحتی جدا نمود.
در هنگام عملیات بازسازی از قبیل نقاشی و سیمان کاری و ... لازم است روی پنجره ها را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به آن ها نرسد.
در صورت کثیف شدن پنجره ها، باید به دقت آن را تمیز کرد تا وجود مواد آلاینده موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای