دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با نکات مهم انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با نکات مهم انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

پرده یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی است که انواع مختلفی از قبیل پرده زبرا، شید رول و کرکره ای دارد که هر کدام ظاهری زیبا و بی نظیر دارند.


پرده های پنجره ها از المان های کلیدی و بسیار موثر در دکوراسیون داخلی می باشند که می توانند دکوراسیونی زیبا و حرفه ای برای شما ایجاد کنند. این المان نقشی بیشتر از کنترل کننده نور دارد و در عین حال، می توانند ایرادات پنجره را پوشانده و دکوراسیون را بهبود ببخشد. موارد ذکر شده، تاثیر بالای پرده پنجره بر دکوراسیون داخلی در هر فضای داخلی، اهمیت انتخاب اصولی آن را دو چندان می کند و از این رو، باید به جزئیات و موارد بیشتری در حین خریداری محصول ذکر شده توجه کرد. آشنایی با روش های انتخاب اصولی انتخاب پرده مناسب می تواند کمک زیادی در روند انتخاب صحیح این محصول برای فضای مورد نظر داشته باشد. محصول مورد نظر دارای مدل های مختلفی از قبیل پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول ها، کتبیه ای و موارد دیگر می باشد که بر روی پنجره های (مثل پنجره upvc، پنجره چوبی و ...) مختلف نصب می شوند. از این رو، در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید نکات مهم و باید ها و نباید های انتخاب پرده را مشاهده کنید. این موارد را قبل از هر اقدامی در نظر داشته باشید و در نهایت با توجه به آن ها، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

6090

رعایت تناسب سبک، اولین و مهمترین نکته

هیچ چیز به اندازه عدم تناسب سبک و فرم پرده با سبک و تم دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر نمی تواند زحمات، وقت و هزینه شما را هدر دهد. اگر سبک دکوراسیون داخلی شما مدرن و امروزی است، تا جای ممکن از نمونه هایی با چین های ساده و بدون الحاقات اضافی استفاده کنید و از مدل هایی با پارچه های پر از جزئیات دوری کنید. در صورتی که فضای مورد نظر شما تمی کلاسیک دارد، سراغ پرده هایی با رنگ های مناسب تم کلاسیک و دارای جزئیات و الحاقات مناسب بروید و از نمونه هایی با رنگ های تند و یا الگو های مدرن، دوری کنید.

مانند یک طراح داخلی، حرفه ای انتخاب کنید

در انتخاب این محصول باید علاوه بر ابعاد و ویژگی های پنجره، به ابعاد اتاق، حجم دیواری که پنجره در آن قرار دارد و ارتفاع اتاق توجه کنید. این موارد برای شما مشخص می کند که پرده شما می تواند چه میزان پر چین باشد و یا چقدر ارتفاع داشته باشد و عرض آن چقدر بیشتر از پنجره باشد. همچنین برای فضا های کوچک، از نمونه هایی ساده تر، با طرح و جزئیات کمتر، ترجیحا بدون الحاقات و لایه های اضافی و در نهایت با پارچه های ساده و دارای طرح های ملایم تر استفاده کنید.
رنگ این المان مورد دیگری است که باید در نظر داشته باشید. برای فضا های کوچک تر رنگ های متناسب با دکوراسیون و روشن، و برای فضا های بسیار بزرگ تر از رنگ های از پالت دکوراسیون استفاده کنید که تیره تر باشند.

تناسب جنس پرده با فصل و یا شرایط اقلیمی

اگر امکان فراهم کردن دو پرده را دارید و یا اینکه آب و هوای اقلیم تان در یکی از دو دسته سرد و گرم قرار می گیرد، باید چنس پارچه و نوع این محصول را متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید. برای نواحی سرد از مدل هایی ضخیم تر، و تا جای ممکن تیره استفاده کنید و برای نواحی گرم، پارچه هایی نازک مانند حریر و یا موارد متناسب را در نظر داشته باشید. در هر دو صورت، استفاده از آستری توصیه می شود. از سوی دیگر، جنس پارچه را نیز در نظر بگیرید. برخی پارچه ها، مانند مخمل برای دکوراسیونی مدرن و یا کلاسیک می باشند و نمی توان آن ها را برای دکوراسیون های دیگر به کار برد.

6091

کاربرد و زیبایی در کنار هم

در هنگام انتخاب این محصول، معمولا به علت تنوع طرح های موجود، کاربرد اصلی و پایه ای پرده، یعنی جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید و یا تعدیل آن، نادیده گرفته می شود. هر چند ممکن است اکثر پرده ها این ویژگی را داشته باشند، اما برخی نیز فاقد آن هستند. راه حل این کار پرسش از فروشندگان این المان، بررسی آن قبل از خرید و در نهایت استفاده از آستری در زیر محصول است. شما می توانید آستری را مانند خود پرده، هر زمان که دوست داشتید باز و بسته کنید. آستری می تواند به خوبی کاربرد این المان را بالا ببرد، دید به داخل را محدود کند و یا به طور کامل از بین ببرد و در نهایت با قرار گرفتن بین نور بیرونی و پرده اصلی، طول عمر آن را افزایش دهد.

پنجره را در نظر بگیرد

علاوه بر ابعاد پنجره، مواردی مانند نحوه باز و بسته شدن درب پنجره، موقعیت آن در دیوار و در فضای داخلی، ایرادات و عیب های آن و میزان تابش نور خورشید به آن را نیز در نظر داشته باشید. این موارد به شما کمک می کند که مدلی از پرده انتخاب کنید که کار با پنجره را دشوار نکرده و در عین حال، میزان ضخامت پرده و سایر ویژگی های آن را به بهترین نحو ممکن انتخاب کنید.

ابعاد مناسب پرده

میله پرده انتخابی شما باید عرضی بیشتر از دو برابر عرض پنجره داشته باشد و به تناسب آن، پرده نیز باید در هنگام باز بودن و با داشتن میزان چین کافی و مناسب، این مقدار را بپوشاند. عرض زیاد پرده نسبت به میله، برای شما چگالی بالا از چین روی پرده را ایجاد می کند که وقتی کنار کشیده شود، نمای خوشایندی ندارد. در مقابل، نمونه هایی با چین کم و یا عرض کم نسبت به میله، در هنگام باز بودن نمای اتاق را ناخوشایند نشان می دهند. از این رو تناسب عرض پرده با میله آن را بعد از انتخاب عرض مناسب میله، فراموش نکنید. برای طول این المان باید پایین آن حداقل مماس با سطح زمین باشد در غیر این صورت ناقص به نظر می رسد. محل شروع پرده از بالای پنجره، باید حداقل 15 سانتی متر بالاتر از قاب نهایی پنجره باشد که در اکثر مواقع توصیه می شود از نزدیکی سقف میله نصب و پرده شروع شود.

6092

انتخاب اکسسوری های مناسب برای پرده

میله پرده، آویز های کناری، شرابه ها و نگه دارنده پرده، همه و همه دارای تنوع بالایی می باشند. کاربرد این موارد رایج و محدود به نوع خاصی از این محصول نمی شود. از این رو در هنگام انتخاب این موارد به سبک پرده، سبک دکوراسیون داخلی، تناسب با این موارد و میزان نمای این اکسسوری ها توجه داشته باشید. اگر قصد دارید نقطه محوری دکوراسیون داخلی تان این محصول باشد، بیشتر بر روی موارد ذکر شده سرمایه گذاری کنید و نمونه های متناسب با جزئیات بیشتر را در نظر گرفته و خریداری کنید.

به کاربری فضای مورد نظر توجه داشته باشید

پرده هایی برای آشپزخانه باید قابلیت شست و شوی بالاتر، لکه پذیری کمتر و مقاومت و طول عمر بالاتری داشته باشند. پرده های اتاق خواب نیز باید بتوانند میزان نور وارده را تا حد بالایی کنترل کنند و حریم خصوصی را به خوبی حفظ کنند. برای پرده های اتاق پذیرایی نما و جلوه اهمیت بیشتری دارد و در نهایت برای اتاق نشیمن، زیبایی، راحتی کار با این محصول و در نهایت کاربرد آن اولویت دارد. در نظر داشتن این موارد می تواند انتخاب های شما را محدود و در عین حال اصولی تر کرده و در نهایت به انتخاب نمونه مناسب منجر شود.

مشورت را فراموش نکنید

تعویض پرده در بازه های کوتاه مدت صورت نمی گیرد و از این رو ممکن است مکررا با انتخاب پرده مناسب مواجه نشویم و تجربه کافی را نداشته باشیم. مشورت با ارائه دهندگان و فروشندگان پرده، درخواست بازدید از فضای مورد نظر، در میان گذاشتن نیاز، تمایلات و خواسته ها با این افراد و در نهایت مشورت نهایی می تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب شما داشته باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای