دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهکارهایی برای انتخاب درب پارکینگی مناسب

راهکارهایی برای انتخاب درب پارکینگی مناسب

logo
Sakhtemoon
راهکارهایی برای انتخاب درب پارکینگی مناسب

با در نظر گرفتن نکاتی ساده و داشتن کمی پیش آگاهی می توان در انتخاب موفق تر بود و مناسب ترین محصول را انتخاب کرد.


نکات کلیدی برای انتخاب درب پارکینگی مناسب عبارتند از :
1.میزان فضای مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب
2.مسقف بودن یا نبودن فضای پارکینگ
3.وجود یا عدم وجود واحد مسکونی بالای درب پارکینگ
4.مسیر حرکت اتومبیل ها پس از ورود و مقدار فضای مورد نیاز آنها


دسته بندی درب ها به لحاظ نوع ساختار عبارتست از
:
1.درب های اتوماتیک دولنگه
2.درب های اتوماتیک تک لنگه
3.دربهای اتوماتیک ریلی
4.درب های گاراژی
5.کرکره اتوماتیک

درب های زیر سقفی (گاراژی)

در این سیستم  تمام درب به صورت کشویی به موازات سقف قرار گرفته و تمام فضای ورودی را برای عبور و مرور وسایل نقلیه باز می کند. محدودیتی که در  استفاده از درب های گاراژی وجود دارد این است که حتما باید در پارکینگ های مسقف نصب شوند.

درب اتوماتیک ریلی 
ساختار این نوع درب ها به گونه ای است که یک لنگه درب که معمولا بیشتر از دو و نیم متر طول دارد به صورت کشویی به سمت چپ یا راست حرکت کرده و فضای ورودی را به طور کامل باز می کند. کاربرد این درب ها برای مکان هایی توصیه می شود که اولا به تمام فضای ورودی پارکینگ نیاز باشد و اندازه درب آنقدر بزرگ باشد که استفاده از مدل های مشابه مقرون به صرفه نباشد. محدودیتی برای استفاده از درب های ریلی وجود ندارد و قابلیت استفاده در پارکینگ های مسقف و روباز را دارند، زیرا معمولا بازو بسته شدن این درب کم صدا می باشد. از جمله عیوبی که برای این نوع درب ها می توان قائل شد، کندی سرعت باز و بسته شدن آن و داشتن فضایی معادل اندازه خود درب در سمت چپ یا راست آن است.

درب های اتوماتیک تک لنگه 

این نوع از درب ها، تنها از یک لنگه تشکیل شده که به طرف راست یا چپ گشوده می شود. این نوع از درب ها در مکان هایی کاربرد دارند که از یک سمت به فضای زیادی نیاز داشته باشد. برای مثال منازلی که در طبقه همکف و یا زیر زمین دارای پارکینگ هستند بیشترین استفاده را از این نوع درب ها می توانند داشته باشند. درب های تک لنگه ،با ایجاد گشودگی نود درجه امکان دور گرفتن اتومبیل ها را در مسیر پارکینگ تسهیل می کنند.
این نوع درب ها قابلیت نصب در ساختمان های مسقف و حیاطها را دارند، اما از نظر فنی بهتر است در ساختمان هایی که درب پارکینگ زیر واحد ساختمان است استفاده نشوند به دلیل اینکه طول این درب معمولا از دو نیم متر فراتر رفته و احتمالا بسته شدن نهایی باعث ایجاد سر و صدا خواهد شد.
سیستم های اتوماتیک این نوع درب ها باید از بازوهایی الکترومکانیکی و یا هیدرولیکی باشد تا علاوه بر قدرت زیاد، طول شفت دارای جک بلندی باشد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که استفاده از قفل مغناطیستی در درب  اتوماتیک تک لنگه الزامی است و در صورت نبود آن احتمال باز شدن درب بر اثر فشار مخالف وجود دارد.

درب های اتوماتیک دولنگه 

ساختار این نوع درب ها به گونه ایست که دو لنگه درب در کنار هم قرار گرفته، با باز شدن این دو لنگه، فضای مناسبی برای تردد وسایل نقلیه فراهم می شود. می توان گفت بیش از 90 درصد درب هایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، از نوع درب های دولنگه هستند. انعطاف پذیری این نوع درب ها، آن ها را برای استفاده در ساختمان ها، با انواع گوناگون کاربری ها متناسب می سازد و این نوع درب ها را می توان در ساختمان های حیاط دار و یا مسقف استفاده نمود. فضای مورد نیاز برای باز و بسته شدن این درب نسبت به سایر گونه ها کمی زیاد است و به اندازه طول هر لنگه درب باید شعاع داخلی آن را آزاد گذاشت تا فضا برای باز و بسته شدن به قدر کافی وجود داشته باشد. دربازکن هایی که برای این گونه درب ها استفاده می شوند نیز متنوع بوده و بر اساس نیاز به دو گونه بازویی و زیر سطحی قابل دسته بندی هستند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
علیرضا ۲۲-۵-۹۸ ساعت ۱۸:۱۴

با درود فراوان
اینجانب مدیر یک بلوک 40واحدی میباشم که پارکینگ آن دارای 6 ورودی میباشد و تصمیم به گذاشتن درب داریم.خواهشمنداست راهنمایی کنید که درب کرکره ای بهتراست یا ریلی که در صورت وجود از شما خریداری نماییم./
با تشکر

avatar
افتاب ۱۲-۸-۹۶ ساعت ۱۲:۵۸

باسلام لطفا قيمت برقي نمودن دربهاي برقي رابرايم ارسال فرماييد افتاب

avatar
ساختمون ۱۵-۸-۹۶ ساعت ۱۲:۴

سلام
ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی در حوزه صنعت ساختمان است که تولیدکنندگان و فروشندگان اقلام ساختمانی را به مشتری معرفی می کند. بر کسب اطلاعات در مورد کالای مودر نظر خود وارد منوی مربوطه شده و با فعالان در این زمینه آشنا شوید و سوالات خود را بپرسید.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۳ رای