دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با باید ها و نباید های انتخاب پرده برای اتاق خواب

logo
Sakhtemoon
آشنایی با باید ها و نباید های انتخاب پرده برای اتاق خواب

پرده اتاق خواب تاثیر قابل توجهی در زیبایی اتاق خواب دارد از این رو می توانید با توجه به باید و نباید های خرید پرده اتاق خواب بهترین انتخاب را داشته باشید.


پرده ها نقش تاثیر گذاری بر زیبایی فضا دارند. چه در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرند و چه در اتاق نشیمن و قسمت های دیگر خانه، می توانند تاثیری شگفت انگیز بر فضا داشته باشند. پس به همین دلیل نباید آن ها را دست کم گرفت و در انتخاب پرده مناسب کم دقتی به خرج داد. اتاق خواب هم مانند هر قسمت دیگری از خانه باید ها و نباید های خاص خودش را دارد و قوانینی که رعایت آن ها الزامی است. هنگام انتخاب پرده باید این قوانین را دانست و آن ها را به کار برد. هر اتاق خواب سبک خودش را دارد و پرده خاص خودش را باید برای آن جا استفاده کرد. اگر به فکر انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب تان هستید با ما در این مقاله وبسایت ساختمون همراه شوید تا موضوعات مختلف را در مورد این انتخاب بررسی کنیم.

7187

جنس پرده اتاق خواب

نکته ای که در مورد انتخاب پرده اتاق خواب وجود دارد این است که علاوه بر زیبایی باید امنیت را هم در نظر گرفت. اگر پنجره اتاق خواب به صورتی باشد که فضای داخلی اتاق پیدا باشد باید برای انتخاب المان مذکور دقت کنیم و جنسی را انتخاب کنیم که در صورت کشیدن پرده دیگر هیچ چیزی مشخص نباشد. مثلا در چنین اتاق خواب هایی نمی توانیم از نمونه های توری و حریر این المان استفاده کنیم. چرا که شخص در چنین اتاقی احساس امنیت نخواهد داشت. اگر محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد و پنجره اتاق خواب تان رو به فضایی باشد که دید ندارد می توانید از هر جنسی که دوست دارید برای دوختن پرده ها استفاده کنید. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که جنس پرده باید با سایر وسایل و دکوراسیون داخلی اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. برای داشتن انتخابی خوب نیاز نیست حتما به سراغ پارچه های گران قیمت بروید، گاهی حتی پارچه های ساده و ارزان قیمت زیبایی بیشتر از انواع خیلی گران دارند.

7189

رنگ پرده اتاق خواب

به طور کلی رنگ هایی که در طراحی کوراسیون داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. چرا که اتاق خواب محلی است که در آن جا استراحت می کنیم و باید آرامش داشته باشیم. معمولا رنگ های آرامش بخش و ملایم نظیر سبز ملایم، آبی ملایم و یا صورتی و لیمویی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند، ولی با همه این ها شما هستید که تعیین می کنید چه رنگی آرامش بیشتری برای تان فراهم می کند. می توانید رنگ پرده را با رنگ روتختی و یا کوسن ها هماهنگ کنید. یک راه دیگر انتخاب رنگ پرده توجه به رنگ دیوار های اتاق خواب و یا کاغذ دیواری است. اگر از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کرده اید می توانید از رنگ گل آن ها برای پرده ها استفاده کنید و همچنین اگر دیوار ها با یک رنگ ساده رنگ آمیزی شده اند انتخاب رنگی در طیف رنگ دیوار ها انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

7191

مدل پرده اتاق خواب

هر اتاق خوابی سبک و سیاق خودش را دارد. یکی اتاق خوابش را به سبک کلاسیک می چیند و از تخت سلطنتی استفاده می کند و دیگری نمونه های مدرن و امروزی را ترجیح می دهد. بسته به این موضوع باید مدل پرده اتاق خواب تان را هم تعیین کنید. مثلا اتاق خوابی که دکوراسیون مدرن و امروزی دارد با یک مدل ساده و شیک زیبا می شود نه با مدلی والان دار که به چوب پرده های سلطنتی و طلایی رنگ وصل شده است. نمونه های والان دار و انواعی که چند پرده در کنار یکدیگر قرار داده می شوند مناسب دکوراسیون های سلطنتی است. که استفاده از آن ها نیازمند صرف هزینه زیادی هم می باشد. مسلما انتخاب مدل این المان کار سختی نخواهد بود و با نگاهی به وسایل و تم دکوراسیون اتاق خواب به آسانی انجام می شود.

7194

استفاده از پرده کرکره

پرده های کرکره ای هم گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب می باشند چرا که می توان به آسانی میزان ورود نور را تنظیم کرد. پرده زبرا یکی از مدل های جدید پرده کرکره ای است. مدل های کرکره ای بیشتر برای اتاق خواب هایی که دارای دکوراسیون مدرن می باشند مناسب هستند. مثلا مدل های کرکره ای شید علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارند می توانند در ساعاتی از روز که امنیت اتاق مورد توجه است کشیده باشند و در ساعات دیگر برای آفتاب گرفتن اتاق و ورود نور کنار روند، یا نمونه های کرکره های چوبی که به آسانی با سرویس خواب چوبی شما هماهنگ می شوند و فضای بسیار زیبایی را ایجاد می کنند.

7196

نگران نباشید! انتخاب کردن پرده اتاق خواب کار سختی نیست. فقط یادتان باشد که دکوراسیون داخلی اتاق خواب های خانه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر دکوراسیون پرده خاص خودش را می طلبد اما لازم است نکات کلی را رعایت کنیم. که در بالا به آن ها اشاره شده است.

شایان ذکر است که وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پارتیشن بندی ها، کرکره های برقی، کفپوش های گوناگون، پله گرد ها، پنجره های دو جداره و سه جداره، انواع سازه های پیش ساخته، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای