دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاثیر و نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
تاثیر و نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ ها از مهم ترین المان های دکوراسیون داخلی می باشند که در زیباسازی محیط نقش بسزایی دارند. به علاوه رنگ هر فضا متناسب با آن و روحیات افراد انتخاب می شود.


تحقیقاتی که در مورد رنگ ها در دهه های اخیر صورت گرفته نشان می دهند علاوه بر نقش رنگ ها به عنوان یک المان مهم در طراحی داخلی، رنگ ها تاثیرات زیادی بر سلامت روحی و روانی افراد و رفتار آن ها می گذارند. بنابراین شناسایی تاثیر رنگ ها بر رفتار فردی و شخصیت افراد و واکنش های آن ها در شرایط مختلف موضوعی است که هرگز نباید از توجه دور بماند. حتما برای شما هم پیش آمده که در برخورد با خانه هایی که دکوراسیون داخلی با رنگ های شاد دارند و یا خانه هایی که دکوراسیون داخلی با رنگ های تیره دارند، احساسات مختلفی از محیط دریافت کرده اید. اگرچه در خانه های قدیمی و منازل دهه 60 و 70 رنگ های کرم و قهوه ای و یا تناژی از سبز کمرنگ مهمان همیشگی دیوار خانه ها بود اما خوشبختانه امروزه برای انتخاب رنگ دیوارها و وسایل دیگر کلیشه ای وجود ندارد و هرکس بسته به سلیقه و علاقه ای که به طیف رنگ های گوناگون دارد آن را انتخاب می کند. روحیات اشخاص هم در انتخاب رنگ ها تاثیر زیادی دارند. استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی منزل ایده بسیار خوبی است ولی فراموش نکنید زمانی این ایده می تواند ضامن زیبایی دو چندان خانه شود که انتخاب رنگ های دکوراسیون داخلی درست باشد و به هارمونی آن ها با یکدیگر نیز توجه ویژه شده باشد. شناختن رنگ های مکمل و رنگ های متضاد در این مورد به ما کمک زیادی می کند. اگر فکر می کنید اطلاعات کافی راجع به ارتباط رنگ ها با یکدیگر ندارید کارشناسان خبره ای در این زمینه فعالیت می کنند که می توانید برای انتخاب رنگ ها از آن ها کمک بگیرید. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

4630

تفاوت رنگ های روشن و شاد و رنگ های تیره

استفاده از رنگ های روشن و شاد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باعث بزرگ جلوه دادن محیط می شود. اگر فضایی که می خواهیم رنگ وسایل یا دیوار برای آن انتخاب کنیم خیلی کوچک باشد استفاده از رنگ های تیره توصیه نمی شود. چرا که این رنگ ها باعث کوچک تر شدن فضا می شوند. علاوه بر آن انرژی که با دیدن رنگ های شاد از محیط گرفته می شود قابل مقایسه با رنگ های تیره نیست. به لحاظ روانی احساسی که از یک محیط با رنگ های شاد و زنده دریافت می شود بسیار خوشایندتر از محیط هایی است که در آن از رنگ های تیره استفاده شده است. نکته دیگر این که از رنگ های خنثی نظیر سفید، سیاه و خاکستری به تنهایی استفاده نکنید. این رنگ ها موجب یکنواختی محیط می شوند و اگر در کنار آن ها از رنگ هایی نظیر قرمز، آبی یا بنفش که جلوه بخصوصی دارند استفاده نشود فضا بسیار کسل کننده خواهد شد.

4632

رنگ مناسب اتاق خواب

کاربری محیط ارتباط مستقیم با انتخاب رنگ ها دارد. تقریبا همه ما از آرامش بخشی رنگ های آبی و سبز شنیده ایم. پس چنین رنگ هایی را می توانیم برای اتاق خواب استفاده کنیم. به این نکته هم توجه داشته باشید هرچه رنگ سبز روشن آرامش بخش است، رنگ سبز تیره فضا را افسرده و غمگین می کند. پس تنها دانستن این که کدام رنگ مناسب است کافی نیست بلکه باید به درجه روشنی و تیرگی آن ها هم دقت داشته باشیم.

4634

رنگ های مورد استفاده در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از قسمت های مهم منزل است که بایستی در انتخاب رنگ آن دقت زیادی به خرج دهیم. چرا که علاوه بر استفاده افراد و دور همی های خانوادگی، از آن برای پذیرایی از مهمان ها هم استفاده می شود. چیدمان آن به نوعی نشان دهنده شخصیت و سلیقه صاحب خانه می باشد. برای طراحی اتاق نشیمن استفاده از یک رنگ کار درستی نیست بلکه باید سعی کنیم برای این قسمت خانه که پر اهمیت است از چند رنگ مختلف استفاده کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. استفاده از رنگ های خنثی نظیر سفید، خاکستری یا کرم در اتاق نشیمن، به عنوان رنگ پایه،  انتخاب خوبی است زیرا به راحتی می توان رنگ های دیگر را در کنار آن ها نشاند و فضا را از حالت یکنواختی خارج کرد. یکی از رنگ هایی که می توان در کنار رنگ های خنثی استفاده کرد رنگ قرمز است. قرمز رنگ انرژی و هیجان است، حتی بعضی آن را رنگ اشتها نیز می دانند. بدون شک دلیل استفاده از این رنگ در بسیاری از رستوران ها همین ویژگی می باشد. استفاده از رنگ قرمز از سوی دیگر نشان دهنده شجاعت و جسارت هم می باشد و حس شادی و هیجان را به بیننده منتقل می کند. طبیعتا چنین رنگی گزینه مناسبی برای اتاق های خواب نمی باشد اما می توان از ترکیب آن با رنگ سفید که خنثی است برای جلوه دادن به اتاق نشیمن استفاده کرد. فقط باید حواس تان باشد از این رنگ بیش تر از حد معمول استفاده نکنید. اگر وسایل چوبی زیاد در دکور دارید استفاده از رنگ گرمابخش قهوه ای هم در کنار رنگ کرم ترکیب خوبی خواهد بود. قهوه ای علاوه بر گرمابخشی یک رنگ انرژی بخش نیز می باشد. با وجودی که در گذشته رنگ زرد استفاده چندانی در دکور خانه نداشت اما در دهه های اخیر جایش را به خوبی در منزل پیدا کرده است. استفاده از رنگ زرد برای اتاق نشیمن علاوه بر این که باعث بزرگ تر نشان دادن محیط می شود، حس دوستی و صمیمیت منتقل می کند. اگر دنبال ایجاد آرامش در فضای نشیمن هستید هم رنگ سبز روشن برای رسیدن به این هدف به شما پیشنهاد می شود. از رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می توان در پرده های آن (پرده زبرا، پرده کرکره) به صورت ترکیبی نیز استفاده نمود. درصورتی که وسایل گرمایشی شما مثل شومینه ها در دیوار به شکل توکار قرار داشته باشد می توان رنگ دیوار را به گونه ای انتخاب کرد که زیبایی المان مورد نظر نیز دو چندان گردد.

4636

رنگ مناسب سرویس بهداشتی

با توجه به این که نظافت در سرویس های بهداشتی بسیار اهمیت دارد استفاده از رنگ های روشن که لکه و آلودگی را سریع نشان می دهند بهترین انتخاب برای سرویس های بهداشتی است. از طرف دیگر رنگ های روشن نور را بهتر منعکس می کنند و از تاریکی بیش از حد این فضا که اغلب متراژ پایینی دارد، جلوگیری می کنند. رنگ سفید، رنگ پاکیزگی است و جز اولین رنگ هایی است که باید به سراغش برویم. اما اگر استفاده از رنگ سفید به تنهایی باعث یکنواخت شدن سرویس بهداشی می شود می توانید از رنگ های زرد، قرمز، آبی یا سبز ملایم کنار آن استفاده کنید. این رنگ ها بسته به همان ویژگی هایی که برایشان پیش از این مطرح شد می توانند مناسب سلیقه افراد مختلف باشند.

4638
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای