دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

متریال های ترمووود و چوب پلاست چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

logo
Sakhtemoon
متریال های ترمووود و چوب پلاست چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

ترموود و چوب پلاست دو متریال پر طرفدار هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای کاربرد های گوناگونی قابل استفاده هستند.


ترمووود و چوب پلاست متریال هایی هستند که معمولا اسم شان در کنار یکدیگر می آید که این به دلیل شباهت های شان به یکدیگر است، همین موضوع سبب می شود خیلی ها راغب شوند تفاوت های آن ها با یکدیگر را بدانند تا انتخاب درستی بین این محصولات داشته باشند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این دو متریال و تفاوت های آن ها می پردازیم اما پیش از هر چیزی باید تعریف این دو محصول را بدانیم.

7485

ترمووود چیست؟

برای ساختن ترمووود چوب را در معرض حرارت قرار می دهند. به این ترتیب رطوبت چوب گرفته می شود و می توان از آن استفاده های بیشتری نسبت به حالت طبیعی اش داشت. همین ویژگی باعث می شود که ترمووود در مقایسه با چوب های طبیعی استحکام و البته مقاومت بالاتری داشته باشد. ترمووود در برابر حشرات موذی و رشد قارچ هم مقاومت خوبی دارد که از جمله مزیت های آن به شمار می آید.

چوب پلاست چیست؟

همان طور که از نام این محصول بر می آید ترکیبی از پلاستیک و چوب است. در حقیقت پودر یا گرانول چوب را با میزان مشخصی از مواد پلیمری ترکیب می کنند و این محصول ساخته می شود. روش تولید چوب پلاست اکستروژن می باشد. مواد پلیمری برای استفاده در چوب پلاست عموما پلاستیک های بازیافتی می باشند.

7486

ویژگی های مشترکی که چوب پلاست و ترمووود دارند

هر دوی این محصولات به عنوان عایق خوبی برای صوت شناخته می شوند و زمانی که این موضوع اهمیت دارد می توانید از هر کدام که بیشتر نظر تان را جلب کرد بدون محدودیت استفاده کنید.

ترمووود و چوب پلاست مقاومت بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی و جوی دارند لذا امکان استفاده از آن ها در محیط های متفاوت با شرایط گوناگون وجود دارد.

هر دو محصول وزن سبکی دارند و از این جهت برای استفاده در ساختمان ها مناسب می باشند. مثلا در نمای ساختمان نیاز است که محصولی با وزن کم اعمال و اجرا شود و انتخاب هر دو محصول کار درستی خواهد بود.

از آن جایی که ترمووود و چوب پلاست هر دو در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند لذا می توانند در محیط های باز مورد استفاده قرار بگیرند و آسیب نبینند.

ترمووود و چوب پلاست در مقابل حشرات موذی و قارچ ها مقاومت خوبی دارند و این موضوع سبب می شود که طول عمر بالایی هم داشته باشند و به آسانی آسیب نبینند.

ترمووود و چوب پلاست به نوعی ضد آتش می باشند و در صورت بروز این حادثه با سرعت خیلی کندی سوخته می شوند.

چوب پلاست و ترمووود هر دو دارای پایداری ابعادی می باشند و البته این امر به رعایت کردن نکات ریز در هنگام اجرای آن ها هم اهمیت زیادی دارد. در صورتی که نکات به درستی پیاده شود می توان گفت هر دو محصول از نظر ابعاد پایدار می باشند.

7487

مقایسه دو متریال ترمووود و چوب پلاست

مسلما هر دو نوع محصول دارای رنج قیمت متفاوتی می باشند. هر کدام بسته به کیفیت و درجه ای که دارند قیمت گذاری می شوند اما عموما انواع چوب پلاست دارای قیمت کمتری می باشد. که این موضوع بسته به بودجه ای که برای کار تان در نظر گرفته اید تعیین تکلیف می شود.

نکته ای که در مورد ترمووود نسبت به چوب پلاست وجود دارد این است که اگر بخواهیم در سازه هایی که منحنی شکل و گرد هستند از آن استفاده کنیم، برای این کار مناسب نخواهد بود که این جز معایب اش به شمار می آید.

برای ساختن ترمووود نیاز است که درختان قطع شوند تا چوب طبیعی فرآوری شود که این موضوع مخالف محیط زیست است و خیلی ها به دلیل همین قطع درختان با ترمووود مخالف هستند. اما در مقابل برای ساختن چوب پلاست از پلاستیک های بازیافتی استفاده می شود که این ویژگی خیلی خوبی است و این محصول را دوستدار محیط زیست می کند.

مهم ترین ویژگی ترمووود اما این است که از دل طبیعت آمده و هنوز هستند کسانی که محصولات طبیعی را به انواع مصنوعی ترجیح می دهند. از طرف دیگر به دلیل عملیاتی که روی چوب طبیعی برای تبدیل شدن به ترمووود انجام گرفته است موجب شده این محصول دوام خیلی بالایی داشته باشد که ویژگی مهمی به شمار می آید.

اگر قرار باشد که این محصولات را در فضای باز مورد استفاده قرار دهیم معمولا ترمووود رفتار بهتری در برابر اشعه یو وی خواهد داشت. احتمال تغییر رنگ در محصولات چوب پلاست بیشتر است.

ترموود در مقایسه با چوب پلاست به نگهداری و توجه بیشتری احتیاج دارد اما خب اگر مراقبت ها به درستی و در سر زمان مشخص شان انجام شود بر عمر آن اضافه خواهد کرد. گاهی نیاز است که برخی روغن ها و واکس های خاص به روی آن ها اعمال شود که در مقابل نگهداری در این سطح مورد نیاز چوب پلاست نخواهد بود.

7488

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، کاشی، لمینیت و ...)، پارتیشن بندی های مختلف، پرده های گوناگون (پرده زبرا، شید رول، کتیبه ای و ...)، کرکره های برقی، شومینه های زیبا و مدرن، پنجره های دو جداره و سه جداره، ساندویچ پانل ها و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای