دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کفپوش ترمووود و ویژگی های خاص آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کفپوش ترمووود و ویژگی های خاص آن

کفپوش ترمووود ظاهری جذاب و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد از این رو برای استفاده به عنوان کفپوش خانه، کفپوش اطراف استخر و کف حیاط انتخابی بی نظیر است.


کفپوش ترمووود یکی از تولیدات صنعت دکوراسیون داخلی است که در مدت کوتاهی پس از ارائه توانست محبوبیت زیادی پیدا کند. کفپوش ترمووود از زیر مجموعه محصولات ترمووود است که علاوه بر کفپوش، در نمونه هایی مانند نمای بیرونی ساختمان ها و یا دیوارپوش فضای داخلی، درون سقف ها، درب ها، پنجره ها و سایر محصولات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علت نامگذاری این کف پوش، به فرایند ساخت آن بر می گردد که از حرارت دهی چوب حاصل می شود. این محصول در دسته کفپوش های چوب طبیعی قرار می گیرد با این تفاوت که علاوه بر چوبی بودن، کفپوشی ایده آل نیز به شمار می رود. یک کف پوش ایده آل باید طوری باشد که در برابر رفت و آمد مکرر و عوامل طبیعی مقاومت نشان دهد، ظاهر خود را حفظ کند و متناسب با شرایط محیطی کیفیت خود را حفظ کند، مواردی که کف پوش های ترمووود توانسته اند به خوبی رعایت کنند. در این مقاله وبسایت ساختمون در مورد ویژگی های کفپوش ترمووود و مسائل پیرامون آن مطالبی را برای شما عزیزان ارائه می کنیم.

5661

چه نوع چوبی برای کفپوش ترمووود استفاده می شود؟

عمده چوب هایی که برای ساخت کف پوش ترمووود به کار می رود، چوب درختان کاج، صنوبر، بلوط و زبان گنجشک هستند. برای ساخت این نوع کفپوش چوبی، تغییر زیادی در بافت چوب ایجاد نمی شود و تنها تمام سطح چوب به صورت یکنواخت، کمی تیره تر از چوب اصلی فرآوری شده است. فرایند ساخت ترمووود از حرارت دهی چوب با دمای بیشتر از 180 درجه سانتی گراد و با درگیر بودن بخار آب برای محافظت از چوب و حذف اکسیژن تشکیل شده است. این فرایند مقاومت محصول نهایی را در برابر سایش، رطوبت، پوسیدگی و کپک، حمله حشرات و عوامل فرساینده محیطی افزایش می دهد و از این رو، محصولی چوبی و در عین حال بدون مواد شیمیایی و منحصر به فرد ارائه می شود.

5662

کفپوش ترمووود برای استفاده در چه فضا هایی مناسب است؟

این سبک تولید سبب می شود که کف پوش چوبی بیان شده برای فضا های داخلی و خارجی خشک و حتی مرطوب نیز مناسب باشد. در صورتی که نمونه های چوبی دیگر اصلا مناسب محیط های مرطوب نیستند و مقاومت خود را از دست می دهند. استحکام و مقاومت کف پوش ترمووود به حدی است که می توان از آن برای کف فضا های بیرونی مانند حیاط، باغچه، کناره های استخر، جکوزی و سونا و موارد دیگر استفاده کرد. این کاربرد به فضا های ذکر شده محدود نمی گردد و می توان از آن برای فضا هایی مانند تراس یا روف گاردن نیز استفاده کرد. نمای این کف پوش بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در نمای ظاهری فضای مورد نظر دارد. نمونه ترمووود ارائه شده برای فضای باز تحت نام ترمو-دی بر خلاف نمونه تولید شده برای فضای داخلی (ترمو-اس)، مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی مختلف مانند نور، گرما و سرما و در نهایت رطوبت دارد.

5663

چه ویژگی هایی کفپوش ترمووود را متمایز می کند؟

کفپوش های ترمووود کاملا از جنس چوب طبیعی هستند ولی نسبت به موارد مشابه، بیشترین مقاومت و پایداری را در محیط های مختلف به خصوص در فضای باز نشان می دهند.

قابل بازسازی بودن کفپوش های ترمووود یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نوع، کفپوش ها می باشد برای مثال می توان با رنگ زدن سطح آن، نمای تازه ای به آن داد.

نصب بسیار ساده و راحت در زمان کوتاه برای این محصول، از مزیت های دیگر آن است.

ترمووود ها را می توان به دفعات و در موقعیت های مختلف نصب و جدا کرد.

مقاومت بالای کفپوش ترمووود در برابر رطوبت باعث می شود بتوان به راحتی آن را با آب و شوینده تمیز کرد.

به علت جنس این نوع کف پوش، محصول مورد نظر عایق گرمایی و سرمایی مناسبی است.

استحکام بالای این محصول، آن را برای هر محیطی با هر شرایط آب و هوایی، گزینه ای مناسب می کند.

امکان برش محصول بیان شده مانند هر کف پوش چوبی دیگر برای قرار دادن در سطح مورد نظر، کار با آن را از لحاظ اجرایی راحت می کند.

5664

نکات مهم در مورد کفپوش ترمووود که باید در نظر داشت

مانند هر کفپوش دیگری، کفپوش های ترمووود قبل از نصب، نیاز به زیر سازی های لازم و مربوطه را دارند.

برای نصب و اجرا افراد متخصص در این زمینه را استخدام کنید.

برای حفظ نمای زیبای این محصول و حفظ طول عمر آن، باید هر 5 سال یک بار به آن رسیدگی کرد و رنگ کف پوش را تجدید کرد. در صورت رعایت کردن این نکته، می توانید به خوبی از کفپوش ترمووود برای مدت بیشتری استفاده کنید. این رنگ (رنگ ترمو، رزین) علاوه بر نقش محافظتی، به زیبا تر نشان دادن محصول کمک زیادی می کند.

بهتر است قبل از رنگ کردن ترمووود، برای ایجاد سطح مناسب، از موادی مانند کلیر، پلی استر و روغن جلا استفاده کرد. همچنین رنگ آمیزی بهتر است توسط افراد متخصص صورت بگیرد تا لکه پذیری سطح به حداقل خود برسد.

در صورت لکه گرفتن، بهتر است همان موقع اقدام به تمیز سازی سطح کفپوش کنید. پیشنهاد می شود برای تمیز سازی سطح ترمووود از موادی طبیعی مانند نمک، جوش شیرین و پاک کننده های ملایم استفاده کرد.
به علت قابل اشتعال بودن این محصول مانند هر محصول چوبی دیگری، باید در مورد به کارگیری آن در بخش هایی با امکان اشتعال، دقت بیشتری کرد.

به علت وجود نمایندگی های محدود، سعی کنید حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید و نصب این محصول کنید.

5665

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبر ترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولاتی مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، شومینه های مدرن و فانتزی، سقف های کاذب، سازه های پیش ساخته و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای